Strategicznego pozycjonowania i wzmacniania marek w grupie Bielenda. W tej chwili pod skrzydłami naszej firmy rozwijanych jest dwanaście* brandów kosmetycznych – obecnych we wszystkich kluczowych segmentach polskiego rynku beauty oraz tworzących kosmetyki dla kobiet w różnym wieku i o zróżnicowanej zasobności portfela. Z początkiem 2022 roku, dzięki finalizacji przejęcia SheCosmetics, do grupy Bielenda dołączyły marki SheHand, SheFoot i ManFoot. W ciągu ostatnich miesięcy udało nam się uporządkować ich portfolio, wdrożyć nowe linie produktowe, a także – z czego jesteśmy szczególnie dumni – wprowadzić na rynek nową markę w rodzinie SHE, czyli SheCare.
Po pierwsze inflacja, a szerzej sytuacja gospodarcza, która zdecydowanie kształtuje decyzje i nastroje konsumenckie. Drugie słowo to wojna, która rozpoczęła się w lutym ub. r. za naszą wschodnią granicą i która wpłynęła na eksport oraz wymianę handlową w całym regionie. Z powyższymi dwoma wiąże się oczywiście sprzedaż. Niewątpliwym wyzwaniem stało się utrzymaniem jej na stabilnym poziomie, z szansą na wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Po pierwszych analizach ostatnich dwunastu miesięcy mogę jednak powiedzieć, że za sprawą sukcesów nowych wdrożeń m.in. w ramach naszych flagowych brandów oraz dzięki rozszerzaniu grupy o nowej marki, na realizację założonych celów sprzedażowych patrzymy z optymizmem. Z ostrożnym, ale z optymizmem.
Bardzo pozytywne reakcje i opinie na temat nowości w każdej marce grupy Bielenda. Wszystkie mogą się pochwalić przynajmniej jedną linią, która szczególnie mocno zdobyła serca konsumentów i znalazła swoje miejsce na silnie konkurencyjnym rynku. Z tych najważniejszych mogę wymienić linię Blue Matcha marki Bielenda – w jej przypadku wygrały świetne, niestandardowe formuły oraz design opakowań, który ogromnie spodobał się młodym konsumentkom i wyraźnie zaznaczył swoją obecność w świecie mediów społecznościowych, rodzinę kosmetyków Luxury marki Dermika (Luxury Ceramides, Luxury Caviar, Luxury Placenta, Luxury Gold i Luxury Neocollagen), z którymi doskonale trafiliśmy w oczekiwania dojrzałych kobiet – zarówno w odniesieniu do ekskluzywnych składników, jak i eleganckiego wyglądu produktów, czy też kosmetyki HairBoom Rice Rehab (w ramach marki BodyBoom), które – w kategorii produktów do mycia i pielęgnacji włosów – zyskały już status niemal kultowych.
Ogromna popularność kosmetyków służących pielęgnacji anti-age z zastosowaniem retinolu i ceramidów. To absolutni zwycięzcy, jeśli chodzi o listę najczęściej poszukiwanych składników aktywnych w produktach kosmetycznych w 2022 roku. Obserwujemy też rosnące zainteresowanie kosmetykami funkcjonalnymi – szczególnie tymi, które wywodzą się z formuł profesjonalnych. W tym segmencie mocno stawiamy więc na rozwój marki Bielenda Professional Supremelab, która z kilkoma nowymi liniami wzmocniła właśnie swoją obecność na rynku.
Reagowanie na zmieniającą się sytuację ekonomiczną, na którą wpływać będzie m.in. inflacja oraz zapowiadany spadek wzrostu gospodarczego. Wszystko to wiąże się z niepewnością w zakresie produkcji, logistyki i sprzedaży. Nie bez znaczenia dla naszego życia będzie trwająca wojna w Ukrainie, a w kontekście biznesowym – skutki polityki covidowej w Chinach. Wyzwaniem dla naszej firmy – ale tym razem w jak najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu – będą dalsze działania grupy Bielenda w ramach strategi zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku rozpoczęliśmy bowiem realizację niezwykle ambitnego planu zmian i udoskonaleń w obszarze ekologii, odpowiedzialności społecznej i zarządzania w firmie. Wszystkie mają służyć ochronie środowiska naturalnego, budowaniu relacji z bliskim i dalszym otoczeniem naszego biznesu oraz ciągłemu rozwojowi pracowników grupy Bielenda.
Optymizmu, odwagi i konsekwencji w realizacji założonych planów.
*Grupę Bielenda tworzą marki: Bielenda, Bielenda Professional, Bielenda Professional Supremelab, Dermika, Soraya, FaceBoom, BodyBoom, BabyBoom, SheCare, SheHand, SheFoot, ManFoot.