Agnieszka Rajewska, Laboratorium Kosmetyczne Joanna: w sektorze kosmetycznym najmocniej zadziała „efekt smart shopping”

Agnieszka Rajewska, Laboratorium Kosmetyczne Joanna: w sektorze kosmetycznym najmocniej zadziała „efekt smart shopping”

Jaki będzie kosmetyczny świat po pandemii? Co zmieni się w zachowaniach konsumenckich? Z jakimi wyzwaniami  mierzą się firmy kosmetyczne? Pytamy o to przedstawicieli sektora...

- Czy pandemia koronawirusa to z Państwa perspektywy największe wyzwanie, z jakimi do tej pory mierzył się Wasz biznes?

Agnieszka Rajewska, dyrektor marketingu Laboratorium Kosmetyczne Joanna: Na pewno jest to sytuacja, z jaką do tej pory nie mierzył się cały świat - nie tylko branża kosmetyczna czy nasza firma. Covid-19 spowodował globalny paraliż oraz zahamowanie gospodarki.

Na szczęście nasza firma posiada w swojej ofercie głównie produkty do podstawowej pielęgnacji włosów i ciała, z ekonomicznego segmentu cenowego. Prognozujemy, że w kryzysie z produktów pierwszej potrzeby klienci nie będą rezygnowali.

Natomiast obawiamy się problemów  na innym obszarze naszej działalności, czyli ciągłości dostaw opakowań i surowców do produkcji kosmetyków.

- Jak Państwa firma zareagowała na tę sytuację? Które decyzje były kluczowe, by chronić biznes?

Staraliśmy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów. Dlatego też w firmowym e-sklepie promowaliśmy dostawy paczek do paczkomatów oraz edukowaliśmy klientów o bezpiecznych zakupach. W naszym e-sklepie przy zakupach powyżej 95 zł. obowiązuje darmowa dostawa do paczkomatów.

Ponadto w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku wprowadziliśmy linię produktów odświeżająco – antybakteryjnych, wyjątkowo skutecznych dzięki wysokiej zawartości alkoholu:

  • Odświeżający żel do rąk 100 ml ma działanie antybakteryjne potwierdzone badaniami. Bardzo wydajny, dzięki wysokiej zawartości alkoholu błyskawicznie się wchłania. Oczyszcza skórę bez użycia wody. Polecany szczególnie w podróży, pracy, szkole oraz wszędzie tam, gdzie umycie rąk jest utrudnione.

  • Odświeżająca chusteczka do rąk o działaniu antybakteryjnym potwierdzonym badaniami. Dokładnie oczyszcza bez użycia wody i mydła. Polecana szczególnie w podróży, pracy, szkole oraz wszędzie tam, gdzie umycie rąk jest utrudnione. Testowana dermatologicznie

  • Jednorazowe rękawiczki ochronne to doskonała propozycja dla osób, które chcą zachować bezpieczeństwo i ochronę. Opakowanie zawiera 20 kompletów rękawiczek pakowanych w oddzielne, pojedyncze torebki strunowe. Dzięki temu są wygodne w użyciu i przechowywaniu. Idealne do włożenia do torebki czy kieszeni. Polecamy stosowanie w przestrzeni publicznej: w szkole, podczas zakupów w sklepie, w samochodzie, na stacji benzynowej oraz wszędzie tam, gdzie konieczne jest zachowanie higieny.

- Jak marki powinny teraz komunikować się z konsumentami? Czy któreś kanały komunikacji zyskują na znaczeniu?

Obecnie najbardziej zyskującym na znaczeniu kanałem sprzedaży są sklepy internetowe. Jest to oczywiste, ponieważ są to zakupy bezpieczne, bez wychodzenia z domu. Nasz sklep internetowy również zanotował wzrost sprzedaży od rozpoczęcia się pandemii.

W sklepach stacjonarnych, które nie zostały zamknięte, zauważyliśmy oczywisty wzrost sprzedaży produktów do mycia i pielęgnacji rąk, ale również kosmetyków do domowej koloryzacji włosów czy domowej depilacji ciała.

- Czy w kryzysie można pracować na sympatię do marki? I przeciwnie, czym można tę sympatię tracić?

Jest to trudny czas i wymaga dużego taktu oraz monitorowania aktualnych nastrojów klientów. Z naszej strony staraliśmy się skłaniać klientów do bezpiecznych zakupów on-line, nawoływać do pozostawania w domu (#zostańwdomu), a przede wszystkim edukować o możliwości wykonania niektórych zabiegów kosmetycznych we własnym zakresie, np. koloryzacji włosów czy depilacji ciała.

Podczas pandemii branża kosmetyczna okazała serce najbardziej potrzebującym – my również przekazywaliśmy nasze produkty do DPS-u oraz domowego hospicjum. Tego typu inicjatywy wzbudzają tylko pozytywne reakcje.

- Jak długofalowo Covid-19 wpłynie na biznes kosmetyczny?

Naszym zdaniem duże grono konsumentów zrezygnuje z usług kosmetycznych czy fryzjerskich, sięgając po produkty domowego użytku.

Zabiegi depilacji czy koloryzacji włosów będą przeprowadzane bez pomocy specjalistów.

Do ich wykonywania nasza firma posiada wiele propozycji. W przypadku depilacji proponujemy najnowsze produkty Sensual Vegan: plastry do depilacji ciała czy twarzy lub kremy do depilacji. Są to produktu 100% pochodzenia naturalnego, 100% BIO, dedykowane klientom, którym los zwierząt nie jest obojętny. Produkty poza doskonałymi walorami użytkowymi, są przyjazne środowisku, biodegradowalne. Natomiast, jeśli chodzi o domową koloryzację marka Joanna oferuje kilka linii farb, każdy z klientów znajdzie coś dla siebie, tak aby przywrócić piękny odcień swoim włosom lub pozbyć się odrostów.

- Czy Covid-19 zrewidował pewne trendy kosmetyczne?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jest jeszcze za wcześnie na stanowcze opinie. Na pewno klienci dłużej zastanawiają się nad każdą wydawaną złotówką, starają się robić bardziej przemyślane zakupy. Ograniczą zakup kosmetyków z segmentu premium, a do podstawowej pielęgnacji zaczną wybierać tańsze produkty.

- Czy w sektorze kosmetycznym zadziała „efekt szminki”, a może zaszła głęboka zmiana i mowa będzie raczej o „efekcie mydła”?

W  sektorze kosmetycznym najmocniej zadziała „efekt smart shopping”. Klienci będą kupowali kosmetyki dobrej jakości, ale w przystępnych cenach. Mamy nadzieję, że klienci będą wspierać polską gospodarkę i polskie przedsiębiorstwa, wybierając kosmetyki produkowane przez rodzime firmy.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi