Pokolenie milenialsów napędza największy wzrost na produkty i usługi kosmetyczne

Pokolenie milenialsów napędza największy wzrost na produkty i usługi kosmetyczne

NIQ, World Data Lab i SPATE publikują raport „Beauty Futures” – przewodnik przedstawiający wielopokoleniowe trendy wśród konsumentów produktów i usług kosmetycznych z całego świata.

Firma NielsenIQ (NIQ) nawiązała współpracę z World Data Lab i SPATE w celu udostępnienia kompleksowego raportu poświęconego wyłącznie prognozowanym trendom na rynku kosmetycznym w ciągu kolejnej dekady wśród różnych pokoleń konsumentów.

Raport prezentuje istotne informacje na temat preferencji przedstawicieli poszczególnych pokoleń, ich nawyków pod względem wydatków, wartości, priorytetów, czynników motywujących ich do zakupów, zachowań zakupowych oraz ich wpływu na globalne trendy w sektorze kosmetycznym. W raporcie podkreślono kluczową rolę każdego pokolenia w kształtowaniu preferencji konsumentów i wydatków przez kolejne dziesięć lat.

Wiodącą rolę pod tym względem pełnić będą milenialsi, napędzający niemal połowę wydatków na produkty i usługi kosmetyczne na całym świecie (193 mld USD); drugie miejsce pod tym względem zajmuje pokolenie Z (158 mld USD). Globalna branża kosmetyczna cieszy się bezprecedensowym wzrostem sprzedaży, która wynosi 1,1 bln USD, a do 2034 r. ma zwiększyć się o 700 mld USD, między innymi dzięki Azji, w której wydatki sięgną 310 mld USD.

Odnosząc się do ustaleń zawartych w raporcie, Claire Marty, wiceprezeska NIQ ds. rynku kosmetycznego, podkreśliła, że „NIQ dostrzega fakt, iż zrozumienie preferencji poszczególnych pokoleń ma istotne znaczenie dla rozwoju działalności w stale ewoluującej branży kosmetycznej. Dla przedsiębiorstw stwarza to możliwości dostosowania strategii do potrzeb każdego pokolenia zamiast stosowania jednego, standardowego podejścia. Nasze dane dotyczące trendów konsumenckich i wyników sprzedaży pomogą markom kosmetycznym zidentyfikować niezaspokojone potrzeby, zrozumieć wartości istotne dla konsumentów i sprostać wyzwaniom rynku detalicznego”.

Najważniejsze wnioski z analizy preferencji różnych pokoleń w odniesieniu do produktów i usług kosmetycznych:

Jeśli chodzi o produkty kosmetyczne, kolejna dekada będzie należeć do milenialsów:

  • Milenialsi, czyli osoby urodzone pomiędzy 1977 a 1995 r., w ciągu kolejnych 10 lat będą napędzać rozwój rynku kosmetycznego na całym świecie – pokonają tym samym pokolenie X i w 2034 r. staną się dominującą siłą pod względem wydatków na produkty kosmetyczne, które stanowić będą 24% łącznych wydatków w tej dziedzinie na całym świecie.
  • Wzrost wydatków na produkty do pielęgnacji skóry i włosów wśród milenialsów w 2024 r. przewyższa tempo wzrostu całego rynku zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na całym świecie. Ponad połowa milenialsów (56%) często myśli o swoim wyglądzie i to właśnie przedstawiciele tego pokolenia najchętniej sięgają po naturalne składniki lub produkty spożywcze jako zamienniki preparatów stosowanych w ramach codziennej rutyny pielęgnacyjnej.
  • Milenialsi sugerują się trendami prezentowanymi na TikToku, gdzie najczęstszym hashtagiem jest #makeupover30, którego popularność wzrosła o 194,9% w ujęciu rok do roku. Odzwierciedla to częstość wyszukiwania wskazówek i produktów odpowiednich dla potrzeb i problemów związanych z pielęgnacją skóry w tym wieku.

Najwięcej na produkty i usługi kosmetyczne wydaje pokolenie X:

  • Przedstawiciele pokolenia X, urodzeni w latach 1965–1980, to najcenniejsze grono konsumentów dla marek kosmetycznych w 2024 r., których wydatki do 2034 r. mają zwiększyć się o 150 mld USD. Ameryka Północna i region Azji i Pacyfiku odpowiadać będą za ponad połowę wzrostu sprzedaży wśród pokolenia X, przy czym w dużej mierze przyczynią się do tego chińscy konsumenci należący do klasy średniej oraz zamożniejsi konsumenci z Indii.
  • Pokolenie X jest mocno zaangażowane w rynek kosmetyczny – w przypadku 80% przeanalizowanych kategorii penetracja rynku przewyższa tu całkowitą populację. Najszybszy wzrost w ciągu kolejnych 10 lat prognozuje się w kategorii pielęgnacji skóry – ma tu nastąpić wzrost o 4,9% w ujęciu rok do roku (26,8 bln USD).
  • Zainteresowanie pokolenia X makijażem prezentowanym na TikToku wzrosło do 53%, a w 2024 r. hashtag #over40makeup zyskał na popularności (6,9 mln wyświetleń).

– Według naszych prognoz po raz pierwszy w historii wyniki sprzedaży globalnej branży kosmetycznej przekraczają dziś 1 bln USD – powiedział Wolfgang Fengler, dyrektor generalny World Data Lab. – Świadczy to o zainteresowaniu produktami i usługami kosmetycznymi wśród konsumentów w każdym wieku i z każdego kraju.

– Zrozumienie trendów cyfrowych na platformach typu TikToku oraz wyszukiwanych fraz w Google ma dla marek kosmetycznych istotne znaczenie, ponieważ pomaga im wyprzedzić konkurencję, obrazując w czasie rzeczywistym zmiany zainteresowań i potrzeb konsumentów reprezentujących różne pokolenia – powiedziała Yarden Horwitz, współzałożycielka SPATE.

Przedstawiciele pokolenia milenialsów i zetek priorytetowo traktują zdrowie oraz ochronę środowiska, dlatego w produktach kosmetycznych poszukują różnych aspektów związanych z ideą zrównoważonego rozwoju. Milenialsi chętniej sięgają po produkty lub usługi mające niski lub zerowy wpływ na środowisko (+3,2 pp), a pokolenie Z kupuje produkty marek ceniących równość społeczną lub wspierających społeczności zagrożone wykluczeniem lub mniejszości.

Raport „Beauty Futures” – przewodnik przedstawiający wielopokoleniowe trendy wśród wśród konsumentów produktów i usług kosmetycznych z całego świata to sztandarowy raport NIQ prezentujący kompleksowy obraz zachowań nabywców produktów i usług kosmetycznych z całego świata.

fot. unsplash
# Raporty tematyczne
 reklama