Raport, oparty na spostrzeżeniach ponad 16,9 mln członków Boots Advantage Card i eksperckiej analizie rynku, podkreśla ewoluujące priorytety konsumentów. Obejmuje to pielęgnację skóry zoptymalizowaną pod kątem snu, a także łączenie produktów budżetowych i luksusowych.
Grace Vernon, dyrektor ds. globalnych trendów i analiz kulturowych w Boots i No7 Beauty Company, powiedziała: „Uroda ewoluuje w niespotykanym dotąd tempie. W 2025 roku chodzi o inwestowanie w nasze obecne i przyszłe ja, aby zapewnić, że czujemy się tak samo dobrze w środku, jak wyglądamy na zewnątrz”.
Sukces marek kosmetycznych coraz bardziej zależy od wiralowości. Boots ma na to dowody w wynikach sprzedaży. Popyt na produkty międzynarodowe przyspiesza, a jeden koreański produkt do pielęgnacji skóry sprzedaje się co 30 sekund w tej sieci. Kosmetyki popularne w socialach stają się hitami sprzedaży. Pomimo roli mediów społecznościowych w odkrywaniu produktów, raport wykazał, że 94% konsumentów kosmetyków nadal woli robić zakupy w sklepie.
Młodsze pokolenia kształtują nawyki dotyczące urody we wszystkich grupach wiekowych. 39% rodziców przyznaje, że korzysta z porad dotyczących pielęgnacji skóry, którymi dzielą się z nimi ich dzieci. Generacje Z i Alfa w sieci spędzają nawet 8 godzin dziennie (!). Nie tylko szybko przyswajają, ale wręcz wyznaczają trendy kosmetyczne, a przy tym wpływają na decyzje zakupowe, doradzając rodzicom, dziadkom czy rodzeństwu. Raport podkreśla również znaczący wzrost liczby mężczyzn kupujących kosmetyki, + 14% rok do roku w Boots. Ta półka ma przed sobą naprawdę niezłe perspektywy, bo młodsze pokolenia naprawdę zżyły się z kosmetykami - i nie jest to już wyłącznie kwestia "dziewczyńskości".
Wyraźnie rośnie znaczenie nocnej pielęgnacji skóry, a poszczególne rutyny znajdują uzasadnienia naukowe. Zmęczenie jest uznawane obecnie za jeden z najistotniejszych czynników negatywnie wpływających na skórę. Trendy w mediach społecznościowych, takie jak #sleepmaxxing, zachęcają konsumentów do udoskonalania wieczornych rytuałów pielęgnacyjnych. W rezultacie marki rozszerzają swoją ofertę wieczornych zabiegów pielęgnacyjnych. Krem na noc to obecnie za mało. Nocna pielęgnacja ma być raczej spójnym konceptem, łączącym ciało i duszę w regenerującym nocnym wypoczynku. Jak w tym powiedzeniu: sen zastąpi każdy kosmetyk, ale żaden kosmetyk nie zastąpi snu...
Wzory wydatków konsumentów ulegają zmianie, a kupujący coraz częściej łączą podczas zakupów w swich koszykach produkty premium i ekonomiczne. W 2024 r. ponad jedna trzecia członków Boots Advantage Card kupiła zarówno kosmetyki selektywne, jak i masowe. Natomiast sama sprzedaż kosmetyków premium w Boots wzrosła o 14% rok do roku. Jednocześnie konsumenci szukają niedrogich rozwiązań kosmetycznych, czego dowodem jest dobra rotacja produktów marek własnych sieci. Cena przestaje być jedynym wyznacznikiem jakości, a kosmetyczki konsumentów są coraz mocniej (cenowo i markowo) zróżnicowane.
Zapach staje się niezbędnym elementem troski o własne samopoczucie i dobrostan emocjonalny. 78% konsumentów w Wielkiej Brytanii uważa, że zapach może poprawić samopoczucie psychiczne. Klienci odchodzą od pojedynczego zapachu, który im się podoba najbardziej, na rzecz bardziej spersonalizowanej garderoby zapachów dobieranych w zależności od nastroju. Wśród najczęściej wyszukiwanych nut zapachowych w 2024 r. znalazły się wanilia, bergamotka i jaśmin, co odzwierciedla preferencję dla ciepłych, i podnoszących na duchu zapachów.
Konwergencja piękna i zaawansowanej technologii przyspiesza, a zapobieganie starzeniu traktowane jest po prostu jak inwestycja na lata. Skupienie się na „prejuwenacji”, inwestowanie we wczesne zdrowie skóry w celu opóźnienia widocznego starzenia się skóry spowodowało wzrost zainteresowania urządzeniami do pielęgnacji domowej, a sprzedaż masek LED w Boots wzrosła o 536% w zeszłym roku! Ponieważ 78% konsumentów stawia na zapobieganie nad leczeniem, marki odpowiadają innowacjami w pielęgnacji skóry inspirowanymi medycyną estetyczną, oferując zabiegi, które można stosować w domu.