Marka Rare Beauty osiągnęła w 2023 roku roczne przychody w wysokości 350 milionów dolarów. Gomez posiada 51% udziałów w firmie, a ich wartość przekracza 1,1 miliarda dolarów.
Marka mocno widoczna w social mediach
Według dziennikarki finansowej Diany Li, Rare Beauty zyskało ogromne wsparcie marketingowe dzięki znaczącej obecności Gomez w mediach społecznościowych: - Posiadanie przez Selenę ponad czterystu milionów obserwujących w mediach społecznościowych zdecydowanie pomogło wygenerować zainteresowanie produktami.
Gomez jest jedną z najbardziej uwielbianych celebrytek w mediach społecznościowych. Jej łączna liczba obserwujących na wszystkich platformach społecznościowych wynosiła 688 milionów. Sama marka Rare Beauty także może pochwalić się niebagatelną liczbą 7,6 miliona obserwujących na Instagramie. Brand zdobył także 73,6 miliona polubień na TikToku.
Rare Beauty angażuje się społecznie
Fiona Glen, dyrektor ds. projektów w The Red Tree, opisała Selenę Gomez jako „Idealną ambasadorkę marki – piękną, znaną i bliską ludziom”. - Rare Beauty ma swoją unikalność, dzięki której wyróżnia się spośród innych marek. Od charakterystycznych opakowań po Rare Beauty Fund - zespół zarządzający Rare Beauty kreatywnie podszedł do wizerunku marki, dzięki czemu jest ona autentyczna i inna od reszty - dodała.
Gomez utworzyła fundację Rare Impact w 2020 roku, aby zebrać 100 milionów dolarów na wsparcie usług związanych ze zdrowiem psychicznym młodzieży i grup wykluczonych w USA. Selena bardzo często zabiera głos w temacie psychicznej równowagi. Podczas Miesiąca Świadomości Zdrowia Psychicznego, Rare Beauty zachęcało twórców internetowych do dzielenia się przekazem marki związanym z dbaniem o dobrostan psychiczny. 1% ze sprzedaży każdego produktu Rare Beauty trafia na fundusz, który jest również zasilany przez darowizny od partnerów – fundacji i organizacji non-profit.
Sukces w świecie rzeczywistym i cyfrowym
Glen zauważa, że marka jest otwarta na różne formy docierania do klienta. Jako przykład podaje pop-upowe sklepy związane z Rare Beauty. Firma w 2022 roku otworzyła kawiarnię na Oxford Street w Londynie, w której oprócz kawy można zakupić produkty Rare.
Rare jest również uwielbiane przez influencerów. Wskaźnik Traackr Brand Vitality Score mierzy „widoczność, wpływ i zaufanie” treści influencerów wspominających o marce. Rare Beauty konsekwentnie utrzymuje pozycję lidera w dziedzinie autentyczności przekazu. Po opublikowaniu raportu, szefowa działu sprzedaży Traackr, Therese Little, powiedziała że sukces Rare Beauty w marketingu influencerów wiąże się z "silnym, opartym na misji brandingu”.
W wąskiej grupie celebrytek - miliarderek związanych z branżą urodową oprócz Seleny Gomez znajduje się także założycielka Fenty Beauty - Rihanna oraz gwiazda reality TV i przedsiębiorczyni Kylie Jenner.