e.l.f. Beauty przedstawia świetne wyniki sprzedażowe i poprawia prognozę wyniku rocznego

e.l.f. Beauty przedstawia świetne wyniki sprzedażowe i poprawia prognozę wyniku rocznego

Kampania „Culturally relevant” i wysoka sprzedaż detaliczna stoją za dwudziestym kwartałem z rzędu wzrostu tej niedrogiej i bardzo popularnej w USA, Wielkiej Brytanii i Kanadzie marki kosmetycznej.

e.l.f. Beauty poprawia prognozę roczną po gwałtownym wzroście sprzedaży w trzecim kwartale 2023. Sprzedaż netto wzrosła o 85% do 270,9 mln USD w okresie ostatnich trzech miesięcy 2023 r., co oznacza dwudziesty z rzędu kwartał wzrostu. Zysk netto za ten okres osiągnął 26,9 mln USD, w porównaniu z 19,1 mln dolarów w roku ubiegłym. e.l.f. Beauty prognozuje obecnie sprzedaż za cały rok w przedziale od 980 mln USD do 990 mln USD. Wcześniejsza prognoza mówiła o przedziale od 896 mln USD do 906 mln USD. Marża brutto firmy również wzrosła w ostatnim kwartale 2023 o około 350 punktów bazowych, do 71%. Na wynik przypisano korzystny wpływ kursów wymiany walut, poprawę kosztów transportu i oszczędności.

- e.l.f. Beauty należy do wyrafinowanej grupy konsekwentnych, szybko rozwijających się firm kosmetycznych – powiedział dyrektor generalny firmy Tarang Amin. - Biorąc pod uwagę naszą dynamikę, widzimy szansę na ponowne podwojenie naszego udziału w ciągu najbliższych trzech lat - dodał.

Sprzedaż netto e.l.f. poza USA wzrosła o 119% w trzecim kwartale. Odnotowała znaczący wzrost w Wielkiej Brytanii i Kanadzie. Jest obecnie czwartą marką kosmetyków makijażowych w Kanadzie i szóstą w Wielkiej Brytanii.

e.l.f. z duchem czasu

Marka cieszy się wysoką popularnością na TikToku. Wchodzi też w inne obszary internetu, czego przykładem była kampania E.l.f. Up – pierwsze doświadczenie marki na platformie gier online Roblox, w której wprowadzała użytkowników w temat przedsiębiorczości. e.l.f. zwiększa także swoją obecność w e-commerce. W ostatnim kwartale 2023 firma została uznana za jedną z najszybciej rozwijających się marek kosmetycznych na Amazonie, odnosi również duże sukcesy sprzedażowe na TikTok Shop. Marka jest zdecydowanie widoczna w sklepach stacjonarnych - sieciach drogeryjnych, ale też popularnych amerykańskich supermarketach. Jak mówi Tarang Amin w amerykańskiej sieci Target, z którą e.l.f. najdłużej współpracuje, jest obecnie kosmetyczną marką makijażową numer jeden z około 19% udziałem. - Obecnie koncentrujemy się na powtórzeniu naszego sukcesu z Targetu w innych kluczowych sieciach handlowych – mówi Amin.

W październiku 2023 e.l.f. kupił markę kosmetyków pielęgnacyjnych Naturium za 333 mln dolarów. - Naturium daje nam szybko rozwijającą się, uzupełniającą markę, która pozwala nam realizować nasze aspiracje w kategorii pielęgnacji skóry - podkreśla Amin.

#nazwa e.l.f. to skrót od eyes, lips, face.
# Newsy producenci
 reklama