Katarzyna Furmanek, Floslek, o dobrym wyczuciu trendu naturalności

Katarzyna Furmanek, Floslek, o dobrym wyczuciu trendu naturalności

Zanim UE wprowadza jakieś nowe regulacje dotyczące składu kosmetyków, Floslek zazwyczaj już ma opracowane rozwiązanie adekwatne do nowych przepisów. Tak samo jest z regulacjami dotyczącymi proekologicznych zasad produkcji i samych kosmetyków, które powstają w zakładzie działającym w technologii 4.0.

– Natura nas inspiruje. Korzystamy z jej zasobów. Tworzymy nowatorskie formulacje, czerpiąc ze świata roślin. Byliśmy pierwszą firmą w Polsce, która już w 2010 roku sięgnęła po ECOcert. Jednak konsumenci wówczas nie znali idei kosmetyków ekologicznych i nie rozumieli, czemu takie kosmetyki muszą być droższe, skoro pochodzą z naturalnych, lokalnie (czyli wydawałoby się, że w łatwiejszy sposób) pozyskiwanych składników. Gdybyśmy mieli wtedy większą wiarę w sukces i inny budżet marketingowy, może stworzylibyśmy w Polsce modę na ekologiczne kosmetyki dekadę wcześniej, ale od zawsze borykamy się w firmie z dylematem, czy warto inwestować w marketing kosztem innych wydatków – mówi Katarzyna Furmanek, prezes Laboratorium Kosmetycznego Floslek.

Dobrze sprawdziło się za to na rynku od razu nowatorskie pakowanie kosmetyków w opakowania z wymiennymi wkładami. Floslek jako jedna z pierwszych firm wprowadził takie rozwiązanie w Polsce.

Floslekowi sprzyja nie tylko moda na naturalne produkty, ale także dobra koniunktura na rynku kosmetyków. Na ten rok PMR prognozuje wzrost polskiego rynku kosmetycznego w Polsce o 6,1 proc. do około 27,7 mld zł. Będzie to najwyższy wzrost od 2009 roku.

Choć Floslek cały czas rośnie, Katarzyna Furmanek nie tylko nie zwalnia tempa, ale wciąż ma to samo marzenie z samych początków swojej działalności. – Chciałabym, żeby nasze produkty znalazły się w większej liczbie dużych sieci drogerii w zachodniej Europie. To pokazałoby, że jest polska marka, która znalazła tam już na stałe swoje miejsce – mówi.
 

źródło: Forbes, Magdalena Lemańska "Pierwszy produkt opracowali w latach 90., był dostępny tylko w aptekach. Dziś sprzedają kosmetyki za 50 mln zł rocznie", 20.11.2022
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager