Polemika: inkluzywność udowadniamy w naszej kampanii

Polemika: inkluzywność udowadniamy w naszej kampanii

Agnieszka Leśniak, właścicielka Polemika:

Świat i społeczeństwo nieustannie się zmienia - firmy i ich komunikacja muszą za tym nadążyć. Ci, którzy zostają w tyle, narażają się na utratę sympatii konsumentów.

Osoby stojące za kreowaniem wizerunku marek coraz częściej rozumieją, że po ich produkty sięgają nie tylko „młodzi i piękni”. Wśród klientów są osoby w różnym wieku, rozmiarze, orientacji. Warto mieć to na uwadze.

Dbając o klientów z grupy silver generation trzeba odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań. Przede wszystkim - gdzie ich znajdę? Konkretne kanały komunikacji skupiają ludzi w określonym wieku. Nie ma co generalizować, bo oczywiście znajdziemy profile osób 60+ na Instagramie, ale z pewnością dużo łatwiej będzie do nich dotrzeć na Facebooku lub przez reklamę w TV.

Po drugie - kreacja. Komunikaty kierowane do starszych osób powinny być tworzone w czytelny sposób - począwszy od rozmiaru fontów na grafice, ale także pod względem copywriterskim. Najprościej, gdyby osoby odpowiedzialne za content, co jakiś czas wykonały telefon do babci i dopytały czy teksty, które tworzą są dla nich zrozumiałe.

Wychodząc poza temat social mediów, pod lupę należy także wziąć ścieżkę zakupową (czy seniorzy, którzy nie mają dostępu do bankowości internetowej mogą opłacić przesyłkę?), wygląd produktów (czy rozmiar tekstu na opakowaniach jest wystarczająco duży?) oraz otwartość i gotowość na dodatkowe pytania (czy konsultant marki jest w stanie pomóc i dobrać produkt dla seniora?). Całość komunikacji powinna być utrzymana w życzliwym i optymistycznym tonie, ale bez sugerowania, że osoby starsze są nieporadne.

Jako marka Polemika tworzymy kosmetyki uniwersalne - można ich używać niezależnie od wieku czy płci. Refleksja o różnorodności zaowocowała naszą nową sesją wizerunkową, w której wystąpiła modelka w kwiecie wieku. Zależało nam, żeby w ten sposób przełamać obraz, który wielokrotnie kreuje branża beauty - kobiet bez wieku, bez zmarszczek, bez niedoskonałości. Jesteśmy świadomi, że świat nie wygląda w taki sposób i jesteśmy gotowi głośno o tym mówić. Efekty naszej nowej kampanii będą dostępne w drugiej połowie września. 

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi