L’Oréal, LVMH i Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy imperium modowego i beauty Giorgio Armaniego, po śmierci jego założyciela we wrześniu.
Nazwiska potencjalnych kupców znalazły się w testamencie projektanta, opublikowanym 12 września. Dokument zakłada stopniową sprzedaż udziałów grupy Armani: w ciągu 18 miesięcy od śmierci twórcy musi zostać zbytych 15% akcji, a w ciągu kolejnych pięciu lat – od 30% do 54,9% udziałów, i to jednemu nabywcy.
Priorytet zakupu otrzymały trzy potęgi luksusu: francuski gigant kosmetyczny L’Oréal, koncern LVMH należący do najbogatszego człowieka świata Bernarda Arnaulta oraz marka okularów Luxottica. Zarząd Armaniego będzie mógł rozważyć również inne firmy luksusowe, które miały wcześniej relacje handlowe z grupą. Jeśli nie dojdzie do porozumienia, akcje spółki trafią na giełdę.
Testament przewiduje, że 30% udziałów pozostanie w rękach Fundacji Giorgio Armani – instytucji powołanej w 2016 roku, aby dbać o stabilność i wartości firmy, a także realizować projekty społeczne i kulturalne. „Fundacja będzie strzegła zasad zarządzania Grupą Armani i zapewni ich trwałość w czasie” – mówił niegdyś projektant.
Przed śmiercią 4 września, w wieku 91 lat, Giorgio Armani był jedynym właścicielem grupy, której wartość przekracza 10 miliardów funtów. Stworzył modowe imperium obejmujące m.in. Emporio Armani, A|X Armani Exchange i Armani Privé, a od 1988 roku współpracował z L’Oréal przy rozwoju linii kosmetyków i zapachów pod szyldem Armani Beauty.