3 pytania do Moniki Żochowskiej, GLOV, na temat kobiet w biznesie

3 pytania do Moniki Żochowskiej, GLOV, na temat kobiet w biznesie

Monika Żochowska wraz ze swoją wspólniczką udowdoniły, że w biznesie, szczególnie na rynku tak konkurencyjnym jak kosmetyczny, warto szukać nisz.

W myśl zasady, gdy trudno stać się liderem jakiejś kategorii, lepiej stworzyć własną.

Phenicoptere to jedna z bardziej dynamicznych spółek branży beauty naszego regionu. Marka obecna jest na wielu rynkach, jej produkty dostępne są w wiodących sieciach handlowych, firma współpracuje z topowymi influencerami w Polsce i na świecie. To dobry przykład typowego przedsiębiorstwa "born-global". Żochowska uważana jest za jedną z najbardziej obiecujących bizneswoman młodego pokolenia.

Wszystko zaś zaczęło się od pewnych wakacji na Tasmanii. Twórczyni Glov zamiast maskotki misia koala przywiozła stamtąd pomysł na biznes.

Na Tasmanii Monika odbywała praktyki studenckie praktyki w niewielkiej klinice chirurgii plastycznej. Od jej właściciela dowiedziała się o mikrowłóknach, sto razy cieńszych od ludzkiego włosa. Z takich włókien produkuje się, np. wsad do kurtek puchowych, śpiworów a nawet kamizelek kuloodpornych. Polka postanowiła sprawdzić, czy nie dałoby się wykorzystać tych włókien do produkcji tkaniny do demakijażu. To dało początek pierwszym produktom, czyli rękawiczce Glov. Bo dziś portfolio marki jest znacznie bogatsze. Z właścicielką firmy, która znaczną część życia spędza w podróżach służbowych, rozmawiamy w przededniu Dnia Kobiet, tuż przed targami w Bolonii.

1. Czy są jakieś cechy, które szczególnie przydają się kobietom-menadżerkom?

Monika Żochowska: Oczywiście! Z pewnością jest to upór w dążeniu do wyznaczonego celu. Dzięki temu, mimo przeciwnościom losu, mamy siłę, aby osiągnąć to, do czego zmierzamy. Ważną cechą jest również wiara we własne kompetencje oraz możliwości, ponieważ to przekłada się na umiejętność przekonania innych osób do swoich pomysłów.

2. Czy tak kobiecy sektor jak branża beauty sprawia, że kobietom łatwiej tu odnieść sukces?

Bez wątpienia łatwiej jest nam zrozumieć potrzeby kobiet, bo przecież znamy je z autopsji - najczęściej są podobne do naszych:-) Natomiast jeśli chodzi o rozwój biznesu - samą sprzedaż - to wydaje mi się, że płeć nie ma tutaj żadnego znaczenia. Są kobiety, które odnajdują się w tym doskonale. Poza tym nad pewnymi umiejętnościami z obszaru zarządzania można zawsze popracować.

3. Jak oferowane przez Was produkty wpisują się w potrzeby i styl życia kobiet?

Współczesne kobiety szukają wyjątkowych produktów, które uproszczą życie, a żyjemy przecież w wyjątkowo zabieganym świecie. To właśnie ta potrzeba daje nam moc do działania i tworzenia nowych produktów, które ją spełnią. Naszym celem jest również ułatwienie i umilenie ich domowych rytuałów. Dajemy możliwość, by domowa łazienka stała się takim mini-spa, w którym można po ciężkim dniu odpocząć, zregenerować się, wyciszyć, odprężyć. Jednocześnie oferowane przez nas produkty wpisują się w pożądany nurt naturalności i minimalizmu. Do demakijażu może wystarczyć po prostu woda i nasza rękawiczka. Wygodne, praktyczne i pro-ekologiczne rozwiązanie!

Polecamy również:

Glov - w biznesie stawiamy na utrzymywanie dobrych relacji
Monika Żochowska i Ewa Dziedzic o tym co pomaga i co przeszkadza w odniesieniu rynkowego sukcesu
Polska to za mało - o rosnącym eksporcie polscy producenci w dzienniku "Rzeczpospolita"

# Wywiady i opinie
 reklama