Elfa Pharm Polska: konsumenci w social mediach doceniają autentyczność i transparentność
Elfa Pharm Polska: konsumenci w social mediach doceniają autentyczność i transparentność

Jakub Godek, Junior Brand Manager Elfa Pharm Polska:

Social media i branża beauty mają ze sobą wiele wspólnego, dlatego w dobie nieprzerwanego dostępu do Instagrama warto skutecznie zintegrować działania promocyjne marki zarówno w świecie wirtualnym, jak i offline. 

Przez ostatnie dwa lata przywykliśmy do pracy bez wychodzenia z domu, a spora część naszych codziennych aktywności została przeniesiona do sieci. I tego już nie zmienimy. Czego poszukuje współczesny konsument oraz jakie wyzwania stoją przed marketingowcami, którzy próbują do nas dotrzeć? 

Oczekujemy autentyczności. Szczególnie w branży kosmetycznej nie przyjmujemy już piękna wykreowanego w edytorze zdjęć. Kosmetyki nie mają już tuszować naturalnego wyglądu, a stosowanie kremu do twarzy nie cofnie nas do lat młodzieńczych. Trend #mindfulness (hasztag został użyty prawie 30 milionów razy!) potwierdza, że chcemy być obecni tu i teraz. Dlatego marki często rezygnują z agencji castingowych i poszukują „twarzy” dla swojej marki wśród klientek. Zamiast kreacji wolimy selfie z codziennej rutyny pielęgnacyjnej w naszej łazience. 

Mali twórcy z wielkim wpływem. Mowa tutaj o mikorinflencerach, którzy gromadzą wokół siebie społeczność zorientowaną w danym temacie. Doszliśmy do momentu, w którym już nie liczba obserwujących jest warunkiem efektywnej współpracy. Stawiamy na jakościowe treści, a tych coraz częściej poszukujemy u niszowych ekspertek. Czy influencer, który w jednym tygodniu promuje produkty z segmentu FMCG, będzie w stanie doradzić nam w wyborze szamponu odpowiedniego dla włosów niskoporowatych? Współpracując z włosomaniaczkami wiem, że wybór kosmetyków do testowania powinien być poprzedzony dokładną analizą produktów, a treść recenzji leży w rękach influencera, a nie marki. To podejście na pewno zaowocuje dotarciem do grona lojalnych użytkowników, którzy faktycznie chcą nas poznać. 

Czyste piękno, czyli clean beauty. Chcemy wiedzieć więcej, więc coraz chętniej sięgamy do składów kosmetycznych i wnikamy w DNA marki. Warto zadbać o przejrzystość i nie mieć nic do ukrycia. Konsument jest świadomy, dlatego łatwo dotrze do informacji, które chce uzyskać. Oczywiście zacznijmy od opracowania naturalnego produktu w ekologicznym opakowaniu, ale później nie bójmy się tworzyć rozbudowanych komunikatów. Grafiki z analizą składników czy pokazanie działania to podstawowe elementy strategii promocyjnej w mediach społecznościowych.   

Przede wszystkim działajmy świadomie i przejrzyście, pamiętając, że my również jesteśmy konsumentami, którzy oczekują autentyczności. A granica między marką a użytkownikiem w mediach społecznościowych już dawno się zatarła.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager