Valery Gaucherand, LOreal Polska i Kraje Bałtyckie, o wpływie digitalizacji na rynek kosmetyczny

Valery Gaucherand, L'Oreal Polska i Kraje Bałtyckie, o wpływie digitalizacji na rynek kosmetyczny

Valéry Gaucherand, dyrektor generalny HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie:

W Polsce wciąż 53 proc. populacji jest poniżej 39. roku życia. Między pokoleniem alfa, pokoleniem Z, a pokoleniem Y jest aż 53 proc. społeczeństwa. W całej Europie to tylko 35 proc. W Polsce są to ludzie bardzo dobrze wykształceni i "zdigitalizowani". (...)

Prognozujemy, że rynek kosmetyczny będzie się rozwijał i sprzyja temu również rozwinięty e-commerce. Zawsze mówimy, że rewolucja cyfrowa jest kształtowana przez Azję. Ale myślę, że Polska jest gdzieś pośrodku między Zachodem a Dalekim Wschodem. Działające tu platformy takie jak Allegro udowadniają, że Polacy są mistrzami handlu elektronicznego. Wrażenie robi też ogromna liczba startupów czy stopień digitalizacji danych. Turcja, gdzie miałem okazję pracować, jest również bardzo dynamiczna, ponieważ ma znacznie młodszą populację. Ale powiedziałbym, że Polska jest dziś naprawdę cyfrowym tygrysem.

Polacy bardzo chętnie kupują produkty kosmetyczne online. Ich zaangażowanie i kompetencje cyfrowe widać też w mediach społecznościowych. Polacy nawet 5-6 razy chętniej dyskutują w social mediach o produktach kosmetycznych niż konsumenci z Europy Zachodniej. Zwracają przy tym dużą uwagę na to, czy skuteczność produktów jest udowodniona naukowo, czy jest to marka, która jest polecana nie tylko przez popularnych influencerów, ale także przez zwykłych ludzi, bardziej autentycznych. (...)

Nie sądzę, żeby media społecznościowe jako nośnik informacji o produktach odeszły do lamusa. Zmienia się jednak ich rola. Użytkownicy oczekują więcej uczciwości, więcej szczerości, więcej bezstronności, więcej autentyczności i transparentności. Era tendencyjnych influencerów się kończy. Influencerów, rozumianych jako ludzi, którzy dziś reklamują jedną markę, jutro drugą, pojutrze zachęcają jeszcze do czegoś innego. Konsumenci chcą kupować lub otrzymywać rekomendacje od ludzi, których znają i którym ufają.

źródło: Grzegorz Kowalczyk, Business Insider Polska "Era takich influencerów się kończy. Światowy gigant kosmetyków nie ma wątpliwości"
# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi