BYŁO, JEST, BĘDZIE 2024/2025
... gdy świętowaliśmy 75 lat działalności Barwy na rynku, w którym chcieliśmy podkreślić, że pomimo wieku nasza marka wcale się nie starzeje, wręcz przeciwnie – rozkwita i rozwija się jeszcze szybciej.
Zrównoważony rozwój, personalizacja i innowacyjność.
Działania eksportowe tylko w IQ 2024 przyniosły wzrost sprzedaży ilościowej w tym kanale o 21,5% w stosunku do IQ 2023 r., a w stosunku do 2019 roku sprzedaż eksportowa została podwojona. Ponadto uruchomiliśmy sprzedaż na Allegro - sprzedaż na marketplace’ach to kolejny krok w rozwoju naszej marki. Największe wzrosty sprzedaży notujemy na liniach i produktach, które są w naszej ofercie od lat – Barwa Siarkowa, która jest na rynku od ponad 40 lat, a którą „odświeżyliśmy” pod koniec 2023 roku, w bieżącym roku z ogromnym sukcesem rosła we wszystkich kanałach sprzedaży – zarówno w Polsce, jak i za granicą.
Beauty nostalgia, czyli powrót do kosmetycznych klasyków, do strefy komfortu, jakim są wspomnienia z dzieciństwa i młodości. To sprawia, że kultowe produkty przeżywają dziś drugą młodość, czego nasza marka doświadcza na własnych oczach bardzo wyraźnie - wzrost sprzedaży kultowej Barwy Siarkowej, renesans szarego mydła, czy płyn przeciw elektryzowaniu Ania, który stał się hitem na TikToku. Ponadto warty podkreślenia jest fakt, że naturalność produktów, transparentny skład i dbałość o środowisko stały się dla klienta już oczywistością i niezbędnym elementem dla wyboru marki zgodnej z wyznawanymi przez niego wartościami.
Stałe reagowanie na szybkie i zmieniające się oczekiwania konsumentów i potrzebę testowania nowości – w naszym laboratorium obecnie powstaje już nie kilkanaście, nie kilkadziesiąt, a często kilkaset nowych formulacji, każdego roku. Bez przerwy tworzymy pomysły na nowości, reagujemy na potrzeby konsumentów i analizujemy trendy, tak by dostosować naszą ofertę do każdego kanału i zaspokoić oczekiwania konsumentów w każdej kategorii.
Zmienne otoczenie regulacyjne, które ma bardzo duży wpływ na procesy produkcji i opakowania kosmetyków, wymaga także inwestycji w innowacje. Ponadto rosnące koszty produkcji – wysokie ceny energii, surowców i materiałów, przy jednoczesnej wysokiej inflacji i spadku siły nabywczej gospodarstw domowych oraz coraz krótszy cykl życia produktów, który wymusza na producentach balansowanie pomiędzy odpowiadaniem na potrzeby i oczekiwania konsumentów, przy jednoczesnym dostosowywaniu się do trudnego otoczenia i rosnących kosztów.
Stabilności gospodarczej – za tym wszystkim chyba tęsknimy od kilku lat i mamy nadzieję, że 2025 rok przyniesie nam wszystkim więcej spokoju, który da nam przestrzeń do jeszcze lepszego rozwoju polskiej branży kosmetycznej.