Dziennikarka Elle promuje #P-Beauty w swojej książce - wkrótce premiera
Dziennikarka "Elle" promuje #P-Beauty w swojej książce - wkrótce premiera

- Po latach ślepego podążania za trendami i rzucania się na wszystko, co zagraniczne, w końcu zaczęliśmy doceniać to, co nasze i swojskie - mówi Marta Krupińska, dziennikarka polskiego "Elle", która postanowiła przekonać polskie konsumentki, że polskie kosmetyki mają moc.

Jej poradnik ukaże się w księgarniach 16 października. Przedpremierowo rozmawiamy z autorką "Polish Beauty. Przewodnik naturalnego piękna dla Polek".

Wirtualne Kosmetyki: Czym dla ciebie jest Polish Beauty?

Marta Krupińska: To naturalne piękno, które widać na zewnątrz, ale też bijące od środka. Pielęgnacja i dbanie o siebie w zgodzie ze sobą i z naturą, skupione wokół potrzeb i zdrowia skóry, w oparciu o lokalne składniki. Bez spędzania godzin przed lustrem, wydawania fortuny na kosmetyki, niepotrzebnych przeróbek w Photoshopie czy gabinecie medycyny estetycznej.

Czy znajdujesz jakieś wyróżniki, które są charakterystyczne dla kosmetycznej produkcji Made in Poland?

Naturalne, przemyślane składy, lokalne składniki, wysoka jakość i przystępna cena. Cieszy mnie wysyp polskich marek kosmetyków naturalnych, bez sztucznych wypełniaczy i ulepszaczy i powrót do lokalnych roślinnych składników. Ekstrakt z jarzębiny czy olej z rokitnika w niczym nie ustępują egzotycznym rewelacjom z drugiej strony globu.

Z czego wynika wspomniany przez ciebie wysyp kosmetycznych startupów w ostatnich 3-4 latach?

Polki coraz chętniej sięgają po kosmetyki made in Poland. Tę modę na lokalność widać też w innych sferach życia: w modzie, kuchni, designie. Po latach ślepego podążania za trendami i rzucania się na wszystko, co zagraniczne, w końcu zaczęliśmy doceniać to, co nasze i swojskie. Zwłaszcza, że polskie kosmetyki są coraz częściej świetną wizytówką Polski za granicą. Weźmy choćby Inglot, który ma swoje butiki w Mediolanie i Nowym Jorku czy Yope i Glov, których produktami zachwycają się kobiety na całym świecie.

Zdradzisz nam swoje ulubione kosmetyki?

Lubię testować produkty różnych marek, ale w ofercie wielu z nich mam swoich ulubieńców. Np. woda różana Make Me Bio zastępuje mi tonik, świetnie łagodzi podrażnienia i odświeża. W każdą podróż zabieram rękawicę do demakijażu Glov. Lubię też olej z pestek malin Ministerstwa Dobrego Mydła (to tzw. olej suchy, który szybko się wchłania i nie zostawia tłustej warstwy) i ich balsam w sztyfcie Czekośliwka. Pachnie tak smakowicie, że mam ochotę go zjeść. Jestem też uzależniona od balsamów rozświetlających Herla i Hagi ze złotymi drobinkami. Dzięki nim nawet w środku zimy skóra wygląda jak muśnięta słońcem.

Porozmawiajmy chwilę o adresatkach twojej książki. Polskie konsumentki  – czy widać jakieś nasze narodowe preferencje w pielęgnacji czy makijażu?

Według mnie Polki najbardziej lubią inwestować w to, co widać. Dlatego największą wagę przykładają do makijażu, mają „zrobione” włosy, paznokcie. Podobnie z medycyną estetyczną – jeśli już decydują się na zabieg, to często będzie to np. powiększanie ust, bo jest bardziej spektakularne od mezoterapii. Z kolei zabiegi prewencyjne, opóźniające procesy starzenia czy pielęgnacja, np. demakijaż, często schodzi u nich na dalszy plan. Na szczęście to się zmienia i coraz częściej wolimy zapobiegać problemom skóry niż później je leczyć.

Jak duży wpływ na to, co ląduje w kosmetyczce Polki ma reklama?

Myślę, że wciąż spory. Choć dziś to bardziej influencerki dyktują trendy. Coraz więcej marek decyduje się na współpracę z nimi, bo dzięki ich zasięgom na blogu, kanale na Youtubie czy instagramowym profilu trafiają do naprawdę szerokiego grona odbiorców. I to nie przypadkowych, ale zainteresowanych tematem. Ale z drugiej strony rośnie świadomość konsumencka. Polki szukają eksperckich rekomendacji, interesują się składami, chcą, aby kosmetyki były dobrane do ich potrzeb. Twarz celebrytki w reklamie nie jest już dla nich wystarczającą zachętą do zakupu.

Branża kosmetyczna rzeczywiście mocno dziś stawia na promocję poprzez influencerki, choć czasami zastanawiam się czy opinie na temat ich rządu dusz nie są przesadzone?

Biorąc pod uwagę ich zasięgi i popularność, na pewno mają wpływ na kosmetyczne wybory Polek. Jeśli przy tym edukują i promują dobre wzorce pielęgnacyjne, to chwała im za to;-) Ale jest też spora grupa influencerek, które lansują trend na mocno przerysowany makijaż. I o ile broni się on na Instagramie, to w życiu codziennym wygląda często sztucznie i wulgarnie.

Powiedz, a skąd w ogóle pomysł na tę książkę?

Kosmetyki to nieodłączny element mojej pracy. Sporo testuję i czytam o nowościach. Zauważyłam, że co i rusz pojawiają się kolejne poradniki o koreańskich czy japońskich sekretach piękna, a brakuje takiej pozycji dla Polek. Ponadto, podczas wywiadów często słyszałam od dermatologów i kosmetologów, że boom na K-beauty u wielu ich pacjentek negatywnie odbił się na skórze. Bo skóra skórze nierówna. I to, gdzie mieszkamy, ma ogromny wpływ na najlepszą dla nas pielęgnację. Napisałam więc książkę dla Polek w każdym wieku, zarówno młodych, mocno osadzonych w mediach społecznościowych, jak i trochę starszych, które chcą wyglądać i czuć się świetnie. Nie tracąc przy tym zbyt wiele czasu i nie szkodząc środowisku.

Gdybyś mogła zarekomendować swój poradnik tylko jednym zdaniem…

#Polish beauty. Przewodnik naturalnej pielęgnacji” to obowiązkowa pozycja dla Polek, która podpowie im, jak być sobą i być piękną.

Dzięki za rozmowę, a przede wszystkim kreatywną promocję P-beauty:-) Niech książka sprzedaje się jak ciepłe bułeczki!

Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Wywiady i opinie

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego