Doskonale widocznego trendu rosnącego zainteresowania pięknem i dbaniem o siebie w Polsce. Sprawiło to, że branża beauty stała się obszarem intensywnej aktywności konsumentów. Szczególnie korzystała z tego trendu kategoria kosmetyków selektywnych, która zyskała na popularności wśród coraz bardziej świadomych i wymagających klientów. W minionym roku na polskim rynku kosmetycznym zaobserwowano wyraźne przyspieszenie, które było wynikiem rosnącego zainteresowania konsumentów oraz waloryzacją po stronie marek. Warto zauważyć, że wszystkie kategorie selektywne, takie jak zapachy, pielęgnacja i makijaż, odnotowały dynamiczny rozwój, zwłaszcza jednak kategoria makijażu wykazała się największym tempem wzrostu.
Premiumizacja, doświadczenie konsumenckie, trendy w makijażu.
Umocnienie pozycji lidera na rynku kosmetycznym w segmencie premium przez L’Oréal Luxe.
Znaczne przyspieszenie marki YSL Beauty, która obecnie stanowi główny napęd wzrostu na rynku. Zapach dla kobiet YSL Libre zyskał szczególne uznanie, plasując się w czołówce, a segment makijażu rozwija się dwukrotnie szybciej niż średnia branżowa. Dodatkowo, sukces w dziedzinie pielęgnacji marki Lancôme umacnia naszą pozycję jako lidera, zwłaszcza dzięki gamie Rénergie.
Integracja technologii w branży kosmetycznej tak zwany beauty-tech. Technologiczne innowacje nie tylko wzbogacają doświadczenie konsumentów w sklepach stacjonarnych, lecz także przenikają do przestrzeni domowej. Przykładem jest zaawansowany technologicznie serwis badania skóry, jak Derma-Reader, dostępny we wszystkich sklepach marki Kiehl’s. Z drugiej strony, technologia wkracza do domów konsumentów, jak w przypadku najnowszego urządzenia marki YSL Rouge Sur Mesure, dostępnego wyłącznie w wybranych sklepach sieci perfumerii Douglas. To inteligentne narzędzie umożliwiające tworzenie spersonalizowanych pomadek w domowym zaciszu, oferując tysiące niestandardowych odcieni dzięki specjalistycznej wiedzy YSL i najnowocześniejszej technologii PERSO.
Utrzymanie zainteresowania klientów ofertą sklepów stacjonarnych w obliczu rosnącej oferty sklepów online. Kluczowym celem na nadchodzący rok będzie skoncentrowanie się na kreowaniu niezapomnianych doświadczeń dla klientów w kanałach stacjonarnych.
Inspirujących projektów, które zbudują unikalne doświadczenia związane z marką oraz licznych konsumentów, cieszących się zakupami w sklepach stacjonarnych; -)