Średni wiek użytkowników jest niższy niż na innych platformach, ale to zetki są najszybszymi odkrywcami i promotorami trendów.
Grupy Eura7 przygotowała bezpłatny raport „50 Inspirujących Marek Beauty na TikToku". Swoisty przewodnik, który może stanowić źródło wiedzy i inspiracji dla profesjonalistów z branży beauty i marketingu, którzy pragną odkryć, jak globalne marki (jest też kilka polskich) wykorzystują potencjał TikToka do budowania zaangażowania i lojalności wśród milionów użytkowników na całym świecie.
W erze, w której media społecznościowe kształtują trendy i zachowania konsumentów, TikTok wyróżnia się jako platforma pełna energii, kreatywności i autentyczności.
Ten raport:
- Serdecznie zapraszamy do wspólnego zanurzenia się w dynamicznym i inspirującym świecie, gdzie piękno przybiera niezliczone formy, a kreatywność nie zna granic. Każdy odnajdzie tu źródło inspiracji dla siebie. Szczególnie fascynuje mnie przykład marki Estée Lauder — firmy z bogatą tradycją, która nie spoczywa na laurach, lecz śmiało wkracza na nowe platformy - mówi Monika Serwińska, współautorka raportu oraz Specjalistka ds. PR i Content Creator w Grupie Eura7.
Estée Lauder – wyróżniona za elegancką prezentację produktów dopasowaną do jej luksusowego charakteru, dynamiczny montaż i udział topowych beauty influncerów. Kylie Cosmetics to nie tylko efektowne prezentacje bestsellerowych produktów i nowości, ale wciągające opowieści pracowników pokazujące co nieco firmę od środka: od organizacji sesji po pakowanie kreatywnych przesyłek PR. Siłą Huda Beauty jest jej założycielka Huda Kattan, która dzieli się z użytkownikami swoimi poradami i ogólnie bierze aktywny udział w życiu kanału. Hiszpańska marka Nam Cosmetics stawia na pokazanie, jak jej produkty sprawdzają się w codziennym użyciu, stąd tak wiele publikowanych treści to materiały influencerów przeplatane z prezentacją produktów – często w kontekście pokazania ich dokładnej kolorystyki czy konsystencji.
Tarte Cosmetics lubi dystans, poczucie humoru i lekkość. Produkty wtapiają się po prostu w rzeczywistość, pokazywane są w prawdziwym życiu użytkowników, a mocną bohaterką profilu stała się maskotka marki. W Rare Beauty ponownie liczy się marka osobista twórczyni, więc Selena Gomez często pojawia się na kanale. Atutem jest też sięganie po popularne materiały dźwiękowe czy trend na prezentacje w stylu „Co mam w torebce?”.
CeraVe to duża dawka edukacji, profesjonalnych informacji, ale by nie było zbyt nudno marka stawia na wywiady z ludźmi, którzy po prostu jej używają na co dzień. Na profilu Rituals znajdziemy sporo materiałów ASMR, unboxingów i pokazania poprzez efektowne filmy przyjemności, jaką zapewniają te kosmetyki. Maybelline chce być zawsze na czasie. W jej przekazie dominują więc współprace z popularnymi influencerkami, użyteczne pro-tipy i efektowne makijaże, jakie można wykreować z użyciem tych niedrogich kosmetyków.
Stars From The Stars zapunktowało za dobre tutoriale, materiały z backstage'y i estetyczne prezentacje nowości. Rhode Cosmetics pokazuje swoje produkty w naturalnych sceneriach, a dużym zainteresowaniem cieszą się zawsze filmy z udziałem jej założycielki – Hailey Beiber. Nie inaczej jest w Fenty Beauty – tu królowa może być tylko jedna – Rihanna – najlepsza reklama tej marki. Pozytywny przekaz, naturalność, prawdziwe życie – to wybija pozotywnie markę e.l.f, która chętnie testuje różne formaty na TikToku od dynamicznych filmów po karuzele ze statycznych grafik. Charlotte Tilbury swoje produkty pokazuje we współpracach z topowymi influencerami i modelkami. Czuć tu glamour, ale bez napinki. Marka osobista założycielki jest potężnym wsparciem profilu.
NYX Cosmetics stawia na przekaz, z którym łatwo się użytkownikom identyfikować. Jest praktycznie, kolorowo, a zbliżenia na efekt czy produkt pozwalają nie przekłamywać przeczywistości. Porady, estetyczne materiały i trendowe nawiązywanie do seriali wyróżnia na TikToku markę Miya Cosmetics. Włoski klimat, słoneczny przekaz i krótkie, ale treściwe tutoriale – to obrazek, jaki kreuje Pupa Milano. Luz, kolory, dystans, a do tego zabawy w rozdania – tym przyciąga i pociąga użytkowników Too Faced. Kolejna marka, gdzie założycielka robi dobrą robotę – Phlov. Filmy z Anną Lewandowską w roli głównej angażują społeczność. I na koniec pierwszej dwudziestki – Morphe – jest tu elegancko, estetycznie, a do tego marka wykorzystuje chętnie kreatywne teasery, które podkręcają zainteresowanie.