Łukasz Janiszewski, Senelle Cosmetics. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Łukasz Janiszewski, Senelle Cosmetics. Było, Jest, Będzie 2023/2024

Łukasz Janiszewski, właściciel Senelle Cosmetics:

To był rok...

Dla branży:

Przełomowych innowacji i wzrostu świadomości ekologicznej. Ten rok był dla branży kosmetycznej czasem dynamicznego rozwoju, gdzie naturalność i ekologia stały na czele zmian, a klienci stali się bardziej świadomi wyborów, które wpływają na ich zdrowie i środowisko.

Dla Senelle Cosmetics:

Czas poszerzenia dostępności i rozwoju nowej ścieżki e-comm eksportu. W pierwszym kwartale 2023 po kilku miesiącach dostępności online w sieci Super-Pharm, nasze produkty, które zdobyły tysiące serc, weszły na regularną dystrybucję większości punktów stacjonarnych sieci. Wspólnie zorganizowaliśmy mnóstwo aktywności w obrębie digital i offline marketingu. Postawiliśmy na rozwój dystrybucji eksportowej poprzez marketplace Amazon, tworząc brand store na wiodących rynkach. 

W 3. kwartale wdrożyliśmy nowy produkt dla linii oczyszczającej, oczyszczającą piankę peptydową do mycia twarzy. W niej wszystko się zgadza. Łączy wiele funkcji, podąża za trendami, jest skuteczna i powstała na potrzebę rynkową, którą zgłaszali nam nasi klienci. Po kilkunastu dniach od premiery wyprzedana została cała partia, która miała starczyć na kilka miesięcy! To dobry znak i nie zamierzamy zwalniać tempa.

W 2024 planujemy szereg nowych wdrożeń, jeszcze więcej działań oraz zatrudnienie kolejnych osób do fantastycznego zespołu tworzącego Senelle Cosmetics.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu kosmetycznego w roku 2023 to…

Zrównoważony rozwój - znalezienie balansu między szybko zmieniającym się rynkiem, szalejącym cenom opakowań, surowców i energii a klientocentrycznością, oferując nadal "dobrą cenę".

Technologia - reguły gry zostają na nowo spisywane. Już teraz, sam marketing przyspieszył kilkukrotnie w stosunku do dwóch-trzech lat wstecz.

Świadomość klienta - częściej niż kiedykolwiek mówi "sprawdzam", czerpie wiedzę, próbuje z niej korzystać ale na końcu często okazuje się, że mija się to z rzeczywistością. Większość nie jest w stanie ocenić czy wiedza, którą posiada nt. produktów, składników w nich zawartych czy rutyny, jest tą prawdziwą, ostateczną. 

Branżowy news roku…

Przejęcie przez Bielendę 100% udziałów Torf Corporation, właściciela marki Tołpa, potwierdzając sygnały z ub. roku o potrzebie konsolidacji rynku. 

Transfer na szczycie PZPK - odejście Blanki Chmurzyńskiej-Brown do L‘Oréal Poland oraz objęcie stanowiska dyrektor generalnej PZPK przez Justynę Żerańską. Obu Paniom gratuluję i życzę sukcesów.

Nasz największy sukces w 2023 to…

Premiera naszej innowacyjnej pianki myjącej z peptydami. Produkt ten, będący połączeniem nauki i natury, szybko zdobył uznanie klientów, stając się symbolem naszego zaangażowania w tworzenie wysokiej jakości, ekologicznych i skutecznych kosmetyków. Dużym sukcesem było rozszerzenie dystrybucji stacjonarnej w sieci Super-Pharm i sprawdzenie siły marki, jaką od 2017 budowałem, zaczynając w online.

Wyzwaniem na rok 2024 będzie…

Utrzymanie równowagi między wysoką jakością a dostępnością cenową. Rozwój portfolio produktowego oraz zmiana magazynu na większy, powoli się już nie mieścimy; -)

Sobie i konkurencji na kolejny rok życzymy…

Wytrwałości dążenia do zrównoważonego rozwoju i satysfakcji z pracy, która przyczynia się do lepszego świata. 

# Wywiady i opinie
 reklama