LCA 2024 - Earth Friendly Brand - NEBOA

LCA 2024 - Earth Friendly Brand - NEBOA

NEBOA to polska marka naturalnych kosmetyków do pielęgnacji włosów i skóry głowy, która działa zgodnie z filozofią "Respect The Nature", podejmując liczne działania na rzecz oczyszczania i ochrony mórz i oceanów oraz produkując opakowania w 50% z materiałów z recyklingu, nadających się do ponownego przetworzenia.

Marka podejmuje ekologiczne zobowiązania zarówno na poziomie globalnym, jak też lokalnym.

– Ekologia i troska o planetę to już nie tylko hasła, ale oczekiwanie konkretnych działań na rzecz środowiska. Rosnąca świadomość konsumentów przekłada się na ich przemyślane wybory, dlatego dziś wyzwania stawiane markom są bardzo wysokie. Aby im sprostać konieczne jest spełnienie wielu oczekiwań, już nie tylko w zakresie receptur czy pochodzenia składników. Użytkownicy coraz częściej stawiają na zaangażowane i aktywnie działające na rzecz środowiska firmy. Dlatego tworząc markę, kierowaliśmy się potrzebami naszych klientów, którzy chcą aktywnie wspierać ekologiczne inicjatywy i marki. Jej koncept opiera się na szczególnej trosce o środowisko naturalne, zgodnie z filozofią „Respect The Nature”, która coraz częściej staje się ważnym elementem stylu życia Polaków – mówi Jolanta Górska, Media&Communication Manager w firmie Eurus (producent marki NEBOA).

NEBOA x Plastic Bank

W lipcu 2023 NEBOA została oficjalnym partnerem Plastic Bank – organizacji, która wspiera ruch Social Recycling. Dzięki lokalnym społecznościom zaangażowanym w zbiórkę plastiku, odpady z tworzyw sztucznych nie trafiają do oceanu i przetwarzane są na surowiec nadający się do ponownego wykorzystania w produktach i opakowaniach. W ten sposób Plastic Bank nie tylko zatrzymuje proces powstawania plastiku oceanicznego, ale także pomaga zmniejszać ubóstwo. Wspólnie udało się już powstrzymać ponad milion plastikowych butelek przed dostaniem się do mórz i oceanów. Co taka akcja daje lokalnym społecznościom? Mieszkańcy zbierają plastikowe śmieci z plaż, brzegów rzek, dzielnic, podwórek nawet w promieniu 50 kilometrów od wybrzeży, a następnie wymieniają je w lokalnych oddziałach Plastik Banku jak walutę na realne benefity, takie jak: artykuły spożywcze, pakiety społeczne i zdrowotne czy łączność cyfrową. Ten bezpieczny i transparentny sposób na przeciwdziałanie ubóstwu przynosi realne korzyści ludziom i środowisku.

Tylko w ciągu pół roku udało się odzyskać ponad milion butelek, które nie trafiły do wody, a uzyskane w ten sposób dochody pomogły zaspokoić potrzeby 132 osób, które aktywnie zaangażowały się w zbiórkę odpadów. Zebrane surowce, których waga przekroczyła 21 tys. ton, zostały przetworzone na surowiec nadający się do ponownego wykorzystania w produktach i opakowaniach.

Wspólne plany NEBOA i Plastic Bank sięgają jednak dalej. Cel wyznaczony do końca 2024 roku obejmuje zbiórkę kolejnego miliona butelek, tak aby powstrzymać łącznie 2,2 mln sztucznych opakowań przed dostaniem się do oceanów. Uzyskane w ten sposób 44 tys. tony plastiku zostaną przetworzone i ponownie wykorzystane. 

W trosce o Bałtyk

Czystość naszego morza jest dla polskiej marki szczególnie istotna. Razem z Fundacją Mare marka zaangażowała się w sprzątanie plaż, a dzięki pomocy płetwonurków – także dna morskiego. – Bałtyk to najmłodsze morze na naszej Planecie, a jednocześnie jedno z najbardziej zanieczyszczonych. Prawie 60% odpadów na bałtyckich plażach stanowią tworzywa sztuczne, co świadczy o tym, że odpowiedzialna za ten stan jest działalność człowieka. NEBOA to polska marka,  dlatego kondycja Morza Bałtyckiego szczególnie ją dotyka. Stąd aktywnie uczestniczymy w akcji PODNIEŚ ŚMIEĆ DLA BAŁTYKU – wyjaśnia Jolanta Górska, NEBOA.

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że 50% odpadów trafiających do mórz i oceanów to jednorazowy plastik. 27% stanowią natomiast zgubione lub porzucone narzędzia połowowe, tzw. sieci widma. Z danych HELCOM wynika, że tworzywa sztuczne są najliczniejszymi odpadami znajdowanymi na wybrzeżu Morza Bałtyckiego, niezależnie od lokalizacji. Dziś już wiemy, że plastik, który raz trafił do środowiska morskiego pozostanie w nim na zawsze, o ile nie zostanie z niego intencjonalnie wyłowiony. Tworzywa sztuczne nie rozkładają się bowiem i nie znikają, a jedynie rozdrabniają się na mniejsze frakcje – tzw. mikroplastiki, a w dalszej kolejności nanoplastiki.

Najlepszym sposobem na pomoc środowisku morskiemu w kontekście zanieczyszczeń, jest rezygnacja z jednorazowego plastiku i wybieranie produktów, które można ponownie przetworzyć. Poza nieśmieceniem, co wydaje się oczywiste, warto także zwracać uwagę na czystość otoczenia. Każdy podniesiony śmieć to mały gest, lecz wykonany przez wiele osób może przynieść zaskakująco wymierne rezultaty.

OPINIA JURY
NEBOA jest konsekwentna w swojej misji. Podejmowane działania nie mają charakteru akcyjnego, ale wpisują się w spójne kampanie zgodne z wartościami bliskimi marce. Jest to wiarygodne, buduje reputację marki, ale co najważniejsze – przynosi wymierne efekty proekologiczne. Nie mamy Planety B. Pozostaje nam więc troska o Ziemię. Wspólnie jesteśmy odpowiedzialni za to, w jakim stanie zostawimy nasz dom przyszłym pokoleniom. Nie mamy już czasu na czekanie. Jesteśmy świadkami zmian klimatycznych, wymierania gatunków, niszczenia przyrody w imię źle rozumianego postępu. Jeśli mamy zapobiec katastrofie, to trzeba działać tu i teraz. Brawa dla marek kosmetycznych, takich jak NEBOA, które dają tu właściwy przykład, że wspólnie możemy wpływać na otaczający świat.

 

Materiał powstał we współpracy z laureatem konkursu Love Cosmetics Awards - marką NEBOA.
# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Communication Manager (kosmetyki naturalne) - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: New Approach Product Manager/Brand Manager Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. Trade Marketingu - Paese Oferta pracy: Business Development Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi