Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.), spółka specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, w I kwartale 2025 roku intensywne pracowała nad uruchomieniem nowej działalności w segmencie kosmetycznym oraz nad opracowaniem nowej strategii rozwoju. Spółka ograniczyła również stratę netto dzięki kontynuowaniu rozpoczętych pod koniec 2024 roku działań optymalizacyjnych.
W I kw. 2025 roku przychody Highlander Enterprise S.A. wyniosły 0,01 mln zł wobec 0,08 mln zł w 2024 i pochodziły z dystrybucji grafenu. Na poziomie wyniku ze sprzedaży, spółka wygenerowała stratę w kwocie 0,62 mln zł, przy czym zasadniczą pozycję kosztową stanowiła amortyzacja w kwocie 0,42 mln zł, która wynikała w głównej mierze z kosztów zakończonych prac rozwojowych. W I kw. 2025 roku stratę netto ograniczono z poziomu 0,59 mln zł do 0,36 mln zł.
- Osiągnięte przez nas wyniki finansowe w I kw. 2025 roku są odzwierciedleniem działań, jakie miały miejsce w tym intensywnym dla Spółki okresie. Po zmianie nazwy z Advanced Graphene Products S.A. na Highlander Enterprise S.A. oraz siedziby z Zielonej Góry na Kraków, kontynuowaliśmy optymalizację kosztów oraz procesów, co przełożyło się na dalszą poprawę kondycji finansowej. Miniony kwartał upłynął pod znakiem prac nad nową strategią oraz rozpoczęciem działalności w branży kosmetycznej. Pod koniec I kw. 2025 roku dokonaliśmy przejęcia praw do marki „Brown as Berries” i tym samym wzbogaciliśmy nasze portfolio o nowe produkty z segmentu kosmetycznego - mówi Artur Górski, prezes zarządu Highlander Enterprise S.A.
W marcu br. spółka podpisała z Chikione Partners sp. z o.o umowę przejęcia praw do marki „Brown as Berries”, która oferuje innowacyjną linię kosmetyków do pielęgnacji dłoni. Kosmetyki wyróżniają się unikalnymi formułami wzbogaconymi o składniki aktywne wspierające regenerację i ochronę skóry. Dodatkowo, spółka rozszerzyła swoje portfolio o innowacyjne produkty, tj. kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz unikalne stroje kąpielowe wykonane z tkaniny przepuszczającej promienie słoneczne i jednocześnie chroniącej skórę zintegrowanym filtrem SPF 35.
Miniony kwartał był również okresem opracowywania strategii rozwoju spółki. Finalnie, została ona przyjęta przez zarząd już po okresie sprawozdawczym, tj. 14 kwietnia 2025 r. Strategia zakłada koncentrację na trzech kluczowych obszarach: segmencie kosmetycznym, segmencie odzieży UV oraz na wykorzystaniu potencjału grafenu, w tym komercjalizacji wybranych technologii i posiadanych patentów oraz identyfikacji i rozwijaniu synergii grafenu w obszarze kosmetyków.
W pierwszym kwartale br. spółka kontynuowała działania reorganizacyjne i optymalizacyjne w zakresie kosztów funkcjonowania organizacji. Był to także okres przejściowy, w którym przygotowywała się do uruchomienia nowego segmentu działalności w obszarze kosmetyków, z którego przychody będą generowane na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku.
- Naszym głównym celem jest osiągnięcie pełnej synergii biznesowej i kosztowej pomiędzy wszystkimi segmentami działalności. Chcemy jak najszybciej osiągnąć rentowność, generować zyski i tym samym budować wartość zarówno dla naszych obecnych akcjonariuszy, jak i potencjalnych inwestorów – dodaje prezes zarządu.