Rozrywkowe treści na społecznościowkach wzmacniają sprzedaż marek kosmetycznych

Rozrywkowe treści na społecznościowkach wzmacniają sprzedaż marek kosmetycznych

Dla wielu firm kosmetycznych marketing jest największym kosztem (według amerykańskiego Forbesa może wynosić od 25 do 40% COGS – cost of goods sold).

Wydatki na promocję marki są wysokie, bo skuteczny marketing jest często najważniejszym czynnikiem decydującym o sukcesie lub porażce w branży kosmetycznej.

Zmienia się jednak podejście do działań wspierających marketingowo sprzedaż produktów kosmetycznych. Siła ciężkości przenosi się z mediów tradycyjnych do internetu, a szczególnie social mediów. Wspólne badanie przeprowadzone przez firmę Dash Hudson oraz firmę NielsenIQ stworzyło unikalne wskaźniki do pomiaru skuteczności marketingu.

Dwie koncepcje są teraz kluczowe: zaangażowanie i rozrywka. Zaangażowanie jest mierzone liczbą polubień/komentarzy/udostępnień/zasięgu marki w mediach społecznościowych. Rozrywka to zastrzeżony pomiar służący do określenia, jak odbierane są treści. Współcześni konsumenci zdecydowanie doceniają w komunikacji poczucie humoru, dystans, lekką ironię. Badanie wykazało, że najwyższe wyniki zaangażowania i rozrywki korelowały bezpośrednio z wyższą sprzedażą. Według Dash Hudson, marki, które wykorzystują rozrywkę jako strategię treści na TikToku, rosną o 34% szybciej niż te, które podchodzą do platformy z tradycyjnym nastawieniem marketingowym.

Format, który obecnie porusza konsumentów, to krótkie firmy w duchu storytellingu. Wyzwaniem dla marek jest to, jak sprawić, by publikowane materiały wzbudzały zainteresowanie odbiorców, i tym samym generowały pożądaną sprzedaż, a jednocześnie pasowały do wizerunku marki.

Jak czytamy w raporcie NielsenIQ jedną z największych wad marek wykorzystujących TikTok do celów marketingowych jest to, że tworzą nudne treści. Oczywiście prezentowanie produktów jest ważne, ale nie powinno wyglądać to jak sztampowa reklama. Lepiej sprawdzą się kreatywne fabuły, które zachęcają więcej osób do oglądania i angażowania się, co zwiększa sprzedaż i świadomość marki. Firma przestrzega jednak przed sileniem się na zabawność w celu uwiedzenia młodszych konsumentów, jeśli to kompletnie nie przystaje do profilu marki. Czyli znów wracamy do dobrze znanego od lat pojęcia autentyczności. Jednak nawet marki z wyższej półki i skierowane do bardziej wymagających klientów nie muszą być śmiertelnie poważne w komunikacji. Storytelling, nawet w rozrywkowym formacie, to dość pojemne pojęcie, które można wypełnić rozmaitymi treściami.


O podobnych tematach pisaliśmy również tu:
https://wirtualnekosmetyki.pl/-badania-rynkowe/uzytkownik-tiktoka-lubi-urodowe-porady,-rossmann-krolem-platformy
https://wirtualnekosmetyki.pl/-badania-rynkowe/czy-marki-powinny-byc-zaangazowane-spolecznie-badanie-wavemaker-ujawnia,-co-mysla-na-ten-temat-polacy
https://wirtualnekosmetyki.pl/-cytat-tygodnia/valery-gaucherand,-loreal-polska-o-wplywie-digitalizacji-na-rynek-kosmetyczny
https://wirtualnekosmetyki.pl/-raporty-tematyczne/ma-byc-krotko-i-dynamicznie,-czyli-video-trendem-na-2022-rok
# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi