Love Cosmetics Awards 2025: Bielenda Group - rynkowy lider z ambitną strategią

Love Cosmetics Awards 2025: Bielenda Group - rynkowy lider z ambitną strategią

35 lat na rynku, odważne akwizycje i nagroda za strategię z wizją

W jubileuszowym roku 35-lecia istnienia, Bielenda Group została uhonorowana tytułem Beauty Industry Leader w konkursie Love Cosmetics Awards. Jury doceniło nie tylko innowacyjność i siłę marek tworzonych przez firmę, ale również konsekwencję w budowaniu struktury organizacyjnej.

Duże znaczenie mają tu oczywiście przemyślane akwizycje, które w krótkim czasie całkowicie zmieniły rynkowy krajobraz polskiego beauty.

Od firmy rodzinnej do silnej grupy kapitałowej

Jeszcze kilka lat temu firma była postrzegana głównie jako dynamiczny producent kosmetyków naturalnych pod marką Bielenda. Dziś to nowoczesna grupa kapitałowa, która z powodzeniem integruje różne marki – o zróżnicowanym DNA, pozycji rynkowej i wizerunku – pod jednym zarządem i wspólną strategią rozwoju. Firmą od wielu lat kieruje Marek Bielenda (prezes zarządu) – syn założycielki marki Bielenda, czyli Barbary Bielendy. W akwizycjach i strategicznym rozwoju, Bielenda Group jest wspiera przez inwestora – Innova Capital.

Do grupy należą takie marki, jak – Bielenda (1990), Bielenda Professional (stworzona przez firmę w 2004 r.), Bielenda Professional SupremeLab (stworzona przez firmę w 2017 r.), BodyBoom (przejęta w 2019 r.), FaceBoom i BabyBoom (stworzone przez firmę w 2020 r.), Soraya i Dermika (przejęte w 2020 r.), SheFoot, SheHand i ManFoot (przejęte w 2021 r.), Tołpa i ON (przejęte w 2023 r.) Skinarté oraz Skinarté proesthetic (stworzone przez firmę w 2023 r.) oraz Miya Cosmetics (przejęta w 2024 r.).

Oferta firmy obejmuje kilkaset produktów z kilkudziesięciu segmentów pielęgnacyjnych. Są one dostępne w Polsce oraz w niemal 60 krajach świata, na pięciu kontynentach. Na polskim rynku, Bielenda Group S.A. jest liderem lub wiodącym producentem m.in. kremów do twarzy, serum, maseczek, preparatów do demakijażu, czy kosmetyków do opalania i pielęgnacji skóry ciała.

Biznes oparty na wiedzy i wartościach

Nie chodzi zresztą o sam wzrost, ale o mądry rozwój – spójny z wartościami i oparty na synergii między markami. Bielenda Group posiada dziś własne laboratoria badawczo-rozwojowe, nowoczesne zakłady produkcyjne, a także doskonale a także doskonale zorganizowaną strukturę marketingową, która umiejętnie wykorzystuje możliwości komunikacji 360° – od sponsoringu telewizyjnego i kampanii kinowych po działania digitalowe i współpracę z influencerami. To właśnie marketingowa spójność i elastyczność w komunikacji do różnych grup wiekowych sprawiają, że marki z portfolio Bielenda Group nie tylko utrzymują, ale systematycznie zwiększają swoją rozpoznawalność i udziały rynkowe.

Tym bardziej, że sukces rynkowy nie jest celem samym w sobie. Firma od lat angażuje się w działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Jej sztandarowym projektem CSR jest kampania „Pomyśl o sobie i działaj!”, realizowana we współpracy z wydawnictwem Zwierciadło. Celem programu jest wzmacnianie pewności siebie kobiet, wspieranie dobrostanu psychicznego i promowanie filozofii pro-age, czyli świadomego podejścia do starzenia się jako procesu pełnego wartości.

„Od zawsze naszą misją jest wspieranie kobiet w podejmowaniu takich decyzji i działań – w zakresie opieki nad skórą – które wyzwalają ich poczucie pewności siebie oraz stają się katalizatorem do osiągania znaczenie więcej, niż mogłoby to wynikać z ich własnych wyobrażeń czy oceny możliwości. Wiemy bowiem, iż pielęgnacja to źródło nieograniczonych korzyści dla skóry, a jednocześnie, że tkwi w niej ogromna wartość, która pozwala wzmacniać przekonanie o wewnętrznej sile” – mówi Katarzyna Butrymowicz-Knap, wiceprezes zarządu Bielenda Group S.A.

OPINIA JURY:
Bielenda Group jest przykładem firmy, która nie tylko rośnie dynamicznie organicznie, ale robi to także poprzez akwizycje, które mają sens – strategiczny i wizerunkowy. Co istotne, nie chodzi wyłącznie o zakupy – równie ważne jest to, jak efektywnie organizacja potrafi zarządzić tym, co do niej dołącza. Zresztą kadra menadżerska Bielendy to jej supermocny kapitał. Działania firmy wpisują się w jasną strategię: umacniania pozycji rynkowej nie tylko lokalnie, ale też międzynarodowo. Produkty grupy dostępne są w Polsce oraz w niemal 60 krajach świata. Tytuł Beauty Industry Leader jest więc nie tylko nagrodą za to, co już osiągnięto – to również sygnał, że branża patrzy dziś na Bielenda Group jak na organizację, która wyznacza kierunki rozwoju w niezwykle konkurencyjnym sektorze kosmetycznym. Można już chyba śmiało nazywać Bielendę korporacją, ale rodzinny charakter i lokalny pierwiastek dodają jej wciąż elementu bliskości – tak ważnego w relacjach z konsumentami.

Materiał powstał we współpracy z laureatem konkursu Love Cosmetics Awards 2025 - firmą Bielenda Group. 
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Dyrektor Operacyjny Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Oferta pracy: Phenicoptere - Export Manager Oferta pracy: Bielenda - Key Account Manager - rynki międzynarodowe Oferta pracy: Polsko-Niemiecka Izba Handlowa - Key Account Manager Oferta pracy: Duetto Jeziorscy - Specjalista ds. Obsługi Klienta oraz Social Media Oferta pracy: Cztery Szpaki - Kierownik ds. rozwoju sieci sklepów Oferta pracy: BasicLab - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Tulea - Key Account Manager Oferta pracy: Orbico - Key Account Manager – DRUGSTORE Channel Oferta pracy: Rossmann SDP - Category Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Harpers Hygienics - Starszy Specjalista ds. Trade Marketingu Oferta pracy: Natura - Specjalista/ka ds. Marketingu i PR Oferta pracy: Bielenda Group Export Sales and Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Paese - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży Oferta pracy: Category Manager/Kupiec - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Monduniq - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager