Zew for Men - Było, Jest, Będzie 2021/2022
Zew for Men - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Marcin Mróz, head of sales:

To był rok…

Inny niż wszystkie. Niestabilny, zaskakujący, wymagający, a zarazem ciekawy pod wieloma względami.

Po pierwsze - cała branża mniej lub bardziej odczuła skutki pandemii: przerwane łańcuchy dostaw, drożejące koszty transportu i surowców oraz wydłużający się czas produkcji w fabrykach wpłynęły na niższe marże oraz uwidoczniły puste półki sklepowe. Kolejna sprawa to galopująca inflacja połączona ze stale słabnącą złotówką - nie ułatwiały realizacji celów przychodowych, decyzji inwestycyjnych czy rozwojowych. Idąc dalej, debiut Allegro na giełdzie czy pojawienie się Amazona w Polsce to jasne sygnały - i myślę, że wszyscy w branży zdali już sobie z tego sprawę - że w obecnych czasach to z rozwojem e-commerce wiążemy wzrosty sprzedaży, a doskonalenie tego kanału jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym ekspansję marki na światowych rynkach.

Nasza marka, ZEW for men, jest w naprawdę w dobrym położeniu. Dzięki produkcji w Polsce i pozyskiwaniu głównych surowców z naszych polskich Bieszczad, nie borykamy się tak mocno z tymi kłopotami, co większość dystrybutorów i producentów. Możemy bez większych obaw o dostawy proponować nasze kosmetyki dużym sieciom w Polsce - i tak, w tym roku, specjalnie dla drogerii Rossmann, stworzyliśmy nową linię ZEW for men Essential.

Jesteśmy na Amazonie, rozwijamy się za granicą, stale opracowujemy nowe formuły i proponujemy nowości w ofercie pielęgnacji dla mężczyzn, mamy sprawny e-commerce, który ulepszyliśmy i dalej go szlifujemy. To był trudny, ale dla nas dobry rok.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2021 roku to…

  • PANDEMIA – zdominowała biznes i życie prywatne wielu ludzi na świecie. Bezapelacyjnie, po raz kolejny słowo roku. Nie ma chyba dziś biznesu, który na końcu każdej decyzji nie pomyśli albo nie wypowie słowa PANDEMIA.
  • INFLACJA – nie dzieje się dobrze na naszym rodzimym rynku, jeśli musimy zmagać się z problemami inflacyjnymi. To bardzo obszerny wątek i nie będę teraz wchodził w szczegóły, ale chyba wszyscy zdają sobie sprawę, że wysoka INFLACJA to dla biznesu bardzo poważny problem.
  • KREATYWNOŚĆ – w dobrych, obfitych latach można działać schematycznie, a cele w zasadzie realizują się same. W kryzysie KREATYWNOŚĆ pomaga przetrwać, działa jak panaceum na choroby i zagrożenia. Jest asem z rękawa. Silniejsza od pandemii i inflacji.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Dla mnie szczególnie zauważalne jest rosnące zainteresowanie pielęgnacją wśród mężczyzn. Potwierdzają to nie tylko badania, ale widoczne na rynku nowe, dedykowane mężczyznom kosmetyki od branżowych gigantów. Marce ZEW for men daleko do bycia gigantem i, prawdę mówiąc, wcale nie chcemy nim zostać. Bliżej nam do manufaktury, która, mając oczywiście swoje cele sprzedażowe i ambicje obecności na wielu rynkach, przede wszystkim dba o najwyższą jakość produktów.

I jak się okazuje jesteśmy w kolejnym trendzie! To właśnie kosmetyki naturalne są dziś wyjątkowo cenione przez klientów. Mamy już naprawdę całkiem świadomych konsumentów, którzy zaczęli czytać etykiety i dbają, aby na ich półce znajdowały się produkty wartościowe, realnie działające i takie, które nie wyrządzą im krzywdy. A my czujemy się w tym dobrze, bo jako marka przywiązujemy szczególną uwagę do składów naszych kosmetyków: naturalny węgiel drzewny, czy czarna huba pozyskiwane z dzikich zakątków Bieszczad oraz oleje roślinne stanowią największą wartość kosmetyków marki ZEW for men.

Wyzwaniem na rok 2022 będzie…

Postawienie na rozwój, zamiast stabilizacji. Dla ZEW for men dynamiczna ekspansja marki na rynki zagraniczne i praca nad nowymi formułami w niesprzyjających czasach to całkiem dobre wyzwanie na 2022.

Sobie i konkurencji życzymy…

Głębokiego oddechu. Mam wrażenie, że wszyscy są trochę przeciążeni i przytłoczeni kryzysami, ciągłym gaszeniem pożarów, byciem permanentnie na najwyższych obrotach. To niczemu nie sprzyja. Biznes to przecież ludzie i dlatego w nim także powinno się utrzymać balans. Czasami warto pójść np. na górski szlak, poczuć dzikość przyrody i złapać dystans. Tak narodziła się marka ZEW for men. I właśnie tak może powstać coś nowego. Droga branżo, głębokich oddechów i wielu zdobytych szczytów!

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager