Elfa Pharm Polska: konsumenci w social mediach doceniają autentyczność i transparentność

Elfa Pharm Polska: konsumenci w social mediach doceniają autentyczność i transparentność

Jakub Godek, Junior Brand Manager Elfa Pharm Polska:

Social media i branża beauty mają ze sobą wiele wspólnego, dlatego w dobie nieprzerwanego dostępu do Instagrama warto skutecznie zintegrować działania promocyjne marki zarówno w świecie wirtualnym, jak i offline. 

Przez ostatnie dwa lata przywykliśmy do pracy bez wychodzenia z domu, a spora część naszych codziennych aktywności została przeniesiona do sieci. I tego już nie zmienimy. Czego poszukuje współczesny konsument oraz jakie wyzwania stoją przed marketingowcami, którzy próbują do nas dotrzeć? 

Oczekujemy autentyczności. Szczególnie w branży kosmetycznej nie przyjmujemy już piękna wykreowanego w edytorze zdjęć. Kosmetyki nie mają już tuszować naturalnego wyglądu, a stosowanie kremu do twarzy nie cofnie nas do lat młodzieńczych. Trend #mindfulness (hasztag został użyty prawie 30 milionów razy!) potwierdza, że chcemy być obecni tu i teraz. Dlatego marki często rezygnują z agencji castingowych i poszukują „twarzy” dla swojej marki wśród klientek. Zamiast kreacji wolimy selfie z codziennej rutyny pielęgnacyjnej w naszej łazience. 

Mali twórcy z wielkim wpływem. Mowa tutaj o mikorinflencerach, którzy gromadzą wokół siebie społeczność zorientowaną w danym temacie. Doszliśmy do momentu, w którym już nie liczba obserwujących jest warunkiem efektywnej współpracy. Stawiamy na jakościowe treści, a tych coraz częściej poszukujemy u niszowych ekspertek. Czy influencer, który w jednym tygodniu promuje produkty z segmentu FMCG, będzie w stanie doradzić nam w wyborze szamponu odpowiedniego dla włosów niskoporowatych? Współpracując z włosomaniaczkami wiem, że wybór kosmetyków do testowania powinien być poprzedzony dokładną analizą produktów, a treść recenzji leży w rękach influencera, a nie marki. To podejście na pewno zaowocuje dotarciem do grona lojalnych użytkowników, którzy faktycznie chcą nas poznać. 

Czyste piękno, czyli clean beauty. Chcemy wiedzieć więcej, więc coraz chętniej sięgamy do składów kosmetycznych i wnikamy w DNA marki. Warto zadbać o przejrzystość i nie mieć nic do ukrycia. Konsument jest świadomy, dlatego łatwo dotrze do informacji, które chce uzyskać. Oczywiście zacznijmy od opracowania naturalnego produktu w ekologicznym opakowaniu, ale później nie bójmy się tworzyć rozbudowanych komunikatów. Grafiki z analizą składników czy pokazanie działania to podstawowe elementy strategii promocyjnej w mediach społecznościowych.   

Przede wszystkim działajmy świadomie i przejrzyście, pamiętając, że my również jesteśmy konsumentami, którzy oczekują autentyczności. A granica między marką a użytkownikiem w mediach społecznościowych już dawno się zatarła.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama