Te marki wyróżniono w raporcie 50 Inspirujących Marek Beauty na TikToku

Te marki wyróżniono w raporcie "50 Inspirujących Marek Beauty na TikToku"

Z TikToka korzysta miesięcznie około 2,2 mld internautów na całym świecie. W Polsce liczbę użytkowników szacuje się na 11,5 mln. Zasięg reklam na TikToku wzrósł w Polsce w 2023 o 1,4 mln odbiorców. 83 proc. odbiorców twierdzi, że TikTok odgrywa dużą rolę w ich decyzjach zakupowych.

Średni wiek użytkowników jest niższy niż na innych platformach, ale to zetki są najszybszymi odkrywcami i promotorami trendów.

Grupy Eura7 przygotowała bezpłatny raport „50 Inspirujących Marek Beauty na TikToku". Swoisty przewodnik, który może stanowić źródło wiedzy i inspiracji dla profesjonalistów z branży beauty i marketingu, którzy pragną odkryć, jak globalne marki (jest też kilka polskich) wykorzystują potencjał TikToka do budowania zaangażowania i lojalności wśród milionów użytkowników na całym świecie.

W erze, w której media społecznościowe kształtują trendy i zachowania konsumentów, TikTok wyróżnia się jako platforma pełna energii, kreatywności i autentyczności.

Ten raport:

  • Analizuje 50 profili międzynarodowych marek beauty na TikToku, ujawniając taktyki, które pozwoliły im osiągnąć spektakularny sukces.
  • Prezentuje najciekawsze i najbardziej angażujące TikToki, które nie tylko zachwycają estetyką, ale również inspirują i edukują odbiorców.

- Serdecznie zapraszamy do wspólnego zanurzenia się w dynamicznym i inspirującym świecie, gdzie piękno przybiera niezliczone formy, a kreatywność nie zna granic. Każdy odnajdzie tu źródło inspiracji dla siebie. Szczególnie fascynuje mnie przykład marki Estée Lauder — firmy z bogatą tradycją, która nie spoczywa na laurach, lecz śmiało wkracza na nowe platformy - mówi Monika Serwińska, współautorka raportu oraz Specjalistka ds. PR i Content Creator w Grupie Eura7.

Pierwsza dwudziestka

Estée Lauder – wyróżniona za elegancką prezentację produktów dopasowaną do jej luksusowego charakteru, dynamiczny montaż i udział topowych beauty influncerów. Kylie Cosmetics to nie tylko efektowne prezentacje bestsellerowych produktów i nowości, ale wciągające opowieści pracowników pokazujące co nieco firmę od środka: od organizacji sesji po pakowanie kreatywnych przesyłek PR. Siłą Huda Beauty jest jej założycielka Huda Kattan, która dzieli się z użytkownikami swoimi poradami i ogólnie bierze aktywny udział w życiu kanału. Hiszpańska marka Nam Cosmetics stawia na pokazanie, jak jej produkty sprawdzają się w codziennym użyciu, stąd tak wiele publikowanych treści to materiały influencerów przeplatane z prezentacją produktów – często w kontekście pokazania ich dokładnej kolorystyki czy konsystencji.

Tarte Cosmetics lubi dystans, poczucie humoru i lekkość. Produkty wtapiają się po prostu w rzeczywistość, pokazywane są w prawdziwym życiu użytkowników, a mocną bohaterką profilu stała się maskotka marki. W Rare Beauty ponownie liczy się marka osobista twórczyni, więc Selena Gomez często pojawia się na kanale. Atutem jest też sięganie po popularne materiały dźwiękowe czy trend na prezentacje w stylu „Co mam w torebce?”.  

CeraVe to duża dawka edukacji, profesjonalnych informacji, ale by nie było zbyt nudno marka stawia na wywiady z ludźmi, którzy po prostu jej używają na co dzień. Na profilu Rituals znajdziemy sporo materiałów ASMR, unboxingów i pokazania poprzez efektowne filmy przyjemności, jaką zapewniają te kosmetyki. Maybelline chce być zawsze na czasie. W jej przekazie dominują więc współprace z popularnymi influencerkami, użyteczne pro-tipy i efektowne makijaże, jakie można wykreować z użyciem tych niedrogich kosmetyków.

Stars From The Stars zapunktowało za dobre tutoriale, materiały z backstage'y i estetyczne prezentacje nowości. Rhode Cosmetics pokazuje swoje produkty w naturalnych sceneriach, a dużym zainteresowaniem cieszą się zawsze filmy z udziałem jej założycielki – Hailey Beiber. Nie inaczej jest w Fenty Beauty – tu królowa może być tylko jedna – Rihanna – najlepsza reklama tej marki. Pozytywny przekaz, naturalność, prawdziwe życie – to wybija pozotywnie markę e.l.f, która chętnie testuje różne formaty na TikToku od dynamicznych filmów po karuzele ze statycznych grafik. Charlotte Tilbury swoje produkty pokazuje we współpracach z topowymi influencerami i modelkami. Czuć tu glamour, ale bez napinki. Marka osobista założycielki jest potężnym wsparciem profilu.

NYX Cosmetics stawia na przekaz, z którym łatwo się użytkownikom identyfikować. Jest praktycznie, kolorowo, a zbliżenia na efekt czy produkt pozwalają nie przekłamywać przeczywistości. Porady, estetyczne materiały i trendowe nawiązywanie do seriali wyróżnia na TikToku markę Miya Cosmetics. Włoski klimat, słoneczny przekaz i krótkie, ale treściwe tutoriale – to obrazek, jaki kreuje Pupa Milano. Luz, kolory, dystans, a do tego zabawy w rozdania – tym przyciąga i pociąga użytkowników Too Faced. Kolejna marka, gdzie założycielka robi dobrą robotę – Phlov. Filmy z Anną Lewandowską w roli głównej angażują społeczność. I na koniec pierwszej dwudziestki – Morphe – jest tu elegancko, estetycznie, a do tego marka wykorzystuje chętnie kreatywne teasery, które podkręcają zainteresowanie.

Wśród wyróżnionych marek znalazły się także: Tony Moly, Beauty of Joseon, Kora Organics, Ultra Violette, Grown Alchemist, Lanolips, Peace Out Skincare, Caudalie, Jo Malone, L’Occitane, Olaplex, KVD Vegan Beauty, Anastasia Beverly Hills, Benefit, MAC Cosmetics, Ole Henriksen, Pixi Beauty, Formel Skin, Korres, Supergoop, Burt’s Bees, Clarins, Quai, Neutrogena, La Roche Posay czy Esika.
Wiele formatów i rozwiązań, po które sięgają marki, jest tak naprawdę podobnych - trudno przecież wymyśleć proch na nowo;-). Oczywiście na nieco inny przekaz czy wizualny wymiar stawiają marki luksusowe, na inny masowe. Dobrze sprawdza się na TikToku odrobina dystansu, poczucie humoru i natralność.  Warto zaglądać i podglądać, co robi konkurencja, by nie zostawać w tyle.
Opr. Lidia Lewandowska
# Raporty tematyczne
 reklama