Intensywny, rozwojowy. Należał przede wszystkim do konsumentów, którzy swoimi coraz wyższymi wymaganiami kreują nowe kierunki i trendy. W szczególności mam tu na myśli filozofię less-waste, a także rosnącą potrzebę pewności poszanowania przez producentów praw zwierząt. Ogłoszenie Strategii Plastikowej było bardzo ważne dla branży kosmetycznej i z pewnością będzie wyzwaniem dla wielu producentów.
Wprowadzenie na rynek nowej kategorii produktów, czyli naturalnych środków czystości, opartych o znane, skuteczne właściwości sody i kwasu cytrynowego. Bardzo nas cieszy fantastyczny odbiór ZIELKO. Postawiliśmy w tej marce przede wszystkim na skuteczność i zapach, aby sprzątanie nabrało nowego, pozytywnego wymiaru: )
Dla nas przełom roku 2019/2020 to również wymiana opakowań na bardziej przyjazne środowisku.
Dalszy rozwój na polskim rynku oraz stałe poszerzanie dystrybucji zagranicznej. Planujemy rozwijać portfolio ZIELKO, nową markę OLEIQ, a także SYLVECO o kolejne ciekawe produkty: )
Naturalność, minimalizm, less-waste oraz weganizm.
Dalsze umacnianie trendu less- i zero waste. A w związku z tym rozwój marek/produktów jednoskładnikowych, które są uniwersalne, wielorakiego przeznaczenia i pozwalają na zindywidualizowaną, choć nieskomplikowaną pielęgnację.
Dla producentów: nadążanie za konsumentami, ich wymaganiami i potrzebami. Bycie szczerym i uczciwym w stosunku do odbiorców swoich produktów.
Oczywiście duże znaczenie ma wdrażanie Gospodarki Obiegu Zamkniętego oraz nieznane jeszcze na ten moment koszty związane z Rozszerzoną Odpowiedzialnością Przedsiębiorcy.
Nie da się ukryć, że produkt, który tworzymy to nie tylko zawartość, ale również opakowanie, które nie jest dla otaczającego nas świata obojętne. Dlatego z naszej perspektywy chcemy być odpowiedzialni i stawiamy przede wszystkim na edukację i działania proekologiczne, aby dawać jak najwięcej pozytywnych przykładów racjonalnego postępowania z odpadami.
Branżowo - realizacji założonych celów, a prywatnie uśmiechu i otwartości wobec innych: )