Vis Plantis: Targi to doskonała przestrzeń do wymiany doświadczeń wykraczających poza samą sprzedaż

Vis Plantis: Targi to doskonała przestrzeń do wymiany doświadczeń wykraczających poza samą sprzedaż

Jak oceniacie tegoroczne targi w Bolonii? Co było ich mocną, co słabszą stroną?

Tomasz Topolski, Dyrektor Handlowy Vis Plantis: Bardzo pozytywnie oceniamy stoisko zorganizowane przez PAIH we współpracy z PZPK, za co serdecznie dziękujemy. Doceniamy udostępnienie przestrzeni do prezentacji naszej oferty, możliwość przeprowadzenia spotkań biznesowych oraz wszelką pomoc okazaną podczas wydarzenia.

Targi od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem zarówno wśród profesjonalnych kontrahentów, jak i indywidualnych odwiedzających. To doskonała przestrzeń do wymiany doświadczeń wykraczających poza samą sprzedaż. Spotkania w takim otoczeniu sprzyjają nawiązywaniu nowych kontaktów, czerpaniu inspiracji oraz budowaniu wartościowych relacji biznesowych, również wśród polskich firm.

Chociaż targi dynamicznie ewoluują, dostosowując się do zmieniających się trendów, dostrzegliśmy kilka obszarów, które mogą zostać udoskonalone w kolejnych edycjach:

  • Brak ogólnodostępnego Internetu, który ułatwiłby komunikację i pracę na miejscu.
  • Ograniczona liczba miejsc siedzących w strefach gastronomicznych, co wpływało na komfort uczestników.
  • Problemy z systemem informatycznym przy skanowaniu biletów w różnych punktach targów.
  • Oznaczenia stref parkingowych powinny być widoczne już na wcześniejszych etapach dojazdu, aby ułatwić organizację ruchu. Czasami wyglądało to jak legendarne spaghetti bolognese... 😉    

Najsympatyczniejsza lub zaskakująca sytuacja, jaka przydarzyła się Państwu podczas tegorocznych targów Cosmoprof, to… 

…spotkania z ludźmi na żywo a nie online - jak to bywało w pandemii. Ekran komputera czy telefonu nigdy w pełni nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Rozmowy te przyczyniły się do zacieśnienia relacji zarówno z partnerami zagranicznymi, jak i polskimi przedstawicielami branży. Była to świetna okazja do budowania trwałych i wartościowych kontaktów biznesowych oraz wymiany doświadczeń.

Zaskakująca była natomiast strategia niektórych firm zagranicznych, które mocno koncentrowały się na pozyskiwaniu kontaktów do newsletterów czy obserwacji w mediach społecznościowych. W niektórych przypadkach graniczyło to wręcz z wymuszaniem polubień w zamian za próbki lub prezenty, co mogło budzić mieszane odczucia wśród uczestników.

Czy targi pozostają miejscem inspiracji, świeżych pomysłów czy coraz trudniej o efekt wow w tej materii? A może efektywniejsze są po prostu store check’i na różnych rynkach?

Tak, targi wciąż pozostają interesującym miejscem pełnym inspiracji, sprzyjającym wymianie doświadczeń oraz poszerzaniu sieci kontaktów, co pozwala na dalsze udoskonalanie naszych produktów.

Które trendy kosmetyczne mają dziś największe znaczenie globalnie?

Unikalne opakowania, dobór materiałów, jak i sposób ekspozycji produktów.

Czy eksport jest dla Państwa firmy ważną częścią strategii biznesowej? Jak rozkłada się sprzedaż w proporcjach Polska – rynki zagraniczne?

Tak, jest to kluczowy element naszej strategii biznesowej, nad którym nieustannie pracujemy, dążąc do jego dalszego rozwoju.

Na których rynkach Państwa marka/marki są obecne? Które są dla Was celem lub marzeniem w dającej się przewidzieć przyszłości?

Obecnie jesteśmy obecni w większości krajów Europy oraz w wybranych na Bliskim i Dalekim Wschodzie. 

Co jest największym wyzwaniem w realizacji założeń eksportowych z perspektywy polskiego eksportera?

Ciągle zmieniające się przepisy wewnątrzunijne oraz szybko rosnące koszty produkcji w Polsce stawiają przed nami coraz trudniejsze wyzwania, ponieważ nasza przewaga konkurencyjna w porównaniu do zagranicznych firm uległa osłabieniu. Wymaga to od nas dużej elastyczności oraz zdolności szybkiego dostosowania się do nowych warunków rynkowych, aby skutecznie utrzymać naszą konkurencyjność.

Czy rząd, czyli de facto podatnik, powinien mocniej wspierać sektorowy rozwój branży kosmetycznej na innych rynkach? Czy dotychczasowe działania/programy były skuteczne? Jakie narzędzia byłyby Waszym zdaniem w tym pomocne?

Doceniamy dotychczasowe wysiłki, ale pozostaje jeszcze sporo do nadrobienia. Spójrzmy choćby na inne kraje europejskie jak Hiszpania, Bułgaria czy nawet tak małe jak Łotwa, których ekspozycje targowe wyróżniały się poprzez prezentacje producentów pod wspólnym, bardzo dobrze widocznym szyldem – brandem krajowym. Polscy wystawcy są zazwyczaj mocno rozproszeni, przez co średnio zorientowanemu odwiedzającemu ciężko dostrzec jaką potęgę kosmetyczną jesteśmy (5-ty największy eksporter kosmetyków w UE). Często również określa się branżę kosmetyczną jako jedną ze strategicznych branż budujących siłę polskiego eksportu, a niestety postrzeganie nas na tych targach i innych (np. Beauty World Middle East w Dubaju) nie odzwierciedla tej pozycji. Inną bolączką jest zaostrzenie warunków otrzymania dotacji na wydarzenia targowe, co widać gołym okiem przez znacząco mniejszą liczbę polskich stoisk w porównaniu np. do końcówki drugiej dekady XXI wieku. 

opr. Inga Lewandowska
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: BasicLab - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Tulea - Key Account Manager Oferta pracy: Orbico - Key Account Manager – DRUGSTORE Channel Oferta pracy: Rossmann SDP - Category Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Harpers Hygienics - Starszy Specjalista ds. Trade Marketingu Oferta pracy: Natura - Specjalista/ka ds. Marketingu i PR Oferta pracy: Bielenda Group Export Sales and Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Paese - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży Oferta pracy: Category Manager/Kupiec - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Monduniq - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager