Redken Color Mantra - innowacyjny system koloryzacji
Redken Color Mantra - innowacyjny system koloryzacji

Po covidowym lockdownie salony fryzjerskie przeżywają prawdziwe oblężenie.

Niektórzy branżowi analitycy przewidywali, że sięganie po farby drogeryjne wejdzie nam w nawyk, bo sprzedaż tych produktów rzeczywiście w okresie marzec-maj 2020 szybowała w górę. Okazało się jednak, że to dla wielu pań było jedynie rozwiązanie tymczasowe i  kompromisowe w okresie nieczynnych salonów fryzjerskich. Spora grupa konsumentek przekonana jest, że najlepszy efekt zapewnić może jedynie profesjonalista.

Poziom świadczonych usług salonów jest różny. Rynkowa konkurencja oczywiście sprawia, że tym ewidentnie słabym trudno utrzymać się na powierzchni. Na drugim biegunie: informacja o prawdziwych mistrzach koloryzacji szybko rozchodzi się pocztą pantoflową i na social mediach. Dlaczego? Bo niemal każda osoba farbująca włosy przeżyła jakąś historię, o której wolałaby zapomnieć. Zniszczone włosy, przedziwne kolory – kompletnie niedopasowane do typu urody, tandetny efekt lub „płaska” koloryzacja, która sprawia, że włosy tracą świetlistość i witalność – to pierwsze z brzegu przykłady. Zdarza się wręcz, że fryzjer nawet nie umie nawet porozmawiać z klientką, czego ta oczekuje, tylko od razu bierze się za farbowanie według własnego uznania.

Świetny kolorysta – podstawa sukcesu

Na szczęście są w tym zawodzie eksperci i pasjonaci. Jedną z nich miałam okazję poznać osobiście. Sandra Kpodonou jest kolorystką z pasji i serca. W wieku 17 lat rozpoczęła pracę jako fryzjerka, jednocześnie rozwijając swoje pasje do projektowania ubrań i torebek. Dzisiaj pracuje w warszawskim salonie Gaba Hair Story, w którym realizuje się zawodowo. Uwielbia pracę z wolnej ręki (bez używania folii podczas farbowania), a kolory, jakie dzięki temu tworzy, są absolutnie niepowtarzalne. Ceni naturalność, więc koloryzację zawsze dobiera tak, aby podkreślała wszystkie najlepsze cechy kobiety.

Sandra miała okazję poznać się bliżej z marką REDKEN i nowatorskimi technikami fryzjerskimi podczas miesięcznego szkolenia w Nowym Jorku. Od kwietnia 2019 roku Sandra jest pierwszą Artystką marki REDKEN w Polsce. 

Sandra i REDKEN pasują do siebie. Otwartość, energia, nowoczesny styl, wyczucie trendów, edukacja, indywidualne podejście do każdej osoby – to charakteryzuje i Sandrę, i markę.

Sandra jest bardzo uważna. Przed przystąpieniem do pracy rozmawia z klientką o jej włosach, podpytuje o preferencje, wcześniejsze wybory czy rozczarowania. Mówi też jasno, że koloryzacja jest pewnym procesem. Najczęściej do pewnego efektu się dąży, bo drogi na skróty bywają zwodnicze. A kiedy już taki efekt się osiągnie warto go podtrzymywać podczas regularnych wizyt w salonie – co jakieś 2-3 miesiące, jak też domową pielęgnacją.

Sandra namówiła mnie na koloryzację strefową. Dzięki temu mój obecny kolor mieni się kilkoma odcieniami, jest trójwymiarowy i bardzo naturalny.

Instagram Sandry: @kpodonouhair

Na czym polega koloryzacja REDKEN COLOR MANTRA?

Wykorzystując wiedzę o pH włosów i związkach chemicznych, REDKEN opracował unikalną zasadę profesjonalnej koloryzacji, według której edukuje swoich fryzjerów i dostarcza im odpowiednich profesjonalnych produktów, aby pracować według jej zasad. Aplikacja strefowa ma na celu zapewnić maksymalny efekt koloryzacji przy minimalnej ingerencji w strukturę i kondycję włosa.

Redken Color Mantra dzieli włosy na 3 strefy, które zapewniają odpowiednie zastosowanie alkalicznej i kwasowej koloryzacji. REDKEN używa terminu "strefa" do określenia poszczególnych odcinków pasma włosów. Zrozumienie tego podziału włosów na strefy pozwala na uzyskanie pięknego, równego koloru przy każdej koloryzacji.

  • STREFA 1: Odrosty: ok. 1,5cm długości włosów od nasady
  • STREFA 2: Długości: zaczyna się tam, gdzie kończy się Strefa 1
  • STREFA 3: Końce: zaczyna się tam, gdzie kończy Strefa 2

Metoda Color Mantra uwzględnia pH włosów, aby jak najlepiej zadbać o ich kondycję. Pozwala to pozostać włosom na najlepszym dla nich poziomie pH. Według Color Mantry, kolorysta nakłada koloryzację alkaliczną wyłącznie na Strefę 1, a na pozostałe dwie strefy stosuje koloryzację kwasową, aby zmaksymalizować efekty koloryzacji przy minimalnym jej wpływie na kondycję włosów.

Każda ze stref inaczej przyjmuje kolor ze względu na różny stan włosów. Dzięki temu dbamy o kondycję nawet najwrażliwszych partii włosów.

Usługi rozjaśniania włosów i częste poddawanie włosów koloryzacji wprowadza je w stan alkaliczny. To otwiera łuskę włosową. Dlatego zastosowanie koloryzacji o kwasowym odczynie (np. Redken Shades EQ) pomaga wzmocnić strukturę i odżywić włosy dzięki zamknięciu i wygładzeniu łuski włosowej. Warto wspomnieć również, że włosy  o zamkniętej łusce włosowej są wygładzone i zyskują niesamowity blask.

REDKEN dla blondynek

Polki kochają blondy. Jednocześnie blond to najtrudniejszy w osiągnięciu kolor. Kobiety decydujące się na koloryzację blond w zdecydowanej większości przypadków decydują się na profesjonalną usługę u fryzjera. REDKEN również kocha blondy, dlatego w lipcu marka wprowadziła 3 nowe odcienie w gamie koloryzacji kwasowej Shades EQ Gloss na poziomie 10 – 010GI, 010P i 010T dla bardzo jasnych blondynek. Są to odcienie w tonacjach ciepłego beżu, perły oraz chłodnego tytanu. To odpowiedź na trendy wśród konsumentek, które kochają jasne blondy i rozwiązanie dla fryzjerów, w osiągnięciu pożądanych przez konsumentki odcieni. To rozszerzenie naszego dotychczasowego portfolio tonerów dedykowanym najjaśniejszym blondynkom do 5 topowych odcieni blondów.

Produkty REDKEN do nabycia w wybranych salonach fryzjerskich.

https://www.facebook.com/redkenpolska/

https://www.instagram.com/redken/

Więcej o marce

Początki marki  REDKEN to lata 60 w Stanach Zjednoczonych - okres, kiedy na salonach królowały bogate, bujne fryzury, a podrażniona skóra głowy oraz zmęczone termiczną i chemiczną obróbką włosy potrzebowały kompleksowej pielęgnacji i ukojenia. Odpowiedzią na ówczesne potrzeby stała się współpraca chemika Jheriego Reddinga i aktorki Pauli Kent. W jej skutek powstały unikalne produkty oparte na formułach bogatych w proteiny  i zachowujące naturalny odczyn pH, dzięki czemu bardzo szybko zyskały uznanie wśród konsumentów i okrzyknięto je mianem kultowych. REDKEN to dziś profesjonalna marka kosmetyków do włosów do koloryzacji, pielęgnacji i stylizacji włosów, która inspiruje się Nowym Jorkiem, modą i innowacją. Tworzy produkty, które dostępne są tylko w najlepszych salonach fryzjerskich. Jako jedna z niewielu profesjonalnych marek posiada również bardzo szeroką gamę dedykowaną mężczyznom – REDKEN BREWS. Markę charakteryzuje unikalne podejście do pielęgnacji włosów, oparte na nauce i poleceniach przez profesjonalistów. Produkty do pielęgnacji włosów zostały stworzone tak, aby zapewnić maksymalne nawilżenie włosów oraz aby wykorzystać właściwości protein oraz wiedzę dotyczącą pH włosów.
# Raporty tematyczne
 reklama