Osoby stojące za kreowaniem wizerunku marek coraz częściej rozumieją, że po ich produkty sięgają nie tylko „młodzi i piękni”. Wśród klientów są osoby w różnym wieku, rozmiarze, orientacji. Warto mieć to na uwadze.
Dbając o klientów z grupy silver generation trzeba odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań. Przede wszystkim - gdzie ich znajdę? Konkretne kanały komunikacji skupiają ludzi w określonym wieku. Nie ma co generalizować, bo oczywiście znajdziemy profile osób 60+ na Instagramie, ale z pewnością dużo łatwiej będzie do nich dotrzeć na Facebooku lub przez reklamę w TV.
Po drugie - kreacja. Komunikaty kierowane do starszych osób powinny być tworzone w czytelny sposób - począwszy od rozmiaru fontów na grafice, ale także pod względem copywriterskim. Najprościej, gdyby osoby odpowiedzialne za content, co jakiś czas wykonały telefon do babci i dopytały czy teksty, które tworzą są dla nich zrozumiałe.
Wychodząc poza temat social mediów, pod lupę należy także wziąć ścieżkę zakupową (czy seniorzy, którzy nie mają dostępu do bankowości internetowej mogą opłacić przesyłkę?), wygląd produktów (czy rozmiar tekstu na opakowaniach jest wystarczająco duży?) oraz otwartość i gotowość na dodatkowe pytania (czy konsultant marki jest w stanie pomóc i dobrać produkt dla seniora?). Całość komunikacji powinna być utrzymana w życzliwym i optymistycznym tonie, ale bez sugerowania, że osoby starsze są nieporadne.
Jako marka Polemika tworzymy kosmetyki uniwersalne - można ich używać niezależnie od wieku czy płci. Refleksja o różnorodności zaowocowała naszą nową sesją wizerunkową, w której wystąpiła modelka w kwiecie wieku. Zależało nam, żeby w ten sposób przełamać obraz, który wielokrotnie kreuje branża beauty - kobiet bez wieku, bez zmarszczek, bez niedoskonałości. Jesteśmy świadomi, że świat nie wygląda w taki sposób i jesteśmy gotowi głośno o tym mówić. Efekty naszej nowej kampanii będą dostępne w drugiej połowie września.