Sylveco: wymagania i oczekiwania konsumentów kreują trendy, na które rynek reaguje - teraz najważniejsze są kwestie ekologii
Sylveco: wymagania i oczekiwania konsumentów kreują trendy, na które rynek reaguje - teraz najważniejsze są kwestie ekologii

Joanna Darwińska, dyrektor marketingu Sylveco, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Intensywny, rozwojowy. Należał przede wszystkim do konsumentów, którzy swoimi coraz wyższymi wymaganiami kreują nowe kierunki i trendy. W szczególności mam tu na myśli filozofię less-waste, a także rosnącą potrzebę pewności poszanowania przez producentów praw zwierząt. Ogłoszenie Strategii Plastikowej było bardzo ważne dla branży kosmetycznej i z pewnością będzie wyzwaniem dla wielu producentów. 

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Wprowadzenie na rynek nowej kategorii produktów, czyli naturalnych środków czystości, opartych o znane, skuteczne właściwości sody i kwasu cytrynowego. Bardzo nas cieszy fantastyczny odbiór ZIELKO. Postawiliśmy w tej marce przede wszystkim na skuteczność i zapach, aby sprzątanie nabrało nowego, pozytywnego wymiaru: ) 

Dla nas przełom roku 2019/2020 to również wymiana opakowań na bardziej przyjazne środowisku.  

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Dalszy rozwój na polskim rynku oraz stałe poszerzanie dystrybucji zagranicznej. Planujemy rozwijać portfolio ZIELKO, nową markę OLEIQ, a także SYLVECO o kolejne ciekawe produkty: )

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Naturalność, minimalizm, less-waste oraz weganizm.

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Dalsze umacnianie trendu less- i zero waste. A w związku z tym rozwój marek/produktów jednoskładnikowych, które są uniwersalne, wielorakiego przeznaczenia i pozwalają na zindywidualizowaną, choć nieskomplikowaną pielęgnację.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Dla producentów: nadążanie za konsumentami, ich wymaganiami i potrzebami. Bycie szczerym i uczciwym w stosunku do odbiorców swoich produktów.
Oczywiście duże znaczenie ma wdrażanie Gospodarki Obiegu Zamkniętego oraz nieznane jeszcze na ten moment koszty związane z Rozszerzoną Odpowiedzialnością Przedsiębiorcy.

Nie da się ukryć, że produkt, który tworzymy to nie tylko zawartość, ale również opakowanie, które nie jest dla otaczającego nas świata obojętne. Dlatego z naszej perspektywy chcemy być odpowiedzialni i stawiamy przede wszystkim na edukację i działania proekologiczne, aby dawać jak najwięcej pozytywnych przykładów racjonalnego postępowania z odpadami.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Branżowo - realizacji założonych celów, a prywatnie uśmiechu i otwartości wobec innych: )

# Wywiady i opinie
reklama