Według najnowszych badań Unilevera aż 64% osób w wieku 18–25 lat wybiera słodkie zapachy – przede wszystkim wanilię, truskawkę i kwiat wiśni. Pokolenie Z dużo rzadziej sięga po bardziej tradycyjne nuty, takie jak świeżo skoszona trawa czy drzewo sandałowe. Millenialsi najchętniej wybierają miętę, a Generacja X – zapach świeżego prania.
Co ciekawe, aż 8 na 10 przedstawicieli Gen Z deklaruje, że kluczowe jest dla nich to, jakie emocje wywołuje zapach. 41% przyznaje, że musi pachnieć perfumami niezależnie od sytuacji.
Pokolenie Z traktuje zapach jak część własnego stylu – obok mody czy muzyki. Ponad jedna czwarta (29%) eksperymentuje z trendem „smellmaxxing”, czyli warstwowym łączeniem zapachów, by stworzyć unikalną, osobistą kompozycję. Co więcej, ponad połowa (56%) kupuje produkty zapachowe bez wcześniejszego testowania – ufając rekomendacjom z mediów społecznościowych.
„Młodsi konsumenci są bardziej odważni i kreatywni – mieszają, eksperymentują i wybierają zapachy, które odzwierciedlają ich osobowość” – komentuje Vivek Sirohi, szef Unilever Fragrance House.