Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Bielenda Kosmetyki Naturalne

Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Bielenda Kosmetyki Naturalne

Marek Bielenda, prezes zarządu Bielenda Kosmetyki Naturalne

2022 - to był rok…

Strategicznego pozycjonowania i wzmacniania marek w grupie Bielenda. W tej chwili pod skrzydłami naszej firmy rozwijanych jest dwanaście* brandów kosmetycznych – obecnych we wszystkich kluczowych segmentach polskiego rynku beauty oraz tworzących kosmetyki dla kobiet w różnym wieku i o zróżnicowanej zasobności portfela. Z początkiem 2022 roku, dzięki finalizacji przejęcia SheCosmetics, do grupy Bielenda dołączyły marki SheHand, SheFoot i ManFoot. W ciągu ostatnich miesięcy udało nam się uporządkować ich portfolio, wdrożyć nowe linie produktowe, a także – z czego jesteśmy szczególnie dumni – wprowadzić na rynek nową markę w rodzinie SHE, czyli SheCare.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2022 roku to…

Po pierwsze inflacja, a szerzej sytuacja gospodarcza, która zdecydowanie kształtuje decyzje i nastroje konsumenckie. Drugie słowo to wojna, która rozpoczęła się w lutym ub. r. za naszą wschodnią granicą i która wpłynęła na eksport oraz wymianę handlową w całym regionie. Z powyższymi dwoma wiąże się oczywiście sprzedaż. Niewątpliwym wyzwaniem stało się utrzymaniem jej na stabilnym poziomie, z szansą na wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Po pierwszych analizach ostatnich dwunastu miesięcy mogę jednak powiedzieć, że za sprawą sukcesów nowych wdrożeń m.in. w ramach naszych flagowych brandów oraz dzięki rozszerzaniu grupy o nowej marki, na realizację założonych celów sprzedażowych patrzymy z optymizmem. Z ostrożnym, ale z optymizmem.

Nasz największy sukces w 2022 to…

Bardzo pozytywne reakcje i opinie na temat nowości w każdej marce grupy Bielenda. Wszystkie mogą się pochwalić przynajmniej jedną linią, która szczególnie mocno zdobyła serca konsumentów i znalazła swoje miejsce na silnie konkurencyjnym rynku. Z tych najważniejszych mogę wymienić linię Blue Matcha marki Bielenda – w jej przypadku wygrały świetne, niestandardowe formuły oraz design opakowań, który ogromnie spodobał się młodym konsumentkom i wyraźnie zaznaczył swoją obecność w świecie mediów społecznościowych, rodzinę kosmetyków Luxury marki Dermika (Luxury Ceramides, Luxury Caviar, Luxury Placenta, Luxury Gold i Luxury Neocollagen), z którymi doskonale trafiliśmy w oczekiwania dojrzałych kobiet – zarówno w odniesieniu do ekskluzywnych składników, jak i eleganckiego wyglądu produktów, czy też kosmetyki HairBoom Rice Rehab (w ramach marki BodyBoom), które – w kategorii produktów do mycia i pielęgnacji włosów – zyskały już status niemal kultowych.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Ogromna popularność kosmetyków służących pielęgnacji anti-age z zastosowaniem retinolu i ceramidów. To absolutni zwycięzcy, jeśli chodzi o listę najczęściej poszukiwanych składników aktywnych w produktach kosmetycznych w 2022 roku. Obserwujemy też rosnące zainteresowanie kosmetykami funkcjonalnymi – szczególnie tymi, które wywodzą się z formuł profesjonalnych. W tym segmencie mocno stawiamy więc na rozwój marki Bielenda Professional Supremelab, która z kilkoma nowymi liniami wzmocniła właśnie swoją obecność na rynku.

Wyzwaniem na rok 2023 będzie…

Reagowanie na zmieniającą się sytuację ekonomiczną, na którą wpływać będzie m.in. inflacja oraz zapowiadany spadek wzrostu gospodarczego. Wszystko to wiąże się z niepewnością w zakresie produkcji, logistyki i sprzedaży. Nie bez znaczenia dla naszego życia będzie trwająca wojna w Ukrainie, a w kontekście biznesowym – skutki polityki covidowej w Chinach. Wyzwaniem dla naszej firmy – ale tym razem w jak najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu – będą dalsze działania grupy Bielenda w ramach strategi zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy bowiem realizację niezwykle ambitnego planu zmian i udoskonaleń w obszarze ekologii, odpowiedzialności społecznej i zarządzania w firmie. Wszystkie mają służyć ochronie środowiska naturalnego, budowaniu relacji z bliskim i dalszym otoczeniem naszego biznesu oraz ciągłemu rozwojowi pracowników grupy Bielenda.

Sobie i konkurencji na 2023 życzymy...

Optymizmu, odwagi i konsekwencji w realizacji założonych planów.
 

*Grupę Bielenda tworzą marki: Bielenda, Bielenda Professional, Bielenda Professional Supremelab, Dermika, Soraya, FaceBoom, BodyBoom, BabyBoom, SheCare, SheHand, SheFoot, ManFoot.

# Wywiady i opinie
 reklama