Leszek Kłosiński, Oceanic: wyzwania są wielopoziomowe, ale radzimy sobie

Leszek Kłosiński, Oceanic: wyzwania są wielopoziomowe, ale radzimy sobie

Jaki będzie kosmetyczny świat po pandemii? Co zmieni się w zachowaniach konsumenckich? Z jakimi wyzwaniami  mierzą się firmy kosmetyczne? Pytamy o to przedstawicieli sektora...

- Czy pandemia koronawirusa to z Państwa perspektywy największe wyzwanie, z jakimi do tej pory mierzył się Wasz biznes?

Leszek Kłosiński, prezes zarządu Oceanic: Jest to wyzwanie wielopoziomowe. Musimy zadbać o bezpieczeństwo naszych współpracowników oraz zachować ciągłość biznesu. Do tego dochodzi zmiana rynku (częściowe jego zamknięcie), brak zainteresowania konsumentów kategoriami pielęgnacyjnymi oraz przecięty lub utrudniony łańcuch dostaw. Bez wątpienia jest to trudna sytuacja, z którą musimy się mierzyć. Dzięki zaangażowaniu naszego zespołu jestem pewien, że sobie poradzimy.

- Jak Państwa firma zareagowała na tę sytuację? Które decyzje były kluczowe, by chronić biznes?

Zareagowaliśmy natychmiast, wprowadzając takie zasady pracy, aby zachować maksymalne bezpieczeństwo wszystkich pracowników. Wprowadziliśmy zmiany asortymentowe wychodzące naprzeciw potrzebom rynku i konsumenta. Pracujemy bardzo ciężko, aby zapewnić dostępność naszych produktów we wszystkich kanałach dystrybucji.

- Jak marki powinny teraz komunikować się z konsumentami? Czy któreś kanały komunikacji zyskują na znaczeniu?

Zawsze, a w czasach kryzysu związanego z pandemią w szczególności, ważna jest otwarta komunikacja. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi konsumentami za pośrednictwem mediów społecznościowych.

- Czy w kryzysie można pracować na sympatię do marki? I przeciwnie, czym można tę sympatię tracić?

Wiarygodność, odpowiedzialność i bezpieczeństwo produktów w czasach kryzysu, w którym się znajdujemy, jest szczególnie ważne. My od początku istnienia firmy budowaliśmy ją w oparciu o te wartości. Dlatego nasi klienci z pełnych zaufaniem sięgają po nasze produkty i mają zaufanie do naszych marek.

- Jak długofalowo Covid-19 wpłynie na biznes kosmetyczny?

To bardzo trudne pytanie. Moim zdaniem zmienią się nawyki w zakresie podstawowej higieny. Do stałego rytuału wejdą produkty do dezynfekcji. W pozostałym zakresie sądzę, że klienci powoli będą wracać do swoich produktów. Oczywiście nie pozostanie bez znaczenia ogólna sytuacja gospodarcza, która wpłynie na zasobność portfeli konsumentów.

- Czy Covid-19 zrewidował pewne trendy kosmetyczne?

W jakimś stopniu na pewno. W czasach pandemii najważniejsze dla konsumentów jest bezpieczeństwo, więc pozostałe trendy odeszły trochę w cień.

- Czy w sektorze kosmetycznym zadziała „efekt szminki”, a może zaszła głęboka zmiana i mowa będzie raczej o „efekcie mydła”?

Chciałbym wierzyć, że „efekt szminki” zadziała również w tym kryzysie. Na chwilę obecną nie można tego stwierdzić, ale ludzie będą dążyli do powrotu normalności, więc szansa na to jest.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

 

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi