Szmaragdowe Żuki - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Szmaragdowe Żuki - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Marta Górska, właścicielka Szmaragdowe Żuki:

To był rok…

Trudny i zaskakujący. Zeszłoroczny szał na „ratujmy polskie marki” osłabł, a w drugiej połowie roku wręcz zanikł ustępując ostrożności i wstrzemiężliwości konsumentów. Sytuacja rynkowa z całą pewnością nie pozostała bez wpływu na nasz beauty-segment. Odczuliśmy zarówno inflację, niepewność rynkową,  jak i opóźnienia w dostawach surowców.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2021 roku to…

  • Wielkie promocje
  • Inflacja
  • Braki tektury
(wiem, że to więcej niż trzy słowa - osobiście wolę hasła niż pojedyncze słowa)

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Wydaje się, że slow beauty, naturalne piękno, zdrowa skóra. Choć wszelkie trendy przyćmiewa obecnie rynkowa walka o zachowanie dotychczasowego poziomu sprzedaży. W obliczu tej walki wyłania się kolejny niepokojący trend: kto da większą promocję! Zaczęliśmy przyzwyczajać naszych klientów do upustów rzędu -30%, -40%, -50%, a nawet większych. Pytanie, czy od tego trendu będzie kiedyś odwrót? Czy klient kupujący w cenie promocyjnej będzie jeszcze kiedyś gotów kupić ten sam produkt za 100% jego ceny? Czy wysokie promocje nie rujnują wyobrażenia klientów o faktycznej wartości kosmetyku?

Wyzwaniem na rok 2022 będzie…

Powrót do rzeczywistości sprzed roku - czyli zachowanie (odbudowanie?) zeszłorocznego poziomu wzrostów.

Sobie i konkurencji życzymy…

Realizacji punktu czwartego! Oraz wszelkiej pomyślności. Niech ten nadchodzący rok nam sprzyja, po prostu - każdemu w tej sferze, w której najbardziej tego potrzebuje.

# Wywiady i opinie
 reklama