Joanna Hołuj, Iossi: prowadzenie firmy daje mi możliwość twórczego rozwoju na wielu poziomach

Joanna Hołuj, Iossi: prowadzenie firmy daje mi możliwość twórczego rozwoju na wielu poziomach

>> Każdy miewa w życiu momenty, gdy zastanawia się kim jest i czego chce <<
Julia Roberts

Z czego Pani zdaniem wynika silny udział kobiet na stanowiskach właścicielskich i menedżerskich w sektorze kosmetycznym?

Joanna Hołuj, właścicielka IOSSI: To fakt, branża beauty najbardziej przyciąga kobiety. Ich liczna reprezentacja na stanowiskach kierowniczych i menedżerskich wcale mnie jednak nie dziwi. Kto, jak nie one, są w stanie w pełni zrozumieć potrzeby drugiej kobiety? Dla mnie to naturalna sytuacja. Kosmetyki wciąż są produktami tworzonymi głównie dla nich. Oczywiście marki oferują asortyment również dla mężczyzn, jednak procentowo, tych kierowanych do kobiet jest o kilkadziesiąt procent więcej. Dotyczy to zarówno pielęgnacji, jak i kolorówki. W oczywisty sposób wpływa to na decyzje kadrowe na rynku pracy w naszym sektorze.

Dlaczego to właśnie biznes kosmetyczny Panią przyciągnął?

W moim przypadku było to dosyć nietypowe. Po wielu latach pracy jako grafik poczułam potrzebę zmiany. Na coś bardziej... twórczego, paradoksalnie. Ta wielka przygoda, rozpoczęła się od osobistej pasji. Od zawsze fascynowała mnie moc roślin i potencjał w nich tkwiący. To, jak olejki eteryczne, fermenty, ekstrakty czy oleje wchodzą ze sobą w interakcje, mogą synergicznie odpowiadać na różne potrzeby skóry. 

Tworzenie receptur, zgłębianie nowych technologii, jak również prowadzenie firmy, daje mi możliwość twórczego rozwoju na wielu poziomach. Kreuję miejsce, do którego aż chce się wracać, gdzie wszyscy czują się dobrze. To moja praca marzeń. 

Z jakimi stereotypami w biznesie kobiety wciąż muszą się mierzyć?

Długie lata realizowałam się jako grafik (freelancer). Pracowałam na własnych warunkach, dlatego teraz, tworząc firmę, otaczam się ludźmi, których po prostu lubię. Którzy są pracowici, odpowiedzialni, pełni zapału. Tak się złożyło, że w {iossi} są to głównie kobiety. Ale oczywiście nie zamykamy się na mężczyzn, nikogo nie dyskryminujemy: -)

Trzy najważniejsze cechy, jakie przydają się w zarządzaniu firmą?

Tylko trzy?: -) Na pewno umiejętność słuchania, delegowania zadań, otwartość... Ważne jest również poczucie humoru, elastyczność. 

Aby sprawnie zarządzać firmą lub działem trzeba być pracowitym człowiekiem, który umie słuchać innych, a jednocześnie wie jak i komu rozdysponować konkretne zadania. Ma zaufanie do ludzi, z którymi współpracuje, a jeśli zdarzy się jakaś “wpadka” — ma na tyle poczucia humoru, by wiedzieć, że to nie koniec świata. 

Jakie są Pani zdaniem współczesne konsumentki? Co je inspiruje? Jak traktują kwestię urody? Czym kierują się w swoich wyborach? O czym firmy kosmetyczne powinny pamiętać, kierując do nich swoją ofertę?

Trudno określić, jaka dokładnie jest współczesna konsumentka — dla mnie każda z nas jest inna, wyjątkowa. Ma swoje upodobania, indywidualnie podchodzi do swoich wyborów i tego, co jest dla niej dobre. Trendem, który coraz bardziej rośnie w siłę, jest świadomość tego, co nakładamy na skórę. Koreluje to z tym, co pojawiło się kilkadziesiąt lat temu w branży spożywczej. Dzisiaj nikogo już nie dziwi, że w lokalnym sklepie można kupić kiełki. Zapotrzebowanie konsumentów na składniki naturalne, również w kosmetykach, stale wzrasta i rewolucjonizuje branżę beauty. Chcemy, żeby to, co kładziemy na skórę nie było zaledwie marketingowym hasłem. Sięgamy po naukę, osiągnięcia techniki, analizujemy składy, ale i z szacunkiem patrzymy w stronę przeszłości — czerpiąc z mądrości naszych babć. 

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi