Oral-B: Kampania edukacyjna Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy

Oral-B: Kampania edukacyjna "Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy"

Najnowsza kampania Oral-B i Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego przypomina i edukuje, że codzienne, proste nawyki mogą mieć znaczący wpływ na zdrowie jamy ustnej, a tym samym na zdrowie ogólne.

Jak pokazują dane Ministerstwa Zdrowia, stan zdrowia jamy ustnej w Polsce jest niepokojący. Odsetek dzieci z próchnicą wzrasta drastycznie z wiekiem (od 41% w grupie dzieci w wieku 3 lat aż do 93% w wieku 18 lat), przy czym największy wzrost odnotowuje się między 3. a 5. rokiem życia. To bardzo zły wynik w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Sytuacja dorosłych również nie jest optymistyczna – jedynie 1% osób w wieku 35-44 lat jest wolnych od próchnicy, a zdrowe przyzębie posiada tylko 32% z nich. Co więcej, odsetek Polaków z zapaleniem dziąseł na przestrzeni ostatnich 15 lat utrzymuje się na poziomie około 62-64%. Te dane pokazują, że świadomość i aktualne praktyki Polaków w zakresie higieny jamy ustnej są niewystarczające.

Profilaktyka przede wszystkim

Odpowiedzią na ten problem jest edukacja. Eksperci i dentyści zauważają, że większości problemów dentystycznych można zapobiec, a nawet je cofnąć, dzięki codziennym dobrym nawykom higieny jamy ustnej. Kampania „Zdrowe nawyki to zdrowe uśmiechy” powstała właśnie po to, aby podkreślić, jak ogromny wpływ na zdrowie jamy ustnej – a w konsekwencji na zdrowie ogólne – mają codzienne, proste nawyki. Inicjatywę wspiera ambasadorka marki Oral-B, utytułowana tenisistka Iga Świątek, która doskonale zna moc konsekwencji i właściwych rutyn, a także jej siostra lek. dent. Agata Świątek oraz prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak, prezydent PTS. 

„Na korcie nauczyłam się, że wielkie rzeczy zaczynają się od małych kroków. Na co dzień dbam o podstawy: solidny sen, odpowiednie nawodnienie, zbilansowane posiłki i regenerację między treningami, ale także o zdrowie jamy ustnej. Moja siostra jest dentystką i często przypomina, że zdrowe zęby i dziąsła wpływają na ogólne zdrowie, które dla mnie – jako sportowca – jest niezwykle ważne. W kwestii zdrowia nigdy nie chodzę na skróty, dlatego m.in. zamieniłam szczoteczkę manualną na Oral-B iO. Zdrowe nawyki dają spokój, a przy okazji więcej powodów do uśmiechu” – powiedziała Iga Świątek, ambasadorka marki Oral-B.

Suma wszystkich dobrych nawyków

Oral-B oraz PTS zachęcają do korzystania najlepszych praktyk w zakresie zdrowia jamy ustnej: elektrycznych szczoteczek z okrągłą główką, szczotkowania zębów dwa razy dziennie przez co najmniej dwie minuty, regularnej wymiany końcówek szczoteczek co trzy miesiące (zgodnie z rekomendacją PTS) oraz stosowania past z fluorkiem cyny. Taki zestaw drobnych nawyków, nastawionych na dokładne usuwanie płytki nazębnej na co dzień, realnie ogranicza ryzyko próchnicy, zapaleń dziąseł i innych problemów stomatologicznych, a tym samym – wspiera zdrowie ogólne.

„W gabinecie widzę to bardzo wyraźnie: regularność jest najważniejsza. Mówi się, że dentyści po zajrzeniu do jamy ustnej pacjenta są w stanie wyczytać wiele na temat jego ogólnego stanu zdrowia i nawyków. Pamiętajmy, że codzienna higiena jest dużo bardziej skuteczna niż doraźna wizyta u stomatologa. Wiem, że wszyscy żyjemy w pędzie, dlatego tak mocno stawiam na prostą rutynę i sprawdzone rozwiązania – w tym technologię iO, która może usuwać nawet do 100% więcej płytki bakteryjnej w porównaniu ze standardową szczoteczką manualną” – podkreśliła lek. dent. Agata Świątek.

Zdrowe zęby to piękny uśmiech

Eksperci kampanii akcentują fakt, że płytka nazębna jest punktem wyjścia do większości problemów w jamie ustnej – od próchnicy po stany zapalne dziąseł.

