Firma NielsenIQ (NIQ) nawiązała współpracę z World Data Lab i SPATE w celu udostępnienia kompleksowego raportu poświęconego wyłącznie prognozowanym trendom na rynku kosmetycznym w ciągu kolejnej dekady wśród różnych pokoleń konsumentów.
Raport prezentuje istotne informacje na temat preferencji przedstawicieli poszczególnych pokoleń, ich nawyków pod względem wydatków, wartości, priorytetów, czynników motywujących ich do zakupów, zachowań zakupowych oraz ich wpływu na globalne trendy w sektorze kosmetycznym. W raporcie podkreślono kluczową rolę każdego pokolenia w kształtowaniu preferencji konsumentów i wydatków przez kolejne dziesięć lat.
Wiodącą rolę pod tym względem pełnić będą milenialsi, napędzający niemal połowę wydatków na produkty i usługi kosmetyczne na całym świecie (193 mld USD); drugie miejsce pod tym względem zajmuje pokolenie Z (158 mld USD). Globalna branża kosmetyczna cieszy się bezprecedensowym wzrostem sprzedaży, która wynosi 1,1 bln USD, a do 2034 r. ma zwiększyć się o 700 mld USD, między innymi dzięki Azji, w której wydatki sięgną 310 mld USD.
Odnosząc się do ustaleń zawartych w raporcie, Claire Marty, wiceprezeska NIQ ds. rynku kosmetycznego, podkreśliła, że „NIQ dostrzega fakt, iż zrozumienie preferencji poszczególnych pokoleń ma istotne znaczenie dla rozwoju działalności w stale ewoluującej branży kosmetycznej. Dla przedsiębiorstw stwarza to możliwości dostosowania strategii do potrzeb każdego pokolenia zamiast stosowania jednego, standardowego podejścia. Nasze dane dotyczące trendów konsumenckich i wyników sprzedaży pomogą markom kosmetycznym zidentyfikować niezaspokojone potrzeby, zrozumieć wartości istotne dla konsumentów i sprostać wyzwaniom rynku detalicznego”.
Jeśli chodzi o produkty kosmetyczne, kolejna dekada będzie należeć do milenialsów:
Najwięcej na produkty i usługi kosmetyczne wydaje pokolenie X:
– Według naszych prognoz po raz pierwszy w historii wyniki sprzedaży globalnej branży kosmetycznej przekraczają dziś 1 bln USD – powiedział Wolfgang Fengler, dyrektor generalny World Data Lab. – Świadczy to o zainteresowaniu produktami i usługami kosmetycznymi wśród konsumentów w każdym wieku i z każdego kraju.
– Zrozumienie trendów cyfrowych na platformach typu TikToku oraz wyszukiwanych fraz w Google ma dla marek kosmetycznych istotne znaczenie, ponieważ pomaga im wyprzedzić konkurencję, obrazując w czasie rzeczywistym zmiany zainteresowań i potrzeb konsumentów reprezentujących różne pokolenia – powiedziała Yarden Horwitz, współzałożycielka SPATE.
Przedstawiciele pokolenia milenialsów i zetek priorytetowo traktują zdrowie oraz ochronę środowiska, dlatego w produktach kosmetycznych poszukują różnych aspektów związanych z ideą zrównoważonego rozwoju. Milenialsi chętniej sięgają po produkty lub usługi mające niski lub zerowy wpływ na środowisko (+3,2 pp), a pokolenie Z kupuje produkty marek ceniących równość społeczną lub wspierających społeczności zagrożone wykluczeniem lub mniejszości.
Raport „Beauty Futures” – przewodnik przedstawiający wielopokoleniowe trendy wśród wśród konsumentów produktów i usług kosmetycznych z całego świata to sztandarowy raport NIQ prezentujący kompleksowy obraz zachowań nabywców produktów i usług kosmetycznych z całego świata.