Hanna Dymek-Jara, Questia: pandemiczny efekt to cyfrowe przyspieszenie
Hanna Dymek-Jara, Questia: pandemiczny efekt to cyfrowe przyspieszenie

Hanna Dymek-Jara, prezes zarządu Questia, PR marki Pixi:

Na pewno w minionych miesiącach wszyscy zaobserwowali szybszą transformację w kierunku kanałów i obszarów cyfrowych – ten proces digitalizacji z pewnością zająłby w normalnej sytuacji nieco więcej czasu, ale pandemia przyspieszyła wysiłki wszystkich i okazało się, że możliwe jest zdalne prowadzenie spotkań, wykonywanie obowiązków służbowych, prowadzenie projektów, czy realizacja nawet takich przyziemnych potrzeb jak zakupy spożywcze bądź inne.

Okazało się, że firmy, które wcześniej przygotowane były na rewolucję rynkową od strony technologicznej stosunkowo płynnie wkroczyły w nową rzeczywistość, podczas gdy inne podmioty, nieco oporne na zmiany, zmuszone były ponieść większe koszty przystosowania.

Z pewnością da się też zauważyć ogromne przesunięcie konsumentów w kierunku e-commerce.

Obecnie bardzo silnym trendem w tym segmencie jest wykorzystanie wszystkich możliwych informacji do personalizacji komunikacji kierowanej do konsumentów.

Dzięki temu możliwe jest przebicie się przez tzw. natłok reklamowy i przyciągnięcie uwagi kupujących. Zaawansowane narzędzia do komunikacji analizują zachowania zakupowe konsumentów, aby dostawcy mogli w szybko i skutecznie kierować konkretny przekaz reklamowy do konsumentów.

Jeśli chodzi o targi czy wydarzenia, które przed pandemią były powszechnym sposobem nawiązywania kontaktów, to widać, że i z tym organizatorzy sobie dobrze poradzili.

Pojawia się bardzo wiele merytorycznych wydarzeń w sieci, targi  i konferencje wirtualne, a wszystko to za pośrednictwem dostępnych powszechnie narzędzi do komunikacji.

W odniesieniu zaś do zmian, to oczywiście – te już następują, choćby w tych obszarach, o których mowa powyżej, jednak bardzo trudno dziś ocenić, jak będą one trwałe. Można chyba jednak zaryzykować stwierdzenie, że nowy model przyjmie się w większym stopniu, co z kolei oznacza, że spędzając więcej czasu w domu wszyscy zmuszeni będziemy dostosować nasze wnętrza do pracy. Istnieje przy tym szansa, aby wrócić do wartości, które są dla wszystkich ważne, takich jak rodzina, czas wolny, rozwój osobisty. Czy po pokonaniu wirusa wróci stare? Jeśli nawet, to w dużo mniejszym stopniu.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager