Allvernum: jako branża kosmetyczna byliśmy w bardziej uprzywilejowanej pozycji niż inne sektory

Allvernum: jako branża kosmetyczna byliśmy w bardziej uprzywilejowanej pozycji niż inne sektory

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Urszula Pierzchała, współwłaścicielka firmy:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Pandemia, żel/płyn antybakteryjny, lockdown.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

2020 roku jest rokiem pełnym wyzwań, przede wszystkim wymagał bardzo dużej elastyczności w podejściu do strategii i działań biznesowych. W naszych planach były cztery imprezy targowe zagraniczne, którymi mieliśmy zamknąć Program dotacji „Go to brand”. Żadna z imprez - z wiadomych względów - się nie odbyła. Pod te targi mieliśmy przygotowane wdrożenia, które wstrzymaliśmy. W założeniach mieliśmy ambitniejsze plany wzrostu, kończymy ten rok na plusie i jesteśmy wdzięczni, że przetrwaliśmy i cały czas funkcjonowaliśmy, ale też, że jako branża kosmetyczna byliśmy w bardziej uprzywilejowanej pozycji niż inne sektory. Był to też rok, w której my - kosmetyczni - udowodniliśmy, że potrafimy bardzo szybko wytworzyć produkty antybakteryjne i pomóc w pierwszej fazie walki z koronawirusem, pokazaliśmy też, że umiemy pomagać. Pomoc branży dla medyków, była tego pięknym przykładem.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Naszym zdaniem w kategorie luksusowe i w kategorię makijażu, choć nie mamy dostępu do danych rynkowych wszystkich kategorii.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Elastyczne podejście do potrzeb klientów, sprzedaż mydeł, kremów do rąk i żelu antybakteryjnego. Z drugiej strony bardzo duża dyscyplina w prowadzeniu firmy, by zachować bezpieczeństwo zespołu i ciągłość realizacji zamówień i wysyłek towaru.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Przetrwać najtrudniejszy czas, pracować nad nowymi produktami i nie stracić kontaktu z klientami, stąd działania poprzez internet, aktywna sprzedaż przez sklep internetowy.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Rozwój kategorii zapachy, aroma home, aromaterapii - to od strony produktowej. Od strony rynkowej - dalsze budowanie sprzedaży w każdym możliwym kanale, bo dywersyfikacja, na pewno jest jedną z lepszych strategii.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Pandemia zmieniła zachowania konsumentów, pytanie czy trwale? Klienci ograniczyli potrzeby zakupowe, ale z drugiej strony podoba mi się trend, w którym konsumenci zwracają uwagę na to, gdzie został wyprodukowany produkt, chcą wspierać polskie biznesy, lokalne akcje. W social mediach obserwujemy takie coraz liczniejsze przykłady wspierania-reklamowania-polecania lokalnych produktów. Chciałabym, by było to trwałe zjawisko. Moim zdaniem ten czas pandemii przyspieszył też trend eko, ale nie mam tu na myśli wyłącznie rozwoju kategorii naturalnych kosmetyków, ale szerzej - odpowiedzialności za planetę. Jelenie spacerujące po Krupówkach, czy o wiele mniejszy smog, np. nad Krakowem - w związku z mniejszym natężeniem ruchu samochodów i samolotów - było to to przedmiotem licznych dyskusji... Potrzeba i zrozumienie recyklingu, koszty opłat za śmieci – powinniśmy to nadal podtrzymać w świadomości naszych klientów - i jako branża kosmetyczna wspierać i włączać się w akcje edukacyjne.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Obawiam się, że przez pierwszy kwartał wciąż będzie to trend „przetrwać pandemię”, i czas bardzo mocnych promocji, by zachęcić klientów do zakupów. Moim życzeniem moim byłoby dalsze budowanie PL-Polish Beauty; -)

Sobie i konkurencji życzymy…

Przede wszystkim zdrowia, pogody ducha, trafnych decyzji, ciekawych pomysłów, przyjaznych rozmów i jak najczęstszego poczucia win-win w każdej biznesowej relacji, a prywatnie podróży dalekich i bliskich, ale przede wszystkim nieograniczonych; -)

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi