Kobieca siła polskiego kina - ambitną kinomatografię od lat wspiera marka Dr Irena Eris

Kobieca siła polskiego kina - ambitną kinomatografię od lat wspiera marka Dr Irena Eris

47. edycja Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych przeszła do historii. Najważniejszą nagrodę zdobył anglojęzyczny debiut Agnieszki Smoczyńskiej „The Silent Twins” z Tamarą Lawrance oraz Letitią Wright w rolach głównych. Partnerem filmu jest marka Dr Irena Eris.

To jednak nie jedyny przykład silnego, niezależnego, tworzonego przez kobiety kina, dostrzeżony przez publiczność oraz jury.

17 września, podczas uroczystej Gali Zakończenia 47. edycji Festiwalu w Gdyni poznaliśmy Laureatów Złotych i Srebrnych Lwów, a także nagród indywidualnych w Konkursie Głównym. Wśród nagrodzonych znaleźć można wiele inspirujących i odważnych tytułów, w których powstanie zaangażowane były wybitne polskie reżyserki, artystki i producentki.

Złote Lwy dla „The Silent Twins”

W Konkursie Głównym 47. edycji FPFF rywalizowało aż 20 filmów, wśród których znalazło się 6 pełnometrażowych debiutów reżyserskich. Najważniejszą statuetkę otrzymała zaprezentowana na tegorocznym Festiwalu w Cannes produkcja „The Silent Twins” w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej, z Letitią Wright i Tamarą Lawrance w rolach głównych. Film, za którego produkcję odpowiedzialne były Klaudia Śmieja-Rostworowska i Ewa Puszczyńska, przedstawia prawdziwą historię June i Jennifer Gibbons – czarnoskórych bliźniaczek, które, będąc dziećmi, zamilkły dla świata zewnętrznego, jednocześnie w odosobnieniu swojego pokoju tworząc własny język, oparty w dużej mierze na mimice i gestach. Film doceniony został również w kategorii muzyka – tutaj nagrody indywidualne otrzymali Marcin Macuk oraz Zuzanna Wrońska – oraz w kategorii scenografia, gdzie wyróżniona została Jagna Dobesz. W produkcję „The Silent Twins” zaangażowana była marka Dr Irena Eris, m.in. poprzez dostarczenie na plan kosmetyków wykorzystanych do charakteryzacji aktorek i aktorów. – Agnieszka Smoczyńska, wraz z całą ekipą zaangażowaną w tworzenie „The Silent Twins” udowodnili, jak wielką rolę odgrywają w kinie wrażliwość, pasja i pełne empatii podejście do opowiadanej historii – szczególnie, gdy mówimy o dyskryminacji, wykluczeniu społecznym czy trudnej sytuacji kobiet. Niezwykle cieszy fakt, że wysiłek twórców został w tym wypadku dostrzeżony przez jury i uhonorowany najcenniejszą nagrodą Festiwalu – komentuje Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris.

Małgorzata Hajewska-Krzysztofik z nagrodą za drugoplanową rolę kobiecą w filmie „Iluzja”

Pełne determinacji i tajemnic kobiety to również motyw przewodni filmu „Iluzja” – pełnometrażowego debiutu fabularnego reżyserki Marty Minorowicz. Opowiada on historię matki, która w poszukiwaniu zaginionej córki rozpoczyna własne, coraz bardziej irracjonalne śledztwo, balansując na granicy świata realnego i nadprzyrodzonego. Jury doceniło szczególnie kreację Małgorzaty Hajewskiej-Krzysztofik, przyznając jej nagrodę indywidualną za drugoplanową rolę kobiecą. Także na planie „Iluzji” obecne były produkty marki Dr Irena Eris. Ze względu na filozofię wyznawaną przez odgrywającą w filmie główną rolę Agatę Buzek, wegański skład kosmetyków marki, użytych na planie do charakteryzacji bohaterów, potwierdzony został w Centrum Naukowo-Badawczym Dr Irena Eris.

Film „Victoria” z nagrodą za „Najodważniejsze spojrzenie”

Jako partner Festiwalu w Gdyni Dr Irena Eris już od 6 lat wspiera polskich artystów i artystki, czego symbolem jest przyznana w tym roku już po raz kolejny nagroda za najodważniejszą, najwrażliwszą i najpiękniej opowiedzianą filmową historię. Podczas 47. edycji Festiwalu w Gdyni nagrodę za „Najodważniejsze spojrzenie” otrzymały twórczynie filmu „Victoria” – reżyserka Karolina Porcari oraz Katarzyna Figura, odtwórczyni głównej roli. Krótkometrażowa produkcja opowiada historię Amelii, atrakcyjnej kobiety w średnim wieku, która od wielu lat żyje w niesatysfakcjonującym, popadającym w rutynę związku. Kobietę poznajemy w momencie, gdy w wyniku otrzymania tajemniczej przesyłki, zaczyna powoli odkrywać swoje uśpione pragnienia i potrzeby.

# Społeczny biznes
 reklama