Agnieszka Łukasik, Galilu: Nie chcemy mieć wszystkiego. Chcemy mieć to, co najlepsze.

Agnieszka Łukasik, Galilu: Nie chcemy mieć wszystkiego. Chcemy mieć to, co najlepsze.

Concept store Galilu wystartował w 2005 roku. Sednem pomysłu było wspólne zamiłowanie właścicielek - Agnieszki Łukasik i Waryni Greli - do marek nieoczywistych, niszowych, wyróżniających się na tle popularnej oferty. Stąd również wzięła się nazwa „neoperfumeria” – czyli coś nowoczesnego, innego niż tradycyjne. W Galilu można znaleźć tak kultowe marki jak: Aēsop, Diptyque, Le Labo, Frédéric Malle, Omorovicza, Dr Sturm, Augustinus Bader i wiele, wiele innych. Właścicielki interesują tylko te produkty, które z nimi rezonują i spełniają kryteria „wewnętrznych badań klinicznych”. Wszystko zawsze sprawdzają na własnej skórze – dokonują selekcji, opierając się na własnych fascynacjach i upodobaniach. Z drugiej strony, aby móc sprzedawać ekskluzywne marki perfumeryjne, trzeba spełnić wyśrubowane wymagania narzucane przez właścicieli luksusowych i superluksusowych marek. 

Agnieszka Łukasik, prezeska zarządu neoperfumerii Galilu:

Początki Galilu? Kontaktowałyśmy się z wybranymi markami, nie mając nawet sklepu. Mając ideę. Nie mając nazwy. Galilu powstało na samym końcu, w drodze do Paryża na pierwsze spotkanie w biurze Diptyque. Część właścicieli firm patrzyła wtedy na nas z politowaniem – dwie dziewczyny z Polski, właściwie z obcego im wtedy, dalekiego kraju… Nie bardzo widzieli w tym biznesowy potencjał. Ale niektórzy umieli myśleć perspektywicznie: że to jest w końcu duży kraj i rynek, który się rozwija – i ci nam zaufali. Udało nam się namówić do współpracy tych, którzy uwierzyli w nasz koncept, bo mieli już podobne wcześniejsze doświadczenia na innych rynkach.

Miałyśmy nosa do marek. Sprowadziłyśmy i pokazywałyśmy klientom te, które wtedy w dużej mierze raczkowały. Przecież Byredo, które odniosło spektakularny sukces, powstało w 2006 roku. Pamiętam, jak Ben Gorham, twórca tej marki, sam pakował pudełka i wysyłał nam towar ze Sztokholmu. Wprowadziłyśmy tę markę rok po ich rynkowym debiucie. Nie tak dawno Gorham sprzedał Byredo koncernowi PUIG za miliard euro! Czyli my wybrałyśmy intuicyjnie, kierując się nosem, ale też naszymi osobistymi wysokimi oczekiwaniami. Szereg marek, które odniosły później spektakularny sukces komercyjny, to właśnie my wprowadzałyśmy na polski rynek. Jedną z nich na przykład był Aēsop. Kiedy marka weszła do Galilu miała 10 lat. Już wtedy tworzyli kultową historię, otwierając najpiękniejsze sklepy na świecie. Pamiętam ich pierwsze londyńskie biuro – w piwnicy bez okien. Ale mimo tych niedogodności byli bardzo szczęśliwi. Była w nich olbrzymia pasja, olbrzymia wiara w to, co robią. W ich produkt, w autentyczność. Do tej pory Suzanne Santos, product advocate marki, z którą lubimy się i utrzymujemy kontakt, jest wciąż taka, jaką pamiętam ją sprzed 20 lat: pełna zapału, energii i ochoty, by tworzyć coś wyjątkowego.

Naszą ideą było stworzenie niszowej perfumerii. Nie miałyśmy nigdy w portfolio komercyjnych marek. To było odważne w sumie, i ryzykowne. Szczególnie na tamtym etapie, w kraju takim jak Polska – wtedy były przecież inne, ważniejsze zdawałoby się potrzeby… Sieciówki dopiero co weszły na rynek. A jednak dzięki naszemu uporowi i marzeniom takie coś jak Galilu powstało. Nasz concept store. Miejsce zaskakujące minimalizmem. Ascetyczny sklep o biało-czarnym wnętrzu, które było tłem dla barokowych zapachów. Ludzie bali się do nas wejść, bo myśleli, że to taka ekskluzywna apteka. (śmiech). Zmieniałyśmy się z czasem. Byłyśmy trochę niecierpliwe. Skakałyśmy z jednego miejsca w drugie, co jest biznesowym absurdem. Był więc Hotel Europejski przez półtora roku, była modna ulica Burakowska… Rozwijając koncept o kolejne marki, zaczęłyśmy rozdzielać część perfumeryjną od pielęgnacyjnej. Tak powstała kultowa Mokotowska 26 - malutka perfumeria z niszowymi zapachami i Mokotowska 63 z niszową pielęgnacją. Każda z nich miała inny charakter, inne marki, inne doświadczenia.

Jako pierwsze pokazałyśmy naszym klientom urok niszowych marek. Teraz mamy więcej sklepów, wchodzimy w nowe, bardziej komercyjne obszary… Mamy wysoką lojalność klientów – niektórzy są z nami od początku. Dojrzewają z nami, ich gust ewoluuje. Nie czują klimatu dużych, masowych perfumerii. Przywykli do naszych standardów. Chcemy nadal się rozwijać, by ludzie mogli korzystać z tego specyficznego doświadczenia, które nas na rynku wyróżnia. Zawsze będzie więc to unikatowe, wyselekcjonowane przez nas portfolio i najwyższa jakość obsługi, jakiej doświadcza się po przekroczeniu progu Galilu.

W tej chwili mamy w ofercie 50-60 marek. Zaczynałyśmy od 8. To dużo i mało. Każda marka to kilkanaście, czasem kilkadziesiąt produktów. Jest to więc olbrzymie wyzwanie dla naszych pracowników, którzy są najważniejsi w procesie sprzedaży, by doskonale poznać całą ofertę. Z drugiej strony wiemy, że nasi koledzy z innych części świata potrafią mieć w tego typu sklepach 140 marek. Staramy się zachować pewną równowagę. Nie chcemy mieć wszystkiego. Chcemy mieć to, co najlepsze. Zależy nam, by rozwijając się, wciąż trzymać się wyłącznie najwyższych standardów.

źródło: podcast Szymona Machnikowskiego "Branża", Vogue.
# Cytat tygodnia
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Communication Manager (kosmetyki naturalne) - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: New Approach Product Manager/Brand Manager Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. Trade Marketingu - Paese Oferta pracy: Business Development Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi