Aneta Olędzka, Milton CDI: Będzie o nas głośno. Chcemy być liderem innowacji w Polsce

Aneta Olędzka, Milton CDI: Będzie o nas głośno. Chcemy być liderem innowacji w Polsce

Sonda Było, Jest, Będzie 2025/2026

Aneta Oledzka, CEO Milton CDI sp. z o.o

1. To był rok…

Kolejny fantastyczny rok dla Milton, rok intensywnego wzrostu, świadomych decyzji i konsekwentnego budowania wartości marek z naszego portfolio. Wysuwamy się na pozycję lidera i jesteśmy już wyłącznym dystrybutorem ponad 60 międzynarodowych marek. Rok, w którym klienci dali jasny sygnał: oczekują innowacji produktowych, produktów będących hitami internetu, nowych dostępnych cenowo marek azjatyckich  — i na to odpowiedzieliśmy – taką marką jest np. Mond’sub czy JCosmec. Dla branży to rok kiedy konsumenci powiedzieli,, stop, sprawdzam!". Na rynek wchodzi nowe pokolenie, które totalnie odrzuca stare marki obecne od lat na rynku, są nudne i nie wnoszą nic nowego. Gen Z weryfikuje wiarygodność marek szukając takich z którymi może się identyfikować, albo po prostu takich które dają fun! 

2. Trzy kluczowe słowa dla biznesu kosmetycznego w roku 2025

Personalizacja. Transparentność. Technologia.
Te trzy siły determinują kierunek całej branży — od składu produktów, przez doświadczenie zakupowe, aż po komunikację z klientem.

3. Branżowy news roku 2025…

…to zdecydowanie przełom w wykorzystaniu AI w diagnostyce skóry oraz wejście największych marek w segment kosmetyków ultra-spersonalizowanych. Ta zmiana ustawia nowy standard — klient już nie chce kosmetyku “dla wszystkich”, ale rozwiązania “dokładnie dla mnie”.
Biznesowo to zakup przez L’Oréal kolejnej chińskiej firmy Magic Holdings, co świadczy o wielkim zainteresowaniu tym rynkiem największego światowego giganta kosmetycznego, bo to już kolejna firma którą kupili w Chinach.

Już nie Korean beauty, ale Asian Beauty zdominuje branżę kosmetyczną na kolejne lata. Firmy kosmetyczne z z Chin zrobiły tygrysi krok w ciągu ostatnich 5 lat jeśli chodzi o jakość, innowacje i ekspansję zagraniczną. Już nikogo nie dziwi, że największe światowe marki kosmetyczne to tam produkują swoje kosmetyki. A napis na kosmetyku made in PRC już jest powszechny w każdej kategorii kosmetycznej. Takie czasy i będzie jeszcze ciekawiej biorąc pod uwagę że chińscy producenci już nie tylko robią tzw. OEM, czyli marki własne dla sieci handlowych na całym świecie, ale tworzą swoje oryginalne marki o zasięgu globalnym. Zachęcam do przyjrzenia się markom tj. Mond’sub, Florasis, Judy Doll żeby zobaczyć ich potencjał. 

4. Nasz największy sukces w 2025…

Wprowadziliśmy na rynek ponad 15 nowych międzynarodowych marek, które zostały świetnie przyjęte przez rynek i konsumentów. Nawiązaliśmy współpracę z wszystkimi sieciami handlowymi w Polsce i nie tylko. Odwiedziliśmy 16 krajów biorąc udział nieomal we wszystkich międzynarodowych targach kosmetycznych jako jedyny dystrybutor z Polski. To również mój osobisty sukces, znalazłam się w gronie top 50 bizneswoman magazynu Forbes Polska

5. Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Skin-minimalism 2.0, czyli mądre ograniczanie produktów na rzecz tych wielozadaniowych, wysokoskutecznych i o krótszym składzie. Konsumenci chcą mniej, ale lepiej — i ten trend będzie tylko rosnąć. Co więcej? Skincare rodem z Korei, który słynie z innowacyjnej pielęgnacji skóry. 
Nowe aktywne składniki tj. PDRN, EGF czy Idebenon, będzie o nich głośno. 

