Bieber, która współtworzyła markę od 2022 roku, zachowa tytuł założycielki i obejmie nowe funkcje: dyrektorki kreatywnej oraz szefowej ds. innowacji w Rhode.Została również powołana na stanowisko doradczyni strategicznej zarówno dla Rhode, jak i e.l.f. Beauty.
- W zaledwie trzy lata od rozpoczęcia przygody z tą marką udało nam się osiągnąć coś niesamowitego. Partnerstwo z e.l.f. Beauty to wspaniała szansa na rozwój i przyspieszenie działań naszej firmy. Umożliwi nam to dotarcie do jeszcze większej społeczności i pozwoli rozszerzyć naszą obecność na rynkach globalnych - stwierdziła Bieber.
- Jako założycielka i teraz również dyrektorka kreatywna oraz szefowa innowacji, z ekscytacją patrzę na nowy rozdział marki, którą współtworzę z Michaelem D. Ratnerem i Lauren Ratner — osobami, które od początku pomagały urzeczywistniać moją wizję - dodała.
Rhode urosło do rangi jednej z najbardziej wpływowych marek beauty w branży i odnotowało 212 milionów dolarów przychodów netto w ciągu roku.
Marka została niedawno wymieniona wśród najczęściej wyszukiwanych w Wielkiej Brytanii marek kosmetycznych gwiazd — obok Rare Beauty Seleny Gomez i Cosmoss Kate Moss.
W Raporcie Cosmetify uznano Rhode uznano za jedną z najszybciej rozwijających się marek branży beauty w 2024 roku.
Marka przygotowuje się także do swojego pierwszego fizycznego debiutu w drogeriach Sephora w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii.
Umowa z e.l.f. Beauty obejmowała 800 milionów dolarów płatnych przy zamknięciu transakcji w gotówce i akcjach, a także potencjalne dodatkowe 200 milionów dolarów (tzw. earn-out), uzależnione od wyników marki w ciągu kolejnych trzech lat.
Funkcję doradcy finansowego Rhode pełnił globalny bank inwestycyjny Moelis & Company.
- e.l.f. Beauty znalazło w Rhode pokrewnego ducha: markę, która również przełamuje schematy - zauważył Tarang Amin, prezes i dyrektor generalny e.l.f. Beauty.
- Rhode uzupełnia nasze portfolio jako szybko rozwijająca się marka, która udostępnia luksusowe produkty szerokiej publiczności - dodał. - Cenimy zdolność Rhode do łamania barier w branży beauty — jest to w pełni zgodne z wizją e.l.f. Beauty, która polega na tworzeniu firmy wyróżniającej się na rynku.
Przejęcie Rhode przez e.l.f. Beauty nastąpiło niedługo po ogłoszeniu wyników finansowych firmy za cały rok 2025. Sprzedaż netto produktów marki wzrosła o 28% i osiągnęła 1,31 miliarda dolarów, co było napędzane silną sprzedażą detaliczną, e-commerce oraz rosnącym popytem w USA i na rynkach zagranicznych.
- Nasza strategia pomaga nam dynamicznie zwiększać sprzedaż i udział w rynku. Przejęcie Rhode dodatkowo wzmocni i zróżnicuje nasze portfolio wśród szybko rozwijających się, niekonwencjonalnych marek - ocenił dyrektor generalny e.l.f. Beauty.