Zew for Men - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Zew for Men - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Marcin Mróz, head of sales:

To był rok…

Inny niż wszystkie. Niestabilny, zaskakujący, wymagający, a zarazem ciekawy pod wieloma względami.

Po pierwsze - cała branża mniej lub bardziej odczuła skutki pandemii: przerwane łańcuchy dostaw, drożejące koszty transportu i surowców oraz wydłużający się czas produkcji w fabrykach wpłynęły na niższe marże oraz uwidoczniły puste półki sklepowe. Kolejna sprawa to galopująca inflacja połączona ze stale słabnącą złotówką - nie ułatwiały realizacji celów przychodowych, decyzji inwestycyjnych czy rozwojowych. Idąc dalej, debiut Allegro na giełdzie czy pojawienie się Amazona w Polsce to jasne sygnały - i myślę, że wszyscy w branży zdali już sobie z tego sprawę - że w obecnych czasach to z rozwojem e-commerce wiążemy wzrosty sprzedaży, a doskonalenie tego kanału jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym ekspansję marki na światowych rynkach.

Nasza marka, ZEW for men, jest w naprawdę w dobrym położeniu. Dzięki produkcji w Polsce i pozyskiwaniu głównych surowców z naszych polskich Bieszczad, nie borykamy się tak mocno z tymi kłopotami, co większość dystrybutorów i producentów. Możemy bez większych obaw o dostawy proponować nasze kosmetyki dużym sieciom w Polsce - i tak, w tym roku, specjalnie dla drogerii Rossmann, stworzyliśmy nową linię ZEW for men Essential.

Jesteśmy na Amazonie, rozwijamy się za granicą, stale opracowujemy nowe formuły i proponujemy nowości w ofercie pielęgnacji dla mężczyzn, mamy sprawny e-commerce, który ulepszyliśmy i dalej go szlifujemy. To był trudny, ale dla nas dobry rok.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2021 roku to…

  • PANDEMIA – zdominowała biznes i życie prywatne wielu ludzi na świecie. Bezapelacyjnie, po raz kolejny słowo roku. Nie ma chyba dziś biznesu, który na końcu każdej decyzji nie pomyśli albo nie wypowie słowa PANDEMIA.
  • INFLACJA – nie dzieje się dobrze na naszym rodzimym rynku, jeśli musimy zmagać się z problemami inflacyjnymi. To bardzo obszerny wątek i nie będę teraz wchodził w szczegóły, ale chyba wszyscy zdają sobie sprawę, że wysoka INFLACJA to dla biznesu bardzo poważny problem.
  • KREATYWNOŚĆ – w dobrych, obfitych latach można działać schematycznie, a cele w zasadzie realizują się same. W kryzysie KREATYWNOŚĆ pomaga przetrwać, działa jak panaceum na choroby i zagrożenia. Jest asem z rękawa. Silniejsza od pandemii i inflacji.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Dla mnie szczególnie zauważalne jest rosnące zainteresowanie pielęgnacją wśród mężczyzn. Potwierdzają to nie tylko badania, ale widoczne na rynku nowe, dedykowane mężczyznom kosmetyki od branżowych gigantów. Marce ZEW for men daleko do bycia gigantem i, prawdę mówiąc, wcale nie chcemy nim zostać. Bliżej nam do manufaktury, która, mając oczywiście swoje cele sprzedażowe i ambicje obecności na wielu rynkach, przede wszystkim dba o najwyższą jakość produktów.

I jak się okazuje jesteśmy w kolejnym trendzie! To właśnie kosmetyki naturalne są dziś wyjątkowo cenione przez klientów. Mamy już naprawdę całkiem świadomych konsumentów, którzy zaczęli czytać etykiety i dbają, aby na ich półce znajdowały się produkty wartościowe, realnie działające i takie, które nie wyrządzą im krzywdy. A my czujemy się w tym dobrze, bo jako marka przywiązujemy szczególną uwagę do składów naszych kosmetyków: naturalny węgiel drzewny, czy czarna huba pozyskiwane z dzikich zakątków Bieszczad oraz oleje roślinne stanowią największą wartość kosmetyków marki ZEW for men.

Wyzwaniem na rok 2022 będzie…

Postawienie na rozwój, zamiast stabilizacji. Dla ZEW for men dynamiczna ekspansja marki na rynki zagraniczne i praca nad nowymi formułami w niesprzyjających czasach to całkiem dobre wyzwanie na 2022.

Sobie i konkurencji życzymy…

Głębokiego oddechu. Mam wrażenie, że wszyscy są trochę przeciążeni i przytłoczeni kryzysami, ciągłym gaszeniem pożarów, byciem permanentnie na najwyższych obrotach. To niczemu nie sprzyja. Biznes to przecież ludzie i dlatego w nim także powinno się utrzymać balans. Czasami warto pójść np. na górski szlak, poczuć dzikość przyrody i złapać dystans. Tak narodziła się marka ZEW for men. I właśnie tak może powstać coś nowego. Droga branżo, głębokich oddechów i wielu zdobytych szczytów!

 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager