MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Magdalena Kaczanowicz, technolog kosmetyczny firmy Natural Element, właściciela marki PHENOMÉ: Innowacyjność to stworzenie ciekawego produktu
Magdalena Kaczanowicz, technolog kosmetyczny firmy Natural Element, właściciela marki PHENOMÉ: Innowacyjność to stworzenie ciekawego produktu

W innowacyjności nie chodzi o wyścig na tempo wprowadzania zmian. I dla nas, i dla naszej grupy klientów bardziej liczy się stopień przebadania i skuteczność danego produktu oraz zasady ekologii przestrzegane przy jego produkcji i dystrybucji.

Im ciekawszy jest produkt, tym bardziej wydaje się klientom wart zakupu. W ten oczywisty sposób innowacyjność łączy się z lepszą sprzedażą, co jest działaniem niewątpliwie potrzebnym dla rozwoju firmy.

W PHENOME wiemy więc, że wybory konsumencie idą zarówno w stronę poszukiwania innowacyjnych składników, zapewniających określone i zauważalne skutki stosowania, jak i innowacyjnych form ich podania i tekstur oferowanych kosmetyków.

Według nas w innowacyjności nie chodzi jednak o wyścig na szybkość wprowadzania zmian, a o stopień przebadania i udowodnioną badaniami skuteczność produktu. Oczywiście hasło „innnowacyjny” przyciąga uwagę konsumenta, jednak przy wyborze kosmetyków naturalnych znaczenie mają także inne aspekty – naturalność, ekologiczność, zasady fair trade. Dlatego zanim wprowadzimy nowy produkt na rynek musimy być pewni, że wykazuje się on skutecznością działania i spełnia nasze wewnętrzne standardy. Nawet jeśli odbywa się to kosztem czasu i świadomości, że nowego rozwiązania nie wprowadzamy jako pierwsi.

Innowacyjność to jednak ważny aspekt działania naszej firmy.

Wiemy, że w dzisiejszych czasach proces starzenia niebezpiecznie przyspiesza: konsumenci coraz częściej szukają rozwiązań anti-aging dodatkowo odpowiadających na potrzeby związane ze stanem środowiska, w którym przebywają, i które bardzo niekorzystnie wpływa na skórę (zanieczyszczenie środowiska, dym papierosowy, promieniowanie UV, smog). Biorąc pod uwagę te czynniki znaczna część budżetu naszej firm musi być przeznaczana na rozwój nowych produktów oraz badania nad ich efektywnością.

Nasz dział R&D z jednej strony poszerza wiedzę naukową oraz poszukuje nowych składników aktywnych pochodzenia naturalnego o działaniu naśladującym lub nawet przewyższającym działanie składników syntetycznych, z drugiej – pracuje nad innowacyjnością produktów pod kątem tekstur, działania składników aktywnych.

Chcemy nieustannie rozszerzać portfolio marki Phenomé o produkty, które będą odpowiadały zarówno na potrzeby klientów, jak i wpiszą się w światowe trendy. Już teraz w naszych kosmetykach znajdują się innowacyjne składniki aktywne, np. stosowany przez nas ferment z bambusa, który jest odpowiednikiem syntetycznych silikonów (dzięki niemu formuły naszych produktów tak dobrze rozprowadzają się na skórze). Ponadto w naszym flagowym produkcie – kremie przeciwzmarszczkowym Rejuvenating line minimizer – znajduje się ekstrakt ze śnieżycy letniej, który stanowi alternatywę dla toksyny botulinowej.

Innowacje wprowadzamy nie tylko w produktach – w 2018 roku w naszym sklepie on-line wprowadziliśmy zasadę „zero plastikowych wypełniaczy”.

Chroniące zawartość przesyłki przed uszkodzeniami wypełniacze – zwane „skropakami” – zrobione są z biodegradowalnego naturalnego materiału na bazie skrobi, tego samego co popularne wśród dzieci chrupki. Ulegają one całkowitej biodegradacji, rozpuszczają się też w wodzie. To też innowacja.

opr. Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki

Jak do kwestii innowacji podchodzą te firmy kosmetyczne? Kliknij i przeczytaj!

Oceanic, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Ziaja, Bielenda, Eveline Cosmetics, Janda, Naturativ, Chic Chiq, Annabelle Minerals

# Wywiady i opinie
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!