Dorota Soszyńska, Oceanic: Ten rok naznaczyły w branży kosmetycznej personalizacja, technologia i zrównoważony rozwój

Dorota Soszyńska, Oceanic: Ten rok naznaczyły w branży kosmetycznej personalizacja, technologia i zrównoważony rozwój

BYŁO, JEST, BĘDZIE 2024/2025

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka OCEANIC

To był rok…

To był bardzo dobry rok dla firmy Oceanic. Ponownie udowodniliśmy, że podjęte przez nas decyzje dotyczące restrukturyzacji firmy oraz długoterminowej strategii  marketingowej, a także inwestycje w fabrykę i zbudowanie kompetentnego  zespołu przyniosło bardzo dobre efekty.

Ubiegły rok potwierdził, że przyszłość branży kosmetycznej to innowacje oraz personalizacja produktów zarówno dla nas jak i całego rynku kosmetycznego. Nasza odpowiedź na ten mocno rozwijający się trend to linia AA Y Lift Supreme, łącząca  w sobie składniki pielęgnacyjne z efektem liftingującego masażu twarzy.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu kosmetycznego w roku 2024… 

PERSONALIZACJA

Konsumenci poszukują produktów odpowiadających na ich indywidualne potrzeby, takie jak pielęgnacja oparta na analizie skóry czy indywidualnych potrzebach związanych z pochodzeniem czy składem produktów.

TECHNOLOGIA

Aplikacje do analizy skóry, urządzenia do domowej diagnostyki, włączenie AI do doradztwa kosmetycznego – popularność chatbotów oraz wirtualnych asystentów.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ/WELLNESS

To nie tylko transparentność w formułach produktów, ale także inspiracja technikami manualnego wspierania kondycji skóry, takimi jak face yoga czy holistycznego podejścia do dobrostanu psycho-fizycznego, jak połączenie pielęgnacji z ćwiczeniami np. jogą.

Branżowy news roku…

Akwizycje i konsolidacja marek kosmetycznych oraz fakt, że polskie firmy kosmetyczne zaczynają dominować i wyznaczać trendy w kolejnej kategorii produktów – pielęgnacja włosów.

Nasz największy sukces w 2024…

Odpowiedź na trendy wellness oraz personalizacji w największym segmencie pielęgnacja twarzy, w postaci dalszego rozwoju linii AA LAAB z gamą YUZU, łączącą w sobie właściwości pielęgnacyjne z ochroną przeciwsłoneczną oraz działaniem makijażowym.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

AI w komunikacji, co przekłada się na jej jakość, którą ocenią najbliższe lata. Efektem tego jest duża rozbieżność między jakościowymi kampaniami flagowych marek beauty oraz mnogością komunikatów generowanych przez nowych, mniejszych graczy z wykorzystaniem chatbotów czy digitalowych technik symulacyjnych.

Wyzwaniem na rok 2025 będzie…

Dostosowanie produktów do nowych regulacji unijnych w odniesieniu do opakowań i surowców, a także nowe wymogi raportowania ESG. Wymagające będzie też utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu, ekspansja eksportowa oraz zwiększanie efektywności produkcji w kontekście rosnących kosztów.

Komunikacja do, coraz bardziej widocznego na rynku, najmłodszego pokolenia konsumentów beauty, zwanego Pokoleniem Drogerii (Pokolenie Sephora/Rossmann), którego głównym zainteresowaniem są trendy zrównoważonego rozwoju, innowacji czy zagranicznych inspiracji z social mediów.

Dalsza personalizacja oferty produktowej kosmetyków oraz łączenie skuteczności z rozwiązaniami technologicznymi, wspomagającymi ogólną równowagę i dobrostan konsumenta.

Sobie i konkurencji na kolejny rok życzymy…

WYTWAŁOŚCI w realizacji celów,

FANTAZJI w tworzeniu angażującej komunikacji, opartej na właściwym balansie technologii i jej możliwości oraz konceptów kreatywnych odpowiadających na prawdziwe insighty konsumenckie,

ODWAGI w poszukiwaniu nowych możliwości rozwoju.

opr. Inga Lewandowska
# Wywiady i opinie
loki joanna