To był bardzo dobry rok dla firmy Oceanic. Ponownie udowodniliśmy, że podjęte przez nas decyzje dotyczące restrukturyzacji firmy oraz długoterminowej strategii marketingowej, a także inwestycje w fabrykę i zbudowanie kompetentnego zespołu przyniosło bardzo dobre efekty.
Ubiegły rok potwierdził, że przyszłość branży kosmetycznej to innowacje oraz personalizacja produktów zarówno dla nas jak i całego rynku kosmetycznego. Nasza odpowiedź na ten mocno rozwijający się trend to linia AA Y Lift Supreme, łącząca w sobie składniki pielęgnacyjne z efektem liftingującego masażu twarzy.
PERSONALIZACJA
Konsumenci poszukują produktów odpowiadających na ich indywidualne potrzeby, takie jak pielęgnacja oparta na analizie skóry czy indywidualnych potrzebach związanych z pochodzeniem czy składem produktów.
TECHNOLOGIA
Aplikacje do analizy skóry, urządzenia do domowej diagnostyki, włączenie AI do doradztwa kosmetycznego – popularność chatbotów oraz wirtualnych asystentów.
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ/WELLNESS
To nie tylko transparentność w formułach produktów, ale także inspiracja technikami manualnego wspierania kondycji skóry, takimi jak face yoga czy holistycznego podejścia do dobrostanu psycho-fizycznego, jak połączenie pielęgnacji z ćwiczeniami np. jogą.
Akwizycje i konsolidacja marek kosmetycznych oraz fakt, że polskie firmy kosmetyczne zaczynają dominować i wyznaczać trendy w kolejnej kategorii produktów – pielęgnacja włosów.
Odpowiedź na trendy wellness oraz personalizacji w największym segmencie pielęgnacja twarzy, w postaci dalszego rozwoju linii AA LAAB z gamą YUZU, łączącą w sobie właściwości pielęgnacyjne z ochroną przeciwsłoneczną oraz działaniem makijażowym.
AI w komunikacji, co przekłada się na jej jakość, którą ocenią najbliższe lata. Efektem tego jest duża rozbieżność między jakościowymi kampaniami flagowych marek beauty oraz mnogością komunikatów generowanych przez nowych, mniejszych graczy z wykorzystaniem chatbotów czy digitalowych technik symulacyjnych.
Dostosowanie produktów do nowych regulacji unijnych w odniesieniu do opakowań i surowców, a także nowe wymogi raportowania ESG. Wymagające będzie też utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu, ekspansja eksportowa oraz zwiększanie efektywności produkcji w kontekście rosnących kosztów.
Komunikacja do, coraz bardziej widocznego na rynku, najmłodszego pokolenia konsumentów beauty, zwanego Pokoleniem Drogerii (Pokolenie Sephora/Rossmann), którego głównym zainteresowaniem są trendy zrównoważonego rozwoju, innowacji czy zagranicznych inspiracji z social mediów.
Dalsza personalizacja oferty produktowej kosmetyków oraz łączenie skuteczności z rozwiązaniami technologicznymi, wspomagającymi ogólną równowagę i dobrostan konsumenta.
WYTWAŁOŚCI w realizacji celów,
FANTAZJI w tworzeniu angażującej komunikacji, opartej na właściwym balansie technologii i jej możliwości oraz konceptów kreatywnych odpowiadających na prawdziwe insighty konsumenckie,
ODWAGI w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju.