Sonda Było, Jest, Będzie 2025/2026
Kolejny fantastyczny rok dla Milton, rok intensywnego wzrostu, świadomych decyzji i konsekwentnego budowania wartości marek z naszego portfolio. Wysuwamy się na pozycję lidera i jesteśmy już wyłącznym dystrybutorem ponad 60 międzynarodowych marek. Rok, w którym klienci dali jasny sygnał: oczekują innowacji produktowych, produktów będących hitami internetu, nowych dostępnych cenowo marek azjatyckich — i na to odpowiedzieliśmy – taką marką jest np. Mond’sub czy JCosmec. Dla branży to rok kiedy konsumenci powiedzieli,, stop, sprawdzam!". Na rynek wchodzi nowe pokolenie, które totalnie odrzuca stare marki obecne od lat na rynku, są nudne i nie wnoszą nic nowego. Gen Z weryfikuje wiarygodność marek szukając takich z którymi może się identyfikować, albo po prostu takich które dają fun!
Personalizacja. Transparentność. Technologia. Te trzy siły determinują kierunek całej branży — od składu produktów, przez doświadczenie zakupowe, aż po komunikację z klientem.
…to zdecydowanie przełom w wykorzystaniu AI w diagnostyce skóry oraz wejście największych marek w segment kosmetyków ultra-spersonalizowanych. Ta zmiana ustawia nowy standard — klient już nie chce kosmetyku “dla wszystkich”, ale rozwiązania “dokładnie dla mnie”.
Biznesowo to zakup przez L’Oréal kolejnej chińskiej firmy Magic Holdings, co świadczy o wielkim zainteresowaniu tym rynkiem największego światowego giganta kosmetycznego, bo to już kolejna firma którą kupili w Chinach.
Już nie Korean beauty, ale Asian Beauty zdominuje branżę kosmetyczną na kolejne lata. Firmy kosmetyczne z z Chin zrobiły tygrysi krok w ciągu ostatnich 5 lat jeśli chodzi o jakość, innowacje i ekspansję zagraniczną. Już nikogo nie dziwi, że największe światowe marki kosmetyczne to tam produkują swoje kosmetyki. A napis na kosmetyku made in PRC już jest powszechny w każdej kategorii kosmetycznej. Takie czasy i będzie jeszcze ciekawiej biorąc pod uwagę że chińscy producenci już nie tylko robią tzw. OEM, czyli marki własne dla sieci handlowych na całym świecie, ale tworzą swoje oryginalne marki o zasięgu globalnym. Zachęcam do przyjrzenia się markom tj. Mond’sub, Florasis, Judy Doll żeby zobaczyć ich potencjał.
Wprowadziliśmy na rynek ponad 15 nowych międzynarodowych marek, które zostały świetnie przyjęte przez rynek i konsumentów. Nawiązaliśmy współpracę z wszystkimi sieciami handlowymi w Polsce i nie tylko. Odwiedziliśmy 16 krajów biorąc udział nieomal we wszystkich międzynarodowych targach kosmetycznych jako jedyny dystrybutor z Polski. To również mój osobisty sukces, znalazłam się w gronie top 50 bizneswoman magazynu Forbes Polska.
Skin-minimalism 2.0, czyli mądre ograniczanie produktów na rzecz tych wielozadaniowych, wysokoskutecznych i o krótszym składzie. Konsumenci chcą mniej, ale lepiej — i ten trend będzie tylko rosnąć. Co więcej? Skincare rodem z Korei, który słynie z innowacyjnej pielęgnacji skóry.
Nowe aktywne składniki tj. PDRN, EGF czy Idebenon, będzie o nich głośno.
…jako czas dalszej ekspansji i pogłębiania relacji z klientami. Wprowadzimy nowe linie (m.in. #Glass Skin Effect), rozszerzymy ofertę produktową wielu naszych marek i skupimy się na rozwoju kanałów digital, aby być jeszcze bliżej konsumentów. Powiększamy też cały czas listę naszych klientów czyli sieci w Polsce i za granicą. Będzie o nas głośno, Milton będzie liderem innowacji w Polsce.
Dla branży wyzwaniem będzie nadążanie za światowymi trendami, kreowanie trendów a nie kopiowanie światowych marek. Dla sieci handlowych konieczność szybkiego reagowania na trendy rynkowe, szybsze wprowadzania nowości i efektywne zarządzanie półką. Konsumenci są coraz bardziej wymagający jeśli nie znajdą kosmetyków na półce w drogerii kupują gdziekolwiek online. Dla Milton wyzwaniem będzie zachowanie dotychczasowego tempa wzrostu.
Odwagi w decyzjach, odpowiedzialności w biznesie i dalszego budowania branży, która realnie poprawia jakość życia konsumentów. Zdrowa konkurencja podnosi standardy — i na tym korzystamy wszyscy.