Raymond Cloosterman, Rituals, o budowaniu marki i nowym kontekście luksusu

Raymond Cloosterman, Rituals, o budowaniu marki i nowym kontekście luksusu

W wywiadach przyznaje pan, że pierwszy okres funkcjonowania firmy był trudny. Ile razy był pan bliski decyzji o rezygnacji i powrocie do kariery w korporacji?

Raymond Cloosterman, twórca marki Rituals: Pierwszych osiem lat było bardzo ciężkich. To były czasy przed rozwojem mediów społecznościowych, więc mozolnie budowaliśmy markę. Minęło kilka lat, zanim poczuliśmy, że nasz pomysł zyskuje zainteresowanie. Na szczęście nie straciliśmy wiary, to zaowocowało szybkim wzrostem w późniejszym okresie. Budowanie marki wymaga pasji, kreatywności i dużo wytrwałości. W pierwszych latach straciliśmy dużo pieniędzy, ale się nie poddaliśmy. Wierzyliśmy, że nasz pomysł jest dobry, musieliśmy sprawić tylko, by klienci nas znaleźli, zrozumieli naszą filozofię. W trudnych latach co roku pojawiało się pytanie, czy dotrwamy do kolejnych świąt Bożego Narodzenia. Przełom przyszedł w 2008 roku, od tego momentu rozpoczął się okres szybkiego wzrostu. Chcę jednak podkreślić, że w pierwszych latach byłem równie szczęśliwy co dzisiaj. To niezwykłe przeżywać taką przygodę z tak fajnym zespołem ludzi, nawet jeśli droga do sukcesu jest wyboista.

Wydaje się, że jesteśmy obsesyjnie zainteresowani luksusem. Jak ma to wpływ na świat wellbeing?

Dzisiaj luksus to już nie tylko ekskluzywność czy przepych. To doświadczenia, dobre samopoczucie i spokój ducha. Branża kosmetyczna jest bardzo konkurencyjna, z dużą ilością produktów jednorazowego użytku. Ten rynek potrzebuje zmian, aby stał się bardziej cyrkularny. To na nas, markach, spoczywa obowiązek bycia pionierem w tej dziedzinie. Rituals ma tu do odegrania kluczową rolę.

źródło: Rzeczpospolita, 22 listpada 2024
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager