Cosmoprof 2024. Glov: Interesuje nas rozwój na takich rynkach jak Skandynawia, Wielka Brytania, Hiszpania, Grecja oraz Bałkany

Cosmoprof 2024. Glov: Interesuje nas rozwój na takich rynkach jak Skandynawia, Wielka Brytania, Hiszpania, Grecja oraz Bałkany

- Jak oceniają Państwo tegoroczną edycję Cosmoprof w odniesieniu do poprzedniej/poprzednich?

Marcin Żochowski, dyrektor eksportu Phenicoptere, marka Glov: Targi w Bolonii są największym wydarzeniem w swojej kategorii w Europie. Liczba wystawców i zwiedzających przewyższa ponad 60 proc. populacji miasta, co podkreśla skalę tego wydarzenia. Uczestnictwo w targach stanowi doskonałą okazję do spotkania się z obecnymi klientami oraz nawiązywania nowych kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Podczas tegorocznej edycji udało nam się głównie spotkać z obecnymi partnerami, ale również nawiązaliśmy nowe, obiecujące kontakty. Ponadto Cosmoprof Bologna to świetna okazja do analizy aktualnych trendów w branży kosmetycznej, gdzie spotykają się różne narodowości, kultury i podejścia.

- Czy udało się Państwu przeprowadzić jakieś ciekawe i potencjalnie dobrze rokujące rozmowy handlowe? Które kierunki eksportowe są obecnie najbardziej przez Waszą firmę pożądane?

Tak, nawiązaliśmy obiecujące rozmowy handlowe, które z dużym prawdopodobieństwem zaowocują rozpoczęciem współpracy na nowych rynkach. Szczególnie zainteresowani jesteśmy rozwojem na rynkach takich jak Skandynawia, Wielka Brytania, Hiszpania, Grecja oraz Bałkany.

Co jest Waszym zdaniem wciąż mocną stroną targów w Bolonii?

W jednym miejscu dostępny jest cały europejski świat branży beauty, co przynosi korzyści zarówno wystawcom, jak i kupcom. To idealne miejsce do spotkań biznesowych, poszukiwania nowych trendów w branży oraz nawiązywania nowych współprac. Ponadto, obecnych jest wielu przedstawicieli i zwiedzających spoza Europy.

Nad czym organizatorzy powinni popracować mocniej?

Zapewne największą wartością dla wystawców są kontakty biznesowe, więc przyciąganie kupców z sieci handlowych stanowi największy atut targów. Ulepszenie logistyki, szczególnie w zakresie bardziej przejrzystej komunikacji, na pewno ułatwiłoby poruszanie się po terenie targów. Dodatkowo usprawnienie komunikacji miejskiej, która mogłaby szybciej rozładowywać kolejki uczestników opuszczających targi, zwłaszcza w godzinach szczytu, byłoby korzystne.

- Czy widać na horyzoncie jakiś ciekawy trend kosmetyczny na kolejny rok?

Zapoczątkowany już znacznie wcześniej trend wdrażania sztucznej inteligencji w rozwiązania marek kosmetycznych materializuje się i nabiera tempa. Ponadto wzmacnia się trend produktów trenujących, szczególnie w kontekście akcesoriów.

# Eksport
 reklama