Wytężonej pracy i finalizacji kilku dużych projektów produktowych, marketingowych i sprzedażowych. We wszystkich markach naszej grupy nie zabrakło ciekawych, nierzadko innowacyjnych wdrożeń oraz nowości, które stały się naszymi nowymi bestsellerami. Ujędrniające Peptydy i Skin Clinic Professional marki Bielenda, premierowe kosmetyki w serii Luxury marki Dermika czy zaawansowane kremy z ultranowoczesnymi składnikami marki Bielenda Professional Supremelab – to tylko kilka takich przykładów. Wiosną ruszył nasz multibrandowy e-sklep Bielenda.com, który połączył portfolia wszystkich marek Grupy Bielenda. Od momentu startu zaoferował konsumentom dostęp do pełnej oferty naszych produktów – w atrakcyjnych cenach oraz w połączeniu z szeregiem usług i opcji zakupowych zgodnych z najnowszymi trendami consumer experience. Z kolei w drugiej połowie roku, po niemal dwóch latach intensywnej pracy dedykowanego zespołu, przedstawiliśmy nowy brand z segmentu premium, który wzbogacił ofertę naszej Grupy o nową grupę preparatów – markę kosmetyków silnie czerpiących z pielęgnacji profesjonalnej, dostępną w klinikach i gabinetach oraz w sklepie online – Skinarté.
Po pierwsze – kontrola kosztów, czyli jeszcze ściślejsze dostosowywanie planów sprzedażowych czy marketingowych do zmieniającej się sytuacji ekonomicznej. Jest to przede wszystkim reakcja na inflację oraz wzrost kosztów produkcji, które stanowiły wyzwanie dla wszystkich działów firmy – od laboratorium, po logistykę.
Po drugie - stawianie na innowacyjność, i co istotne, w wielu różnych obszarach działalności. Nie tylko w aspekcie formuł kosmetycznych, ale też sposobu pakowania produktów czy aktywności promocyjnych, które coraz ściślej zależne są od szybko zmieniających się trendów w konsumpcji mediów oraz nowych możliwości skutecznego dotarcia do konsumentów z komunikacją marketingową.
Po trzecie – nowe technologie, które coraz mocniej stają się częścią naszego życia, a więc również naszej pracy. To będzie jedno z największych wyzwań niedalekiej przyszłości, do którego wszystkie firmy będą musiały się adaptować.
Z naszej perspektywy, przejęcie Torf Corporation, właściciela marki Tołpa oraz ON. Dla Grupy Bielenda to niewątpliwie biznesowe zwieńczenie tego roku oraz sukces wysiłków całego zespołu firmy z lat poprzednich, czyli konsekwentnego wzmacniania marki Bielenda (umacniania pozycji w kluczowym segmencie Face Care) oraz rozszerzania Grupy o kolejne marki, przy zapewnianiu im stałego rozwoju oraz dynamicznego wzrostu.
Stawianie na skuteczność kosmetyków - na konkretne efekty pielęgnacji i widoczne rezultaty, potwierdzone badaniami – tak laboratoryjnymi, jak i konsumenckimi. Wśród tendencji formulacyjnych mocno wyróżnia się popularność szerokiego wzbogacania kosmetyków o filtry SPF. To efekt rosnącej świadomości na temat konieczności zapewniania skórze tego typu ochrony przez cały rok oraz rezultat popularności substancji aktywnych, takich jak np. retinol, które wymuszają na konsumentkach stosowanie odpowiedniego zabezpieczenia, w procesie ich aplikowania.
Aby rok 2024 był równie ciekawy jak ten mijający, a więc pełen interesujących wyzwań oraz wysiłków nagrodzonych licznymi sukcesami.