„Z perspektywy lekarza najważniejsze jest połączenie prawidłowej techniki z mądrym doborem narzędzi. Codzienne, dokładne usuwanie płytki i utrudnianie jej ponownego odkładania się to najskuteczniejsza profilaktyka domowa. W tym kontekście technologia ma znaczenie praktyczne: timer w szczoteczce iO prowadzi użytkownika przez pełne dwie minuty, czujnik nacisku uczy delikatności, a okrągła główka z mikrowibracjami obejmuje każdy ząb z osobna, ułatwiając dotarcie do trudno dostępnych miejsc, zwłaszcza po stronie językowej dolnych siekaczy. Nie bez znaczenia jest również pasta – warto wybierać taką z fluorkiem cyny. Tworzy on mikrocienką osłonę, która chroni zęby przed kwasami i hamuje wytwarzanie płytki nazębnej. Pomaga zapobiegać ubytkom, utrzymuje dziąsła w zdrowym stanie oraz chroni przed nadwrażliwością i nieświeżym oddechem” – skomentowała prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak, prezydent PTS.

Fluorek cyny zawierają pasty do zębów z serii Oral-B Pro Science Advanced i Oral-B Pro-Expert, które wykazują korzystne działanie kontrolujące wzrost płytki bakteryjnej oraz wspierające kondycję zębów i dziąseł. 

„Uśmiech przede wszystkim powinien być zdrowy, ale dla wielu osób to również kwestia estetyki. Pacjenci często pytają, czy można w bezpieczny sposób wybielać zęby w domu. Odpowiedź brzmi: można, jeśli pasta nie ściera szkliwa, tylko usuwa przebarwienia w inny sposób, godny rekomendacji Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Obecnie jedyną pastą wybielająca rekomendowaną przez PTS jest Oral-B 3D White Clinical. Przebarwienia przylegają do zęba jak magnes, a formuła IONIC nowej pasty chelatuje barwne związki, rozbijając to magnetyczne połączenie i usuwając przebarwienia z powierzchni zęba. Dodatkowo polifosforany zabezpieczają oczyszczony obszar przed przyszłymi przebarwieniami, dzięki czemu efekt pozostaje z nami na dłużej, a pasta jest przeznaczona do codziennego stosowania” – dodała prof. dr hab. n. med. Marzena Dominiak, prezydent PTS.

 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: La Rive: Export Manager Oferta pracy: General Topics Polonia - Key Account Specialist Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu Oferta pracy: Sarantis - Junior Key Account Manager Oferta pracy: New Approach - Key Account Manager Oferta pracy: Be BIO Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Only Bio - Specjalista ds. trade marketingu Oferta pracy: Veoli Botanica - Head of Marketing Oferta pracy: Hdrey Group - Specjalista ds. treści produktowych i marketingowych Oferta pracy: Bell - Trade Marketing Assistant Oferta pracy: Douglas Polska - Assistant Marketing Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dyrektor handlowy - rekrutacja zewnętrzna Everdea Polska - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży i marketingu Oferta pracy: Hairy Tale - Specjalista ds. Sprzedaży do Sieci Handlowych Oferta pracy: Eurus - Kierownik ds. rozwoju rynku tradycyjnego Oferta pracy: Alkmie - Key Account Manager Oferta pracy: Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Key Account Manager Oferta pracy: Head of Marketing - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Project Manager Oferta pracy: Hagi - Key Account Manager Oferta pracy: Anwen - Key Account Manager Oferta pracy: BasicLab - Key Account Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Dyrektor Operacyjny Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Oferta pracy: Phenicoptere - Export Manager Oferta pracy: Bielenda - Key Account Manager - rynki międzynarodowe Oferta pracy: Polsko-Niemiecka Izba Handlowa - Key Account Manager Oferta pracy: Duetto Jeziorscy - Specjalista ds. Obsługi Klienta oraz Social Media Oferta pracy: Cztery Szpaki - Kierownik ds. rozwoju sieci sklepów Oferta pracy: BasicLab - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Tulea - Key Account Manager Oferta pracy: Orbico - Key Account Manager – DRUGSTORE Channel Oferta pracy: Rossmann SDP - Category Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Harpers Hygienics - Starszy Specjalista ds. Trade Marketingu Oferta pracy: Natura - Specjalista/ka ds. Marketingu i PR Oferta pracy: Bielenda Group Export Sales and Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Paese - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży Oferta pracy: Category Manager/Kupiec - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Monduniq - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager