Patrycja Rotithor, założycielka marki CHIC CHIQ: Połowę naszego budżetu przeznaczamy na poszukiwanie nowych rozwiązań

Patrycja Rotithor, założycielka marki CHIC CHIQ: Połowę naszego budżetu przeznaczamy na poszukiwanie nowych rozwiązań

Najistotniejsze w biznesie jest wykonanie, czyli sposób, w jaki przedstawimy produkt potencjalnym klientom. Często bardzo dobre i naprawdę innowacyjne kosmetyki nie sprzedają się, ponieważ są nieumiejętnie zaprezentowane i sprzedawane.

Produkt innowacyjny to przede wszystkim taki, który odpowiada na bieżące potrzeby klientów, i najlepiej te wyrażane bezpośrednio. Na szczęście dzięki social mediom nawiązanie takiego dialogu jest w tej chwili dość łatwe.

Dlatego w naszej firmie, jeszcze na etapie pomysłów, na długo przed wprowadzeniem produktu, zawsze pytamy potencjalnych konsumentów, czy byliby zainteresowani określonym produktem, jaka jego formę uważają za atrakcyjną, np. sproszkowaną czy też mokrą, czy w określonym przypadku istotny jest dla nich zapach kosmetyku, jaki rodzaj opakowania jest dla nich najbardziej praktyczny w użytkowaniu itd.

Trend jest taki: odchodzi się od koncentrowania się wyłącznie na produkcie i „narzucaniu” go konsumentom, a skupia na komunikacji z klientem, na tym, co jest dla niego atrakcyjne i dlaczego.

Oczywiście klienci zwracają uwagę na informacje o innowacyjności produktu, i ta może, choć nie musi, być bodźcem do zakupu. Dla konsumenta najważniejsza jest jednak kwestia skuteczności, odpowiedź na pytanie: czy dany produkt rozwiąże mój problem i czy będę z jego stosowania zadowolony. Warto pamiętać, że w tym kontekście innowacyjność nie zawsze oznacza nowość, dodanie nowego składnika, który jest w tym momencie popularny i wpisuje się w aktualne trendy w stylu życia potencjalnych konsumentów. Często jest to powrót do źródeł, do podstaw, zmodyfikowanie i przystosowanie danego produktu do aktualnych potrzeb klienta.

Dlatego równie ważna jest edukacja konsumenta w zakresie rozpoznawania tych potrzeb, czyli tłumaczenie dlaczego dany kosmetyk może pomóc, dlaczego jest lepszy od innego, dlaczego warto z niego skorzystać.

Klienci obecnie są bardzo świadomi, warto więc przede wszystkim zainwestować w ich potrzeby i pokazać jak dany produkt może rozwiązać ich problem.

Według nas innowacyjność nie zawsze determinuje sukces sprzedażowy.

W historii znamy wiele produktów lub usług, które mimo niewątpliwej innowacyjności nie zostały na trwale włączone do życia codziennego, bo po prostu „nie chwyciły”. Nie oznacza to, że były złe, ale na przykład zostały wprowadzone w niekorzystnym, nietrafionym momencie. Dlatego zdarza się, że wymyślony jakiś czas temu produkt, wraca po czasie jako innowacja. Innowacyjny jest w tym przypadku nie sam produkt, ale jego prezentacja. Najistotniejsze w biznesie jest bowiem wykonanie, czyli sposób, w jaki przedstawimy produkt potencjalnym klientom. Często bardzo dobre i naprawdę innowacyjne produkty nie sprzedają się, ponieważ są nieumiejętnie zaprezentowane i sprzedawane.

W obszar prezentacji wchodzi zarówno kwestia opakowania, które jest szczególnie ważne dla marek nieznanych, wchodzących na rynek (projektując je trzeba sprawdzić, czy wpiszą się w filozofię firmy, czy nie będą kłócić się z wartościami, jakie firma pragnie przekazać), jak i poszukiwanie nowych receptur.

W CHIC CHIQ skupiamy się na powrocie do źródeł w pielęgnacji skóry i włosów, idąc za filozofią „less is more” – minimalizmu w pielęgnacji.

Skupiamy się na Azji i rozwiązaniach płynących z tamtego obszaru, np. medycyny alternatywnej (ajurweda), której filozofia znajduje potwierdzenia w badaniach naukowych. Nasze podróże do Azji i uczestnictwo w tamtejszych targach branżowych jest dla nas bardzo pomocne. Azja bardzo szybko wprowadza w życie nowe rozwiązania, czy to w dziedzinie techniki, czy kosmetologii, a zapoznanie się z rynkiem azjatyckim ułatwia nam ocenę, czy dany produkt będzie atrakcyjny u nas oraz czy będzie można go wykorzystać w inny, lepszy sposób.

Poprzez zgromadzenie tych informacji, zestawienie ich z potrzebami naszych klientów pracujemy razem z naszym laboratorium nad jak korzystniejszymi recepturami i rozwiązaniami.

Tak, aby efektem finalnym był produkt, który jest innowacyjną wersją sprawdzonych przez tysiące lat rozwiązań, odpowiada potrzebom nowoczesnych klientów i pozostaje w zgodzie z filozofią i wartościami marki.


opr. Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki

Jak do kwestii innowacji podchodzą te firmy kosmetyczne? Kliknij i przeczytaj!

Oceanic, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Ziaja, Bielenda, Eveline Cosmetics, Janda, Naturativ, Phenomé, Annabelle Minerals

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi