LCA 2024 - CooperatiON - Only Bio

LCA 2024 - CooperatiON - Only Bio

Współprace to dość ciekawy kierunek strategii marketingowej.

Oczywiście w branży beauty na topie są współprace z topowymi influencerami. To dotyczy większości marek. Różni się jedynie skalą i zasięgami. Działania cross-marketingowe? Te już nie są takie powszechne. Najczęściej zawiązywane są między firmami kosmetycznymi, a tymi z obszaru mody lub biżuterii. A czy można pójść w trochę mniej oczywistym kierunku? Oczywiście, że można!

Firma OnlyBio.life z współprac uczyniła swój znak rozpoznawczy, a o jej kampaniach jest naprawdę głośno. W ostatnim roku największe zainteresowanie wzbudziły kolekcje kosmetyków przygotowane we współpracy z polską marką z ogromnymi tradycjami  - E. Wedel.  Liczba postów, komentarzy, poleceń zarówno w przypadku kolekcji Stars From The Stars x E. Wedel, jak też wcześniejszej linii OnlyBio x E. Wedel (pielęgnacja włosów, pielęgnacja ciała) jest naprawdę imponująca. Wystarczy wejść na TikToka i sprawdzić: te zasięgi robią wrażenie! Filmy mają rozmaity kontekst. Niektóre prezentują aplikowanie kosmetyków i wrażenia sensoryczne, jakie to wywołuje. Inne skupiają się na recenzowaniu produktów i ich subiektywnej ocenie. Są też zabawne challenge, np. odgadnięcie podczas ślepiej próby, co jest smakołykiem, a co kosmetykiem. Taki marketingowy boom w socialach po prostu musiał przełożyć się na boom zakupowy.

Co sprawia, że to działa?

Kluczem do sukcesu w zakresie cross marketingu jest przede wszystkim wybranie właściwego partnera. Marki, która budzi jednoznacznie pozytywne skojarzenia. Ma sentyment. Wyróżnia się niekwestionowanym zaufaniem konsumentów. E. Wedel to zdecydowanie marka z klasą, tradycją, z historią, ale też otwarta na aktualne trendy. Co ciekawe akurat te kosmetyczne ostatnio mocno zanurzone są w klimacie gourmand. Aż się prosiło o jakiś projekt win-win w tym obszarze! OnlyBio udało się stworzyć kosmetyczne propozycje, które nawiązując do kultowych słodkości Wedla, zachwycały jakością. Błyskawicznie znikały z półek w Rossmannie, a fani marki przekazywali sobie na social mediach informacje, co wybrali z poszczególnych kolekcji dla siebie i jak oceniają te kosmetyki (w przeważającej mierze recenzje były wyłącznie pozytywnie). Apetyczne kolekcje stały się hitem TikToka, a używając właściwej definicji – prawdziwym viralem w sieci.

Przyjemność – to słowo klucz

To pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku kosmetycznym oparta się na wspólnej wartości – codziennej przyjemności płynącej z najwyższej jakości produktu, tak bardzo cenionej przez fanów obu marek. Zarówno słodycze, jak i produkty kosmetyczne, dostarczają okazji do rozpieszczania się na co dzień. Przyjemność czerpana z rozpływających się w ustach pysznych wedlowskich słodyczy może towarzyszyć także pielęgnacyjnej i makijażowej rutynie. W kampanii produktów do pielęgnacji włosów i ciała zostały zaangażowane influencerki/tiktokerki kulinarne, lifestylowe oraz włosomaniaczki. W przypadku kolekcji makijażowej Stars from the Stars ambasadorką współpracy została nieprzypadkowo Klaudia Cukier Puder, ceniona internetowa ekspertka od makeupu z bardzo właściwym do promowania kolekcji tej wyjątkowej kolekcji nickiem internetowym.

OPINIA JURY:
Jeśli komukolwiek kooperacja producenta kosmetyków i producenta czekolady wydawać by się mogła zbyt niekonwencjonalna, to biznesowe efekty, jakie przyniosła, otwierają oczy, że warto przełamywać schematy i zamykają usta ewentualnym krytykom. Słodka tajemnica sukcesu wynika ze świetnie dobranego partnerstwa, nawiązania do kultowych produktów spod znaku Wedla i ich twórczej interpretacji kosmetycznej. Do tego OnlyBio.life wie, jaka siła tkwi w internecie. W końcu to firma, która stworzyła pierwszą kosmetyczną markę influencerską w Polsce – Stars from the Stars. Świetnie dobrane grono influencerów kreatywnie promowało „wedlowskie” kolekcje, a jeszcze wiarygodniej robili to potem sami konsumenci, którzy zachwycili się propozycjami i chcieli jeszcze więcej tego typu produktów i nieoczywistych współprac. Oczywiście: cross-marketing wymaga przemyślenia, z jaką marką powinno być nam po drodze, jakie wartości nas łączą, jak poprowadzić komunikację, by była w klimacie obu brandów i uzasadniała projekt. W tym przypadku tak się zadziało. Zresztą w myśl znanego powiedzenie: "Dziewięć na dziesięć osób lubi czekoladę. Dziesiąta kłamie" projekt od początku skazany był na sukces; -) Nasze słodkie gratulacje!

 

Materiał powstał we współpracy z laureatem Konkursu Love Cosmetics Awards - marką OnlyBio.
# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Communication Manager (kosmetyki naturalne) - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: New Approach Product Manager/Brand Manager Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. Trade Marketingu - Paese Oferta pracy: Business Development Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi