Bartosz Szmit, LOréal Luxe PL & Baltic HUB. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Bartosz Szmit, L'Oréal Luxe PL & Baltic HUB. Było, Jest, Będzie 2023/2024

BARTOSZ SZMIT, RETAIL DIRECTOR L’ORÉAL LUXE POLAND & BALTICS HUB:

To był rok... 

Doskonale widocznego trendu rosnącego zainteresowania pięknem i dbaniem o siebie w Polsce. Sprawiło to, że branża beauty stała się obszarem intensywnej aktywności konsumentów. Szczególnie korzystała z tego trendu kategoria kosmetyków selektywnych, która zyskała na popularności wśród coraz bardziej świadomych i wymagających klientów. W minionym roku na polskim rynku kosmetycznym zaobserwowano wyraźne przyspieszenie, które było wynikiem rosnącego zainteresowania konsumentów oraz waloryzacją po stronie marek. Warto zauważyć, że wszystkie kategorie selektywne, takie jak zapachy, pielęgnacja i makijaż, odnotowały dynamiczny rozwój, zwłaszcza jednak kategoria makijażu wykazała się największym tempem wzrostu.  

Trzy kluczowe słowa dla biznesu kosmetycznego w roku 2023 to…

Premiumizacja, doświadczenie konsumenckie, trendy w makijażu.

Branżowy news roku…

Umocnienie pozycji lidera na rynku kosmetycznym w segmencie premium przez L’Oréal Luxe.

Nasz największy sukces w 2023 to...

Znaczne przyspieszenie marki YSL Beauty, która obecnie stanowi główny napęd wzrostu na rynku. Zapach dla kobiet YSL Libre zyskał szczególne uznanie, plasując się w czołówce, a segment makijażu rozwija się dwukrotnie szybciej niż średnia branżowa. Dodatkowo, sukces w dziedzinie pielęgnacji marki Lancôme umacnia naszą pozycję jako lidera, zwłaszcza dzięki gamie Rénergie. 

Najciekawszy obecnie trend rynkowy...

Integracja technologii w branży kosmetycznej tak zwany beauty-tech. Technologiczne innowacje nie tylko wzbogacają doświadczenie konsumentów w sklepach stacjonarnych, lecz także przenikają do przestrzeni domowej. Przykładem jest zaawansowany technologicznie serwis badania skóry, jak Derma-Reader, dostępny we wszystkich sklepach marki Kiehl’s. Z drugiej strony, technologia wkracza do domów konsumentów, jak w przypadku najnowszego urządzenia marki YSL Rouge Sur Mesure, dostępnego wyłącznie w wybranych sklepach sieci perfumerii Douglas. To inteligentne narzędzie umożliwiające tworzenie spersonalizowanych pomadek w domowym zaciszu, oferując tysiące niestandardowych odcieni dzięki specjalistycznej wiedzy YSL i najnowocześniejszej technologii PERSO.

Wyzwaniem na rok 2024 będzie...

Utrzymanie zainteresowania klientów ofertą sklepów stacjonarnych w obliczu rosnącej oferty sklepów online. Kluczowym celem na nadchodzący rok będzie skoncentrowanie się na kreowaniu niezapomnianych doświadczeń dla klientów w kanałach stacjonarnych.

Sobie i konkurencji na kolejny rok życzymy…

Inspirujących projektów, które zbudują unikalne doświadczenia związane z marką oraz licznych konsumentów, cieszących się zakupami w sklepach stacjonarnych; -)

# Wywiady i opinie
 reklama