6. Przyszły rok zapowiada się dla naszej firmy…

…jako czas dalszej ekspansji i pogłębiania relacji z klientami. Wprowadzimy nowe linie (m.in. #Glass Skin Effect), rozszerzymy ofertę produktową wielu naszych marek i skupimy się na rozwoju kanałów digital, aby być jeszcze bliżej konsumentów. Powiększamy też cały czas listę naszych klientów czyli sieci w Polsce i za granicą. Będzie o nas głośno, Milton będzie liderem innowacji w Polsce. 

7. Wyzwaniem na rok 2026 będzie…

Dla branży wyzwaniem będzie nadążanie za światowymi trendami, kreowanie trendów a nie kopiowanie światowych marek. Dla sieci handlowych konieczność szybkiego reagowania na trendy rynkowe, szybsze wprowadzania nowości i efektywne zarządzanie półką. Konsumenci są coraz bardziej wymagający jeśli nie znajdą kosmetyków na półce w drogerii kupują gdziekolwiek online. Dla Milton wyzwaniem będzie zachowanie dotychczasowego tempa wzrostu

8. Sobie i konkurencji na kolejny rok życzymy…

Odwagi w decyzjach, odpowiedzialności w biznesie i dalszego budowania branży, która realnie poprawia jakość życia konsumentów. Zdrowa konkurencja podnosi standardy — i na tym korzystamy wszyscy.

 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Influencer Marketing Specialist - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group: Specjalista ds. Rozwoju Marki Oferta pracy: La Rive: Export Manager Oferta pracy: General Topics Polonia - Key Account Specialist Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu Oferta pracy: Sarantis - Junior Key Account Manager Oferta pracy: New Approach - Key Account Manager Oferta pracy: Be BIO Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Only Bio - Specjalista ds. trade marketingu Oferta pracy: Veoli Botanica - Head of Marketing Oferta pracy: Hdrey Group - Specjalista ds. treści produktowych i marketingowych Oferta pracy: Bell - Trade Marketing Assistant Oferta pracy: Douglas Polska - Assistant Marketing Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dyrektor handlowy - rekrutacja zewnętrzna Everdea Polska - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży i marketingu Oferta pracy: Hairy Tale - Specjalista ds. Sprzedaży do Sieci Handlowych Oferta pracy: Eurus - Kierownik ds. rozwoju rynku tradycyjnego Oferta pracy: Alkmie - Key Account Manager Oferta pracy: Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Key Account Manager Oferta pracy: Head of Marketing - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Project Manager Oferta pracy: Hagi - Key Account Manager Oferta pracy: Anwen - Key Account Manager Oferta pracy: BasicLab - Key Account Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Dyrektor Operacyjny Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Oferta pracy: Phenicoptere - Export Manager Oferta pracy: Bielenda - Key Account Manager - rynki międzynarodowe Oferta pracy: Polsko-Niemiecka Izba Handlowa - Key Account Manager Oferta pracy: Duetto Jeziorscy - Specjalista ds. Obsługi Klienta oraz Social Media Oferta pracy: Cztery Szpaki - Kierownik ds. rozwoju sieci sklepów Oferta pracy: BasicLab - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Tulea - Key Account Manager Oferta pracy: Orbico - Key Account Manager – DRUGSTORE Channel Oferta pracy: Rossmann SDP - Category Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Harpers Hygienics - Starszy Specjalista ds. Trade Marketingu Oferta pracy: Natura - Specjalista/ka ds. Marketingu i PR Oferta pracy: Bielenda Group Export Sales and Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Paese - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży Oferta pracy: Category Manager/Kupiec - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Monduniq - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager