Firma podkreśla, że mimo trudnego otoczenia rynkowego konsekwentnie realizuje strategię stabilizacji i rozwoju.
W pierwszym półroczu spółka zakończyła spłatę układu ratalnego wobec ZUS, odnowiła kredyt obrotowy i utrzymuje regularne rozliczenia podatkowe. Poprawiła się też terminowość regulowania zobowiązań wobec kontrahentów. Jak podaje zarząd, „spółka w dalszym ciągu będzie w stanie samodzielnie finansować bieżące potrzeby i rozwój, bez konieczności emisji nowych akcji i rozwodnienia kapitału zakładowego w najbliższym czasie”.
W 2025 roku Miraculum dokonało przeglądu oferty produktowej, eliminując słabiej rotujące linie. Jednocześnie przebudowywana jest marka makijażowa JOKO. Dzięki lepszemu wykorzystaniu zapasów firma mogła sfinansować wprowadzenie nowych produktów w ramach marek Miraculum, JOKO, Tanita, Prastara i Wars.
Jeszcze we wrześniu i w IV kwartale na rynek trafią kolejne premiery – m.in. linie pielęgnacyjne, nowe zapachy dla kobiet i mężczyzn oraz sezonowe zestawy świąteczne.
Od połowy maja spółka notowała spadek sprzedaży, co – jak ocenia – było konsekwencją trudnej sytuacji na rynku kosmetycznym w Polsce i globalnie. Mimo tego, Miraculum wskazuje na poprawę wyników w ostatnich tygodniach i dobre prognozy na końcówkę roku.
W II kwartale produkty marki Lider trafiły do sieci Dino, a w III kwartale nowości Tanita i Wars pojawiły się w Rossmannie. Rozwija się też współpraca z Grupą Eurocash.
Eksport pozostaje wyzwaniem ze względu na niestabilność polityczną na Bliskim Wschodzie i bariery celne w USA. Szansą na poprawę mają być jesienne targi branżowe w Dubaju i Indiach.
„Za nami intensywny okres porządkowania wielu kwestii organizacyjnych. Dziś Miraculum to sprawna, dobrze przygotowana organizacja, która koncentruje się na sprzedaży, wsparciu marketingowym i wdrażaniu nowości. Przed nami długa droga i być może wiele trudności, ale jest fundament, na którym chcemy budować wyniki w kolejnych kwartałach” – podkreśla zarząd Miraculum S.A.
„Najważniejszą wartością spółki są pracownicy, zmotywowani, zaangażowani, kreatywni, pełni energii – a tacy są w naszej organizacji” – dodaje Marek Kamola, członek zarządu.