MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Patrycja Rotithor, założycielka marki CHIC CHIQ: Połowę naszego budżetu przeznaczamy na poszukiwanie nowych rozwiązań
Patrycja Rotithor, założycielka marki CHIC CHIQ: Połowę naszego budżetu przeznaczamy na poszukiwanie nowych rozwiązań

Najistotniejsze w biznesie jest wykonanie, czyli sposób, w jaki przedstawimy produkt potencjalnym klientom. Często bardzo dobre i naprawdę innowacyjne kosmetyki nie sprzedają się, ponieważ są nieumiejętnie zaprezentowane i sprzedawane.

Produkt innowacyjny to przede wszystkim taki, który odpowiada na bieżące potrzeby klientów, i najlepiej te wyrażane bezpośrednio. Na szczęście dzięki social mediom nawiązanie takiego dialogu jest w tej chwili dość łatwe.

Dlatego w naszej firmie, jeszcze na etapie pomysłów, na długo przed wprowadzeniem produktu, zawsze pytamy potencjalnych konsumentów, czy byliby zainteresowani określonym produktem, jaka jego formę uważają za atrakcyjną, np. sproszkowaną czy też mokrą, czy w określonym przypadku istotny jest dla nich zapach kosmetyku, jaki rodzaj opakowania jest dla nich najbardziej praktyczny w użytkowaniu itd.

Trend jest taki: odchodzi się od koncentrowania się wyłącznie na produkcie i „narzucaniu” go konsumentom, a skupia na komunikacji z klientem, na tym, co jest dla niego atrakcyjne i dlaczego.

Oczywiście klienci zwracają uwagę na informacje o innowacyjności produktu, i ta może, choć nie musi, być bodźcem do zakupu. Dla konsumenta najważniejsza jest jednak kwestia skuteczności, odpowiedź na pytanie: czy dany produkt rozwiąże mój problem i czy będę z jego stosowania zadowolony. Warto pamiętać, że w tym kontekście innowacyjność nie zawsze oznacza nowość, dodanie nowego składnika, który jest w tym momencie popularny i wpisuje się w aktualne trendy w stylu życia potencjalnych konsumentów. Często jest to powrót do źródeł, do podstaw, zmodyfikowanie i przystosowanie danego produktu do aktualnych potrzeb klienta.

Dlatego równie ważna jest edukacja konsumenta w zakresie rozpoznawania tych potrzeb, czyli tłumaczenie dlaczego dany kosmetyk może pomóc, dlaczego jest lepszy od innego, dlaczego warto z niego skorzystać.

Klienci obecnie są bardzo świadomi, warto więc przede wszystkim zainwestować w ich potrzeby i pokazać jak dany produkt może rozwiązać ich problem.

Według nas innowacyjność nie zawsze determinuje sukces sprzedażowy.

W historii znamy wiele produktów lub usług, które mimo niewątpliwej innowacyjności nie zostały na trwale włączone do życia codziennego, bo po prostu „nie chwyciły”. Nie oznacza to, że były złe, ale na przykład zostały wprowadzone w niekorzystnym, nietrafionym momencie. Dlatego zdarza się, że wymyślony jakiś czas temu produkt, wraca po czasie jako innowacja. Innowacyjny jest w tym przypadku nie sam produkt, ale jego prezentacja. Najistotniejsze w biznesie jest bowiem wykonanie, czyli sposób, w jaki przedstawimy produkt potencjalnym klientom. Często bardzo dobre i naprawdę innowacyjne produkty nie sprzedają się, ponieważ są nieumiejętnie zaprezentowane i sprzedawane.

W obszar prezentacji wchodzi zarówno kwestia opakowania, które jest szczególnie ważne dla marek nieznanych, wchodzących na rynek (projektując je trzeba sprawdzić, czy wpiszą się w filozofię firmy, czy nie będą kłócić się z wartościami, jakie firma pragnie przekazać), jak i poszukiwanie nowych receptur.

W CHIC CHIQ skupiamy się na powrocie do źródeł w pielęgnacji skóry i włosów, idąc za filozofią „less is more” – minimalizmu w pielęgnacji.

Skupiamy się na Azji i rozwiązaniach płynących z tamtego obszaru, np. medycyny alternatywnej (ajurweda), której filozofia znajduje potwierdzenia w badaniach naukowych. Nasze podróże do Azji i uczestnictwo w tamtejszych targach branżowych jest dla nas bardzo pomocne. Azja bardzo szybko wprowadza w życie nowe rozwiązania, czy to w dziedzinie techniki, czy kosmetologii, a zapoznanie się z rynkiem azjatyckim ułatwia nam ocenę, czy dany produkt będzie atrakcyjny u nas oraz czy będzie można go wykorzystać w inny, lepszy sposób.

Poprzez zgromadzenie tych informacji, zestawienie ich z potrzebami naszych klientów pracujemy razem z naszym laboratorium nad jak korzystniejszymi recepturami i rozwiązaniami.

Tak, aby efektem finalnym był produkt, który jest innowacyjną wersją sprawdzonych przez tysiące lat rozwiązań, odpowiada potrzebom nowoczesnych klientów i pozostaje w zgodzie z filozofią i wartościami marki.


opr. Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki

Jak do kwestii innowacji podchodzą te firmy kosmetyczne? Kliknij i przeczytaj!

Oceanic, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Ziaja, Bielenda, Eveline Cosmetics, Janda, Naturativ, Phenomé, Annabelle Minerals

# Wywiady i opinie
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!