Konrad Howard, Booksy: Skala firmy jest już naprawdę duża, ale nawet po dziesięciu latach działania mamy przeświadczenie, że dopiero zaczynamy

Konrad Howard, Booksy: Skala firmy jest już naprawdę duża, ale nawet po dziesięciu latach działania mamy przeświadczenie, że dopiero zaczynamy

Mamy 30 mln użytkowników, co daje pierwsze miejsce wśród aplikacji do umawiania wizyt, i w AppStore, i w Google Play. Nie tylko w USA, lecz także w 11 innych krajach – mówi Konrad Howard, współzałożyciel Booksy i anioł biznesu.

Gdyby ktoś teraz chciał przejąć Booksy, sprzedalibyście?

Mieliśmy różne propozycje… Uważamy jednak, że to my wygramy ten rynek. Przeprowadzamy akwizycje innych firm z naszej branży. W grę wchodzą też prywatne aspiracje. Chcemy zbudować coś, co będzie absolutnym numerem 1 na świecie.

A teraz jaką macie pozycję? Na jakim jesteście etapie rozwoju?

Jeśli chodzi o aplikacje na smartfony do rezerwacji usług beauty, to jesteśmy numerem 1 na świecie z większą liczbą użytkowników niż cała konkurencja łącznie. Natomiast w kategorii styl życia zajmujemy pierwszą lokatę w 11 krajach. Booksy znajduje się też często w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aplikacji w USA i wielu innych krajach, wyprzedzając nieraz Pinterest, Google home, Tinder czy Facebook Messenger. Nie ma nas za to jeszcze na tak wielkich rynkach beauty jak Chiny, Korea Płd. czy Japonia, gdzie mamy silną konkurencję. Tak więc mamy jeszcze sporo do zrobienia.

Jakie macie plany rozwojowe na najbliższe lata?

Rozwijamy się bardzo szybko, osiągamy kilkakrotne wzrosty w skali roku. Jeśli teraz jesteśmy jednorożcem, a chcemy w ciągu kilku lat stać się dekacornem, to oznacza, że musimy szybko urosnąć dziesięciokrotnie.

W samej branży beauty mamy jeszcze kilka potencjalnie interesujących kierunków rozwoju. Jednym z nich jest product marketplace. Dzięki Booksy najwięksi producenci kosmetyków czy farb do włosów będą mogli skuteczniej dotrzeć do salonów ze swoją ofertą i zautomatyzować zamówienia. Z kolei dla 130 tys. salonów, gdzie Booksy jest podstawowym systemem operacyjnym, to wielka oszczędność czasu i kosztów przy uzupełnianiu produktów. Teraz wiele aktywności muszą robić sami handlowcy: spotykać się, wysyłać maile, wykonywać połączenia telefoniczne czy jeździć na spotkania. Chcemy iść podobną drogą jak Amazon, który zaczynał od książek, a potem dokładał kolejne cegiełki. Chodzi o pokrewne kategorie, które sprawią, że użytkownicy będą mieli szerszą ofertę w jednym miejscu.

źródło: Rzeczpospolita, 23/01/2024, Paweł Rożyński" „Współzałożyciel polskiego Booksy ujawnia: Celujemy w ponad 10 mld dol. wartości”.
na zdjęciu: założyciele Booksy - Konrad Howard i Stefan Batory
# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi