Polemika: inkluzywność udowadniamy w naszej kampanii
Polemika: inkluzywność udowadniamy w naszej kampanii

Agnieszka Leśniak, właścicielka Polemika:

Świat i społeczeństwo nieustannie się zmienia - firmy i ich komunikacja muszą za tym nadążyć. Ci, którzy zostają w tyle, narażają się na utratę sympatii konsumentów.

Osoby stojące za kreowaniem wizerunku marek coraz częściej rozumieją, że po ich produkty sięgają nie tylko „młodzi i piękni”. Wśród klientów są osoby w różnym wieku, rozmiarze, orientacji. Warto mieć to na uwadze.

Dbając o klientów z grupy silver generation trzeba odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań. Przede wszystkim - gdzie ich znajdę? Konkretne kanały komunikacji skupiają ludzi w określonym wieku. Nie ma co generalizować, bo oczywiście znajdziemy profile osób 60+ na Instagramie, ale z pewnością dużo łatwiej będzie do nich dotrzeć na Facebooku lub przez reklamę w TV.

Po drugie - kreacja. Komunikaty kierowane do starszych osób powinny być tworzone w czytelny sposób - począwszy od rozmiaru fontów na grafice, ale także pod względem copywriterskim. Najprościej, gdyby osoby odpowiedzialne za content, co jakiś czas wykonały telefon do babci i dopytały czy teksty, które tworzą są dla nich zrozumiałe.

Wychodząc poza temat social mediów, pod lupę należy także wziąć ścieżkę zakupową (czy seniorzy, którzy nie mają dostępu do bankowości internetowej mogą opłacić przesyłkę?), wygląd produktów (czy rozmiar tekstu na opakowaniach jest wystarczająco duży?) oraz otwartość i gotowość na dodatkowe pytania (czy konsultant marki jest w stanie pomóc i dobrać produkt dla seniora?). Całość komunikacji powinna być utrzymana w życzliwym i optymistycznym tonie, ale bez sugerowania, że osoby starsze są nieporadne.

Jako marka Polemika tworzymy kosmetyki uniwersalne - można ich używać niezależnie od wieku czy płci. Refleksja o różnorodności zaowocowała naszą nową sesją wizerunkową, w której wystąpiła modelka w kwiecie wieku. Zależało nam, żeby w ten sposób przełamać obraz, który wielokrotnie kreuje branża beauty - kobiet bez wieku, bez zmarszczek, bez niedoskonałości. Jesteśmy świadomi, że świat nie wygląda w taki sposób i jesteśmy gotowi głośno o tym mówić. Efekty naszej nowej kampanii będą dostępne w drugiej połowie września. 

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager