W jubileuszowym roku 35-lecia istnienia, Bielenda Group została uhonorowana tytułem Beauty Industry Leader w konkursie Love Cosmetics Awards. Jury doceniło nie tylko innowacyjność i siłę marek tworzonych przez firmę, ale również konsekwencję w budowaniu struktury organizacyjnej.
Duże znaczenie mają tu oczywiście przemyślane akwizycje, które w krótkim czasie całkowicie zmieniły rynkowy krajobraz polskiego beauty.
Jeszcze kilka lat temu firma była postrzegana głównie jako dynamiczny producent kosmetyków naturalnych pod marką Bielenda. Dziś to nowoczesna grupa kapitałowa, która z powodzeniem integruje różne marki – o zróżnicowanym DNA, pozycji rynkowej i wizerunku – pod jednym zarządem i wspólną strategią rozwoju. Firmą od wielu lat kieruje Marek Bielenda (prezes zarządu) – syn założycielki marki Bielenda, czyli Barbary Bielendy. W akwizycjach i strategicznym rozwoju, Bielenda Group jest wspiera przez inwestora – Innova Capital.
Do grupy należą takie marki, jak – Bielenda (1990), Bielenda Professional (stworzona przez firmę w 2004 r.), Bielenda Professional SupremeLab (stworzona przez firmę w 2017 r.), BodyBoom (przejęta w 2019 r.), FaceBoom i BabyBoom (stworzone przez firmę w 2020 r.), Soraya i Dermika (przejęte w 2020 r.), SheFoot, SheHand i ManFoot (przejęte w 2021 r.), Tołpa i ON (przejęte w 2023 r.) Skinarté oraz Skinarté proesthetic (stworzone przez firmę w 2023 r.) oraz Miya Cosmetics (przejęta w 2024 r.).
Oferta firmy obejmuje kilkaset produktów z kilkudziesięciu segmentów pielęgnacyjnych. Są one dostępne w Polsce oraz w niemal 60 krajach świata, na pięciu kontynentach. Na polskim rynku, Bielenda Group S.A. jest liderem lub wiodącym producentem m.in. kremów do twarzy, serum, maseczek, preparatów do demakijażu, czy kosmetyków do opalania i pielęgnacji skóry ciała.
Nie chodzi zresztą o sam wzrost, ale o mądry rozwój – spójny z wartościami i oparty na synergii między markami. Bielenda Group posiada dziś własne laboratoria badawczo-rozwojowe, nowoczesne zakłady produkcyjne, a także doskonale a także doskonale zorganizowaną strukturę marketingową, która umiejętnie wykorzystuje możliwości komunikacji 360° – od sponsoringu telewizyjnego i kampanii kinowych po działania digitalowe i współpracę z influencerami. To właśnie marketingowa spójność i elastyczność w komunikacji do różnych grup wiekowych sprawiają, że marki z portfolio Bielenda Group nie tylko utrzymują, ale systematycznie zwiększają swoją rozpoznawalność i udziały rynkowe.
Tym bardziej, że sukces rynkowy nie jest celem samym w sobie. Firma od lat angażuje się w działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Jej sztandarowym projektem CSR jest kampania „Pomyśl o sobie i działaj!”, realizowana we współpracy z wydawnictwem Zwierciadło. Celem programu jest wzmacnianie pewności siebie kobiet, wspieranie dobrostanu psychicznego i promowanie filozofii pro-age, czyli świadomego podejścia do starzenia się jako procesu pełnego wartości.
„Od zawsze naszą misją jest wspieranie kobiet w podejmowaniu takich decyzji i działań – w zakresie opieki nad skórą – które wyzwalają ich poczucie pewności siebie oraz stają się katalizatorem do osiągania znaczenie więcej, niż mogłoby to wynikać z ich własnych wyobrażeń czy oceny możliwości. Wiemy bowiem, iż pielęgnacja to źródło nieograniczonych korzyści dla skóry, a jednocześnie, że tkwi w niej ogromna wartość, która pozwala wzmacniać przekonanie o wewnętrznej sile” – mówi Katarzyna Butrymowicz-Knap, wiceprezes zarządu Bielenda Group S.A.