Kwas salicylowy nowym (starym) kosmetycznym hitem?

Kwas salicylowy nowym (starym) kosmetycznym hitem?

Kwas salicylowy okazał się najczęściej wyszukiwanym składnikiem do pielęgnacji skóry w 2024 roku, według nowych danych agencji marketingu internetowego Foundation.

Historia, jak widać, lubi zawracać koło. Pamiętam, że jako dziecko fascynowała mnie kosmetyczna zawartość łazienki mojej najładniejszej, wtedy 17-letniej cioci, która miała manierę przecierania skóry kwasem salicylowym każdego wieczoru. Wtedy wydawało mi się to szczytem pielęgnacyjnego Mont Everestu; -)

Konsumenci szukają informacji o tym składniku w kosmetykach

Z średnią liczbą 60 500 wyszukiwań miesięcznie, agencja twierdzi, że popularny składnik walczący z trądzikiem podkreśla rosnące zapotrzebowanie konsumentów na naukowo udowodnione i skuteczne rozwiązania do pielęgnacji skóry. „Od czasów pandemii zauważamy rosnący trend w kierunku produktów popartych badaniami naukowymi, ponieważ konsumenci stali się bardziej świadomi składników i ich wpływu na uzyskanie wymarzonej skóry” – powiedziała Olivia Ford, szefowa działu Performance w Foundation.

„Fakt, że kwas salicylowy znalazł się na szczycie wyników wyszukiwania, to kolejny dowód na to, jak dobrze poinformowana stała się publiczność konsumencka, jeśli chodzi o skuteczne formuły i klinicznie udowodnione rozwiązania.”

Kwas salicylowy wyprzedził retinol

Kwas salicylowy jest znany z właściwości zwalczania trądziku, redukcji stanów zapalnych i odblokowywania porów. Wiele marek pielęgnacyjnych podkreśla, że jego właściwości złuszczające sprawiają, że jest kluczowym składnikiem w osiąganiu jaśniejszej, gładszej skóry. Pojawia się w produktach skincare i bodycare coraz częściej.

Za kwasem salicylowym uplasował się retinol i jego pochodne, które zajęły drugie miejsce z 49 500 wyszukiwań miesięcznie. Retinol, znany z działania na drobne linie, zmarszczki i przebarwienia, nadal cieszy się dużą popularnością wśród entuzjastów pielęgnacji skóry. Kwas hialuronowy osiągnął taką samą liczbę wyszukiwań co retinol, ale odnotował spadek o 18% w porównaniu do roku ubiegłego, co Foundation uznaje za odzwierciedlenie zmieniających się priorytetów konsumentów.

Natomiast kwas glikolowy i peptydy odnotowały wzrosty odpowiednio o 22% i 22,3%, co wskazuje na rosnące zainteresowanie złuszczaniem skóry.

Foundation stwierdziła, że dane wskazują na bardziej świadomą i wymagającą grupę konsumentów, napędzaną chęcią stosowania składników o udowodnionej skuteczności.

Dane pokazują również, że platformy społecznościowe, takie jak TikTok i Instagram, odegrały kluczową rolę w edukowaniu użytkowników o korzyściach płynących z aktywnych składników, pomagając w demistyfikacji niegdyś trudnego dla wielu kosmetyków języka pielęgnacji skóry. Ta wiedza zdecydowanie się zdemokratyzowała.

 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager