Hagi Cosmetics: pokolenie Z wrażliwe na transparentny, uczciwy przekaz
Hagi Cosmetics: pokolenie Z wrażliwe na transparentny, uczciwy przekaz

Hanna Kurcińska, współwłaścicielka Hagi Cosmetics:

Nasze kosmetyki są podzielone według indywidualnych potrzeb skóry na 4 żywioły: woda, powietrze, ogień i ziemia. Najmłodszemu pokoleniu dedykujemy naszą serie ogień. Jest ona skierowana do osób aktywnych i pełnych energii.

Podstawą kosmetyków są naturalne oleje roślinne i dodatki takie jak: oczyszczające glinki, egzotyczne masła, jedwab czy przyprawy korzenne. Dodatki mają różnorodne działanie: rozgrzewają, usuwają martwy naskórek, wygładzają, usuwają podrażnienia i wzmacniają kruche naczynka.

Młode pokolenie, ze względu na zanieczyszczenie środowiska, często zmaga się także z różnego rodzaju problemami skóry. Dla tych osób stworzyliśmy naszą serię powietrze przeznaczoną dla alergików i atopików.

Kosmetyki do ich nadwrażliwej skóry produkowane są z ekologicznych olejów, których skład jest zbliżony do naturalnych lipidów komórek skóry.

Jeśli chodzi o komunikację z młodym pokoleniem, to z naszej perspektywy powinna być ona nastawiona na bezpośredni kontakt. Młodzi ludzie nie boją się pisać bezpośrednio do producentów, często też zamieszczają swoje komentarze pod wpisami firm w mediach społecznościowych.

Są odważni i wiedzą, czego chcą. Pokolenie Z to konsumenci bardzo wymagający i bardzo wrażliwi na transparentny, prawdziwy przekaz. Bez problemu „wytkną” niespójności czy niejasności w komunikacji. Potrafią być bardzo „wylewni” i emocjonalni, jeśli produkt spełnia ich oczekiwania, ale tez bardzo krytyczni, jeśli odkryją jakąś „ściemę”.  Nam taka komunikacja odpowiada, jest prawdziwa i zaangażowana i o ile producent nie ma nic do ukrycia może czerpać z takiego kontaktu z klientem same korzyści.

Młode pokolenie jest także mocno zaangażowane proekologiczne i dużo bardziej świadome w kwestii ochrony środowiska niż poprzednie, dla którego liczyła się przede wszystkim funkcjonalność i cena produktu.

Pokolenie Z jest bardzo wymagające, jeśli chodzi o kosmetyki. Produkty muszą mieć bardzo dobry skład, szybko przynosić spodziewane efekty, pięknie pachnieć i wyglądać i być przyjazne dla środowiska. To wyzwanie dla wszystkich firm produkujących kosmetyki. Taka postawa konsumencka wymusza na producentach szereg dodatkowych działań w kierunku utrzymania, jakości, odpowiedniego opakowania produktów i sprawnej logistyki.

Jeśli chodzi o kontakt z pokoleniem Z, to najlepiej komunikować się za pośrednictwem Internetu i mediów społecznościowych. Najlepszym miejsce do tego pozostaje póki, co Facebook z możliwością kontaktu przez komentarz lub w wiadomości prywatnej, a także Instagram poprzez komentarze pod zdjęciami czy w relacjach na Insta Stories. My korzystamy także z komunikacji mailowej i telefonicznej.

Bardzo dobrym sposobem na bezpośredni kontakt z konsumentami jest także udział firmy w targach typu slow, z produktami rzemieślniczymi, unikalnymi i wysokiej jakości.

Mamy wtedy okazję porozmawiać o oczekiwaniach tej grupy docelowej, poznać ich opinie o naszych kosmetykach i wyciągnąć wnioski, co możemy zrobić jeszcze lepiej żeby odpowiedzieć na ich potrzeby dotyczące pielęgnacji skóry.

fot. Pixabay.com
# Wywiady i opinie
 reklama