Anna Śliwińska, Olivia Plum: trzeba robić swoje i nie zwalniać tempa

Anna Śliwińska, Olivia Plum: trzeba robić swoje i nie zwalniać tempa

Jaki będzie kosmetyczny świat po pandemii? Co zmieni się w zachowaniach konsumenckich? Z jakimi wyzwaniami  mierzą się firmy kosmetyczne? Pytamy o to przedstawicieli sektora...

Czy pandemia koronawirusa to z Państwa perspektywy największe wyzwanie, z jakimi do tej pory mierzył się Wasz biznes?

Anna Śliwińska, właścicielka firmy: Z perspektywy młodej, rozwijającej się marki to zdecydowanie wyzwanie... Trzeba niejednokrotnie wyjść ze strefy komfortu, być jeszcze bliżej klienta, wychodzić naprzeciw jego oczekiwaniom. Co więcej, trzeba być bardziej elastycznym, dopasowywać swoje działania do nowych warunków oraz szybko na nie reagować - na przykład włączając opcję paczkomatów w tydzień po ogłoszeniu pandemii.

Jak Twoja firma zareagowała na tę sytuację? Które decyzje były kluczowe, by ratować biznes?

Wszystkie działania, które realizuję mają na celu dalszy rozwój marki Olivia Plum.

Staram się przenieść działania bardziej do online’u, być bardziej obecna w mediach społecznościowych, prowadzić rozmowy z klientem, doradzać mu jakie kosmetyki wybrać, jak je używać.

Być jego doradcą, ale również przyjaciółką, która również dotknięta jest pandemią i nie zawsze tryska energią i dobrym humorem, ale szuka rozwiązań i chętnie się nimi dzieli z innymi.

W pozostałych sferach biznesu, jedyną słuszną drogą jest po prostu robić swoje i nie zwalniać tempa.

Skutki pandemii będziemy odczuwać przez długi okres czasu, więc zawieszenie działań w jakimkolwiek obszarze, może się odbić na nas negatywnie. Myślę, że znaczna część z nas, ma jeszcze więcej pracy aniżeli normalnie.

Jak marki powinny teraz komunikować się z konsumentami? Czy któreś kanały komunikacji zyskują na znaczeniu?

Marki powinny przede wszystkim odpowiadać na potrzeby klientów, zarówno poprzez sprzedawane produkty, jak i komunikację.

Marki, za którymi stoi jakaś postać, osoba właściciela czy właścicielki, mają wielką szansę na pokazanie się tym klientom, dać się im bliżej poznać, być dla nich, pomimo że wirtualnie.

Kanały social mediów to zdecydowanie ten obszar komunikacji, który zyskał jeszcze bardziej na znaczeniu.

Czy w kryzysie można pracować na sympatię do marki? I przeciwnie, czym można tę sympatię tracić?

Zdecydowanie trzeba pracować na sympatię -  pokazać, że ten kryzys dotyka wszystkich i należy się wspierać, ale także traktować zaistniałą sytuację jako szansę dla marki na bycie bliżej klienta. Przecież wszyscy jesteśmy w tej samej sytuacji. Sama pokazuję i mówię o tym otwarcie jak się czuję w tym trudnym czasie, co stanowi dla mnie odskocznię, jak sobie pomagam itd. Nieumiejętnymi decyzjami można zawsze, nie tylko podczas pandemii, stracić sympatię.

Czy Covid-19 zrewidował pewne trendy kosmetyczne?

Podejrzewam, że klientki mogą być bardziej zainteresowane pielęgnacją, aniżeli makijażem. Aczkolwiek to, że aktualnie znaczna część z nas, pracując z domów nie robi makijażu na co dzień, nie oznacza, że za jakiś czas wszystko wróci do normy;-) Wydaje mi się, że mając więcej czasu w domu, my kobiety dostrzegłyśmy uroki domowego spa. Uważam, że ten trend na pewno z nami zostanie, bowiem niektóre rytuały pielęgnacyjne nie wymagają od nas bardzo dużo czasu, a dają zarówno efekty, jak i przyjemność z ich robienia.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi