Katarzyna Furmanek, Floslek, o dobrym wyczuciu trendu naturalności

Katarzyna Furmanek, Floslek, o dobrym wyczuciu trendu naturalności

Zanim UE wprowadza jakieś nowe regulacje dotyczące składu kosmetyków, Floslek zazwyczaj już ma opracowane rozwiązanie adekwatne do nowych przepisów. Tak samo jest z regulacjami dotyczącymi proekologicznych zasad produkcji i samych kosmetyków, które powstają w zakładzie działającym w technologii 4.0.

– Natura nas inspiruje. Korzystamy z jej zasobów. Tworzymy nowatorskie formulacje, czerpiąc ze świata roślin. Byliśmy pierwszą firmą w Polsce, która już w 2010 roku sięgnęła po ECOcert. Jednak konsumenci wówczas nie znali idei kosmetyków ekologicznych i nie rozumieli, czemu takie kosmetyki muszą być droższe, skoro pochodzą z naturalnych, lokalnie (czyli wydawałoby się, że w łatwiejszy sposób) pozyskiwanych składników. Gdybyśmy mieli wtedy większą wiarę w sukces i inny budżet marketingowy, może stworzylibyśmy w Polsce modę na ekologiczne kosmetyki dekadę wcześniej, ale od zawsze borykamy się w firmie z dylematem, czy warto inwestować w marketing kosztem innych wydatków – mówi Katarzyna Furmanek, prezes Laboratorium Kosmetycznego Floslek.

Dobrze sprawdziło się za to na rynku od razu nowatorskie pakowanie kosmetyków w opakowania z wymiennymi wkładami. Floslek jako jedna z pierwszych firm wprowadził takie rozwiązanie w Polsce.

Floslekowi sprzyja nie tylko moda na naturalne produkty, ale także dobra koniunktura na rynku kosmetyków. Na ten rok PMR prognozuje wzrost polskiego rynku kosmetycznego w Polsce o 6,1 proc. do około 27,7 mld zł. Będzie to najwyższy wzrost od 2009 roku.

Choć Floslek cały czas rośnie, Katarzyna Furmanek nie tylko nie zwalnia tempa, ale wciąż ma to samo marzenie z samych początków swojej działalności. – Chciałabym, żeby nasze produkty znalazły się w większej liczbie dużych sieci drogerii w zachodniej Europie. To pokazałoby, że jest polska marka, która znalazła tam już na stałe swoje miejsce – mówi.
 

źródło: Forbes, Magdalena Lemańska "Pierwszy produkt opracowali w latach 90., był dostępny tylko w aptekach. Dziś sprzedają kosmetyki za 50 mln zł rocznie", 20.11.2022
# Cytat tygodnia
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi