Sylwia Brzuska, Stara Mydlarnia. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Sylwia Brzuska, Stara Mydlarnia. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Sylwia Brzuska, prezes zarządu Stara Mydlarnia:

To był rok…

Rok 2023 był podobnie jak poprzednie lata bardzo intensywnym okresem dla naszej firmy. Już chyba cała branża kosmetyczna przywykła do zmian na rynku. W 2020 roku zaskoczyła nas pandemia i musieliśmy wszyscy zmienić nasze podejście do prowadzenia sprzedaży. W 2022 wojna w Ukrainie znów zmusiła nas do zmiany działania... W 2023 roku walczyliśmy ze skutkami inflacji. Można powiedzieć, że jesteśmy już zahartowani i radzimy sobie o wiele lepiej w trudnych sytuacjach. Pomimo niepewnej sytuacji ekonomicznej na rynku, udało nam się wprowadzić nowości, nawiązać współpracę z nowymi kontrahentami zagranicznymi i polskimi. Naszym celem by rozwój technologiczny, rozbudowa powierzchni produkcyjnej i magazynowej oraz powiększenie zespołu Starej Mydlarni. Z dumą możemy powiedzieć, że cele zostały osiągnięte.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu kosmetycznego w roku 2023 to…

Social marketing, coraz wyższe tempo pracy przy realizacji nowych pomysłów i nadążaniu za potrzebami naszych klientów, elastyczność w działaniu w związku z sytuacją na rynku.

Branżowy news roku…

Informacja, że Blanka Chmurzyńska-Brown zakończyła pracę w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego. Pani Blanka wywierała znaczący wpływ na organizację, w której pracowała i była nieocenionym przedstawicielem naszej branży na forum Unii Europejskiej. Mam nadzieję, że Związek pod nowym przewodnictwem pokaże nam jeszcze lepsze sposoby działania na rzecz zrzeszonych w nim firm.

Nasz największy sukces w 2023 to…

Możemy się pochwalić kilkoma sukcesami, jednak chyba dwa stanowią dla nas największy powód do dumy. Na rynku pojawiła się nasza seria kosmetyków Ecoreceptura w nowej odsłonie. Seria kilkudziesięciu kosmetyków przeszła znaczącą przemianę pod względem opakowań, składników, zapachów i różnorodności produktów. Oparta jest na znanych już i lubianych przez naszych klientów składnikach, takich jak witamina C, sok z aloesu, kolagen, ale pojawiły się też nowe propozycje z kwasami AHA. Postawiliśmy na innowacyjne składniki, nowoczesny design oraz bardziej funkcjonalne opakowania.

Drugim kamieniem milowym było uruchomienie naszej nowej platformy sprzedażowej. Kosztowało nas to dwa lata pracy, ale teraz możemy obserwować efekty: szybki wzrost ilości stałych klientów, wzrost poziomu sprzedaży i większą znajomość marki. Wielopoziomowa platforma obsługuje klientów detalicznych, hurtowych, sklepy franczyzowe i partnerów zagranicznych.

Ponadto w tym roku było wiele mniejszych sukcesów, które jednak są dla nas bardzo ważne, jak na przykład zbudowanie naprawdę unikatowej limitowanej oferty bożonarodzeniowej czy nawiązanie współpracy z osobami pomagającymi nam w rozwoju social mediów.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

To odwrót od personalizacji kosmetyków i powrót do idei inkluzywności. To ciekawa koncepcja, która powoduje, że przestajemy myśleć w ramach wąskiej określonej grupy użytkowników. Po kremy do twarzy z retinolem sięgają młode kobiety, hialuron jest praktycznie dla każdego, zapachy unisex sprzedają się najlepiej. Ponieważ od lat nasza grupa klientów jest niezwykle szeroka, dlatego ten trend jest dla nas bardzo interesujący. Mamy w ofercie sporo kosmetyków, które wybierają osoby w najróżniejszym wieku, a po nasz Argan czy Sandalwood równie chętnie sięgają kobiety i mężczyźni.

Nasi klienci najbardziej cenią sobie możliwość stworzenia dzięki naszym produktom domowego spa w zaciszu własnego domu. Daje im to szansę pełnego relaksu, chwili oddechu, kompleksowego zadbania zarówno o swoje ciało i o swoje zmysły. Wpisuje się to doskonale w dominujący w branży beauty trend „wellness”.

Wyzwaniem na rok 2024 będzie…

Na pewno odczujemy mocno wpływ sztucznej inteligencji również na branżę kosmetyczną. Możliwości jakie daje sztuczna inteligencja w monitorowaniu zachowania klientów, w opracowywaniu formuł kosmetycznych, w personalizowaniu komunikacji marketingowej, w wizualizacji produktów i efektów ich działania są i będą coraz bardziej wykorzystywane przez wiele firm. Bez względu na to, czy będziemy wykorzystywać takie narzędzia czy zdecydujemy być nadal „autentyczni”, wiedza na temat tego, co można uzyskać dzięki AI i jak wykorzystują ją inne firmy będzie niezbędna.

Ponadto klienci coraz bardziej zwracają uwagę na składniki aktywne i działanie produktów oraz „ładne opakowanie”. Oddziaływanie rekomendacji na Instagramie czy TikTok’u będzie nadal silniejsze niż oryginalna, tradycyjna kampania reklamowa. Dlatego wysoka jakość samego produktu i jego składniki aktywne będą konieczne. Jednocześnie kosmetyki premium o bogatych składach mają szansę być chętniej kupowane przez konsumentów.

Sobie i konkurencji na kolejny rok życzymy…

Życzę wszystkim wielu pomysłów na unikalne i innowacyjne produkty. Takich, które spełnią oczekiwania współczesnych konsumentów. Rozwijania formuł, które są ekologiczne i przyjazne dla skóry oraz dla środowiska, bo to dziś pomaga zdobywać zaufanie klientów. Życzę wszystkim firmom - wraz z moją własną - abyśmy nadal inspirowali i sprawiali, że ludzie czują się piękni i pewni siebie.